Inlägg från: Pira |Visa alla inlägg
  • Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

HonanHöna skrev 2016-04-04 17:00:09 följande:
    Ja det hade ju vart kanon :) han e 5 nu i maj. Så har ja ett bonus barn som blir 6 i oktober.

Hur går din graviditet oså?

Kul! Vart i Mölndal bor ni?

Vår dotter fyller i Maj också :)

Jag har mått ganska dåligt under graviditeten. Sjukskriven sedan v6 pga kraftiga foglossningar, inlagd två gånger, en gång med misstanke om havandeskapsförgiftning och andra med mitt hjärta som gick på högvarv. Lyckades också få värsta influensan (är aldrig sjuk annars) med näsan 40g feber och helt utslagen i flera dagar. Ja förutom svårt att sova sedan månader tillbaka, ont, svårt att gå och nu kraftiga sammandragningar, så mår jag bra. Haha ;) Är en ganska så aktiv person i vanliga fall så det har tagit lite på psyket att mest bara vara hemma.

Hur mår du- och hur har du mått? 

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:32:04 följande:
    Jaha där ser man :) men hon va äldre va?

Åh fy. Massa skit där :/ stackare!

Har också foglossning, sen vecka 11ca. Samma problem här, väldigt aktiv annars. Så ja ja förstår att det tagit på psyket.. Ja hade planerat mig en snygg graviditet haha.men icke. Mått mycket psykiskt dåligt faktiskt, svårt o se något positivt oså..

Vi bor i Lindome. Ni då?

Hon blir 8 år :)

Usch då, ja men då förstår vi nog varandra ;) Jag har inte sett något positivt heller, det har varit en upp och ner mellan arg, glad och ledsen. Ja man orkar ju inte hur mycket som helst ;)

Jag bor i Balltorp, så det är nära. Då kanske vi orkar planera ihop en dag. Vet att Mooril gärna ses också, dock har jag svårt att åka för långt (sambon har bilen om dagarna) pga sammandragningarna, men någonstans kan jag ta mig, om inte annat kan ni få komma hit om ni orkar :)

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:45:41 följande:
    Där bor en av mina närmaste vänner :) ja e själv uppvuxen där!

Annars får vi som sagt ut o gå me våra vagnar o gå av oss våra kg, ja kommer nog ha en hel del att gå av mig tyvärr :/

Hur mycket har du gått upp? Om man får fråga då :)

Jag står på 65 nu, brukar väga 50. Så det är en del ;) Men konstigt nog så ser man bara magen, men jag känner ju av det. Med min minsta gick jag upp till över 80kg men fick då havandeskapsförgiftning. Hade tappat 20kg efter förlossningen.

Jag går gärna ut och går, alltid roligt om man inte är själv :)

• Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:59:08 följande:
    Brukar också ligga på 50 :) nu ligger jag på 69.. (lite panik kan ja erkänna)

Gick upp 30kg me min pojk haha.

Ja mycket roligare om man har någon att gå me :) bott där länge?

Eftersom jag inte ser så stor ut, förutom mega-mage, haha, känner jag ingen panik än, men det är klart, det kommer nog vara tufft att gå ner.

Vi har bott här i 3 år.

• Pira
    Moorii skrev 2016-04-04 19:08:27 följande:
    Jag kan absolut ta mig till balltorp! Jag har lite lättare att ta mig så det är inga konstigheter :) vi hittar säkert en dag som passar framöver!
    Du är välkommen när som :)
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 19:08:26 följande:
    De e ju skönt att du inte har panik iallafall :) önskar ja inte heller hade det..

Har du några "roliga" cravings eller så?

Jo men det är klart att jag inte vill upp i vikt, men jag känner mig inte så stor (tror jag lagt på mig en del vatten redan) men jag kommer promenera bort det sedan. Vi kan ju ha som mål att gå från Balltorp-Lindome och vise versa, det är en bit som gångväg, haha ;)

Tjaaa, isbitar är jag som tokig i. Knaprar varje kväll. Hade likadant med min minsta. Frukt, speciellt sura äpplen. Jag har ju givetvis haft problem med sköldkörteln, en liksom "självklar" sak när man inte kan röra sig som man brukar, så jag har haft problem med förstoppning - päron har då varit bra och en favorit.

Annars älskar jag godis, men det är jag inte så sugen på just nu, tur är väl det :) 

Du själv? Något du bara måste ha?

• Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-04 22:37:48 följande:
    Ja de e en kanon runda :) gör ja gärna haha. Här ska kg bort fort :)

Is asså, det knapriga som e gött då?:) min plastmamma hade samma när hon vänta min lillebror, plus murbruk haha.

Nä, ja har bara haft clementiner, kiwi o nu godis då haha, inte jätte bra då man inte kan göra sig av me dom kalorier haha.

Ja det är nog knaprigheten. Jag krossar dem inte som en del, utan vill ha dem hela. Stackars mina tänder, haha ;) 

Det är väl bättre att vilja ha godis nu än sen (som jag kommer vara sugen igen) när vi ska ner i vikt, haha ;)

• Pira

Någon annan som har tappat känseln på magen? Märkte det igår, att det kring naveln på vänster sida känns bortdomnat, jättekonstig känsla. Tydligen kan det bli så när huden töjs och när nerver kommer i kläm. Hoppas jag får tillbaka den sedan :)

• Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-05 15:17:47 följande:
    Ja fick så när ja väntade sonen, men det kom tillbaka sen :) de e obehagligt
    Ja usch ja. Jag hade inte det tidigare. Minns du när du fick det?
  • Pira
    HonanHöna skrev 2016-04-05 15:26:25 följande:
    Oj, mitten av graviditeten ungefär.. Va som tandläkar bedövad mitt på magen.
    Ja okej, då vet jag att det är så jag får ha det ;)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd