Inlägg från: Pira |Visa alla inlägg
  • Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Curlingmorsan skrev 2016-03-13 21:32:58 följande:
    Oj stackarn! Går det över eller är det något han har fortfarande?

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.
    Jag är också sjukskriven på grund av foglossning så jag kommer inte jobba innan bf. 
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Amaleons skrev 2016-03-14 19:57:20 följande:

hej, väntar tredje barnet nu i sep. Har en dotter på 16 och en son på 12... Så detta skall bli väldigt spännande :) Med vänlig hälsning, Annika

Välkommen :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-14 15:33:28 följande:
    Har ett stressigt och tungt arbete, så förhoppningsvis får jag beviljat gravidpenning från och med två månader innan. Känner redan nu att det är tufft och undrar lite om jag kommer orka 10 veckor till ens :/

Usch :(

Vi får hoppas sol och vår kan göra det uthärdligt, men annars får du prata med din närmsta läkare, eller börja hos Bm. Tungt och stressigt orkar ingen :(

• Pira

Går ni andra i föräldragrupper eller har öppna-förskolor ni kan gå till?

Jag hittade en här i Mölndal där vi bor men det vore roligt att sätta ihop en dag där vi kan ses :)

• Pira
    Milleman skrev 2016-03-18 20:06:57 följande:

Magen är perfekt att lägga i mellanrummet mellan balkongräcket och väggen nedanför ;)

Skulle fota familjen som spelar fotboll nedanför men fokus hamnade på magen ;)

Haha, jättefint!
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-16 19:37:16 följande:
    Vi ska förhoppningsvis få gå i föräldragrupp. Egentligen får omföderskor bara gå vid ett tillfälle. Men eftersom det är vårt första gemensamma barn så skulle vår BM försöka få med oss i en föräldragrupp. Hade tyckt det vore skönt av flera anledningar. Delvis för att jag har sån förlossningsrädsla. När mina andra barn föddes så pratade vi aldrig andning och avslappning på föräldragruppen. Så hade varit skönt att få lära sig det tillsammans nu. Kanske kan det hjälpa mig lite på förlossningen. Och delvis för att jag inte känner någon här. Mina andra barn är födda i en helt annan kommun så jag känner ingen alls här. Kan va roligt att kanske lära känna andra i närheten genom föräldragruppen.

Här finns Öppna förskolan i kyrkan. Kommer gå dit när bebis är lite större. Har ju inga andra barn hemma på dagarna som behöver aktiveras. Men hoppas hitta någon/några här på FL att promenera och fika med ibland. :)
    Ja det vore väl bra/roligt om ni fick :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-19 15:24:37 följande:

Ingen här i gruppen som bor i Tuve? Eller i närheten? :)

Jag bor i Mölndal och kan ses ändå, så långt bort är det inte :)
  • Pira

Konstigt, jag kan inte citera inlägg? Men kör allt i ett (ursäkta om jag missar något).

Jag träffas gärna en dag, har varit trött, mycket sammandragningar och idag som mensvärk, men det ska väl lägga sig. Ska till bm imon, ska bli skönt att mäta magen. Den är STOR.

Kul med fler ultraljud, ju större de är desto mer ser man, men ändå inte (för platsen). :)

Jag äter också levaxin men låg dos, tror dock att den kommer höjas nu.

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-23 08:20:07 följande:
    Låter tungt! Hoppas det blir lite bättre snart. Skönt att få komma till bm och mäta. Jag ska göra min första mätning nästa torsdag, det ser jag fram emot! Ja, vad kul! Jag ses helst dagtid, för de som kan det. Måndag, onsdag eller torsdag nästa vecka kanske?

Haha, ja, man fick ju bara se halva bebisen ;) så roligt nu, han är alltid vaken vid 7-tiden på morgonen, och min man åker till jobbet däromkring, så han har fått känna sparkar innan han åker två dagar i rad nu!

Jag ska nog också ta prover för att kolla tsh nästa vecka, förhoppningsvis har inte mycket hänt sen sist.

Tack! Ja det är upp och ner.

Magen mättes till 28, är i v 26 så lite högt men vi ska se om det planats ut till nästa mätning.

Mina barn har påsklov nästa vecka så jag har svårt att komma iväg, men veckan efter? Vore jätteroligt :)

• Pira
    Moorii skrev 2016-03-24 11:22:59 följande:
    Aha. Har ingen aning om hur måtten borde se ut, men antar att jag lär mig snart. Ok, hoppas på det! ja just det, glömde av det! Tyvärr jobbar jag tisdag till fredag den veckan, kväll som alltid, så det är isåfall måndag dagtid?

Ja dagtid funkar för mig :) Vi hörs när det närmar sig :)

Vad gör ni alla i påsk? Vi ska äta middag hos sambons föräldrar imon, och mina på Söndag.

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd