Inlägg från: Pira |Visa alla inlägg
  • Pira

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Moorii skrev 2016-03-10 10:58:03 följande:

Oj, vilken stor och fin mage du har! :) här är min!

Tack och detsamma, jättefin!
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 11:00:04 följande:

Ska absolut ta bild på skötväskan sen, om jag hittar nån dvs :)

Ja gör det :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-10 12:40:31 följande:

Ni som är sjukskriva för foglossning, i vilken vecka blev ni sjukskrivna? Hade ni så galet ont så ni inte kunde gå, eller sjukskriver de i förebyggande syfte för att det inte ska bli värre? Har ni några bra tips? Jag köpte ett foglossningsbälte i förrgår, tycker det hjälper lite. Har kontaktat sjukgymnast, men väntar på att de ska höra av sig.

Jag jobbar förmiddagarna, är sjukskriven 50%. Men när jag jobbat klart så mår jag illa och är dödstrött så då är det raka vägen hem till sängen som gäller. Så jag hinner sova några timmar innan barnen kommer hem från skolan. Hoppas illamåendet ska försvinna helt snart!

Jag blev sjukskriven redan i v6 men det berodde på att jag hade tre hinnsäckar där de utredde en trillinggraviditet - och med det trodde kroppen att det var så och hormonerna var helt tokiga. Jag hade verkligen jätteont, grät och kunde knappt gå. Var spänd i hela kroppen.

De sjukskriver nog inte i förebyggande syfte utan att beror på hur man mår. Bältet, glidlakan etc hjälper inte mig, utan det är tänka på att inte gå i trappor, dammsuga och annat som påfrestar. Nu har det varit bättre men då får jag sammandragningar istället. 

Att bada mkt har hjälpt också :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 13:35:45 följande:
    Ja, nu har jag varit och kollat och blev tyvärr rätt besviken :/ hade velat ha nån fin färg och det enda som fanns var chockrosa och svart (vi väntar en pojke), plus att kvalitén kändes sådär, som att den kanske skulle gå sönder ganska lätt. Så, jag gick till fyra andra butiker som säljer väskor och hittade ingenting jag gillade, antingen för dyra eller opraktiska. Får nog bli att beställa på nätet ändå!
    Pira skrev 2016-03-10 11:27:52 följande:

Ja gör det :)

Jaha, vad trist. 

Meddela mig om du hittar någon bra :) 
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 14:54:42 följande:
    Absolut! :) lurar dock på om jag ska ta den svarta ändå, det är två fack på vardera sida, två fram och ett fack på insidan. Kom på att man kanske kan pimpa den svarta själv, älskar ju att pyssla ;)

Så här ser dom ut iallafall!
    Den svarta är väl helt ok :) Vad kostar de?
  • Pira
    Curlingmorsan skrev 2016-03-10 15:25:04 följande:
    Oj redan v6 och så ont. Din stackare!!
    Jag har ont "mellan benen" (blygdbenet gissar jag) hela tiden, utan att jag gör något speciellt. Har även ont i ryggen, svanken/midjan. Men det gör ju ont utan att jag gör något så kommer inte hjälpa att vara sjukskriven. Har precis börjat jobba lite smått efter att ha varit sjukskriven 8 veckor pga extremt illamående. Så hoppas det inte blir värre.
    Usch vad jobbigt. Du får väl testa och se, känns det inte bra får du säga till.

Jag hade jätteont mellan benen (som du beskriver också) men sen övergick det till höfter, rumpa och lår.
  • Pira
    Milleman skrev 2016-03-10 20:55:55 följande:

Sitter här och syr kläder till son och kommande bebis. Fler som syr barnkläder? :)

Oj, vad duktig du är. Nej jag syr inte men det vore roligt faktiskt, att lära sig sy sitt eget. Det blir lite mer unikt liksom :)
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-10 20:33:21 följande:
    149 kostar dom, helt ok :)
    Verkligen! Stadium? :)
  • Pira
    Milleman skrev 2016-03-10 21:44:12 följande:
    Vi sydde båtdynor till båten 2010 och när jag sen blev gravid och heltidssjukskriven 2010/2011 pga foglossning i v 8 började jag sy barnkläder. Men det är först nu senaste åren som jag gjort det mer kontinuerligt.
    Här är en skörd bodys som blev klara idag :)
    Wow, vad duktig du är!

Tänk om man kunde sy sådär :)
  • Pira

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd