Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Vi har haft det lätt i namnvalen. Bara haft ett kill- och ett tjejnamn som vi båda tyckt varit fint :P denna gången hade vi vars ett tjejnamn som vi "stred" för och ett vi båda gillade. Det blir det sistnämnda. Med Milton hade vi inga alternativ.

Jag bryr mig inte om ifall andras barn har samma namn sålänge det inte är nära släktingars :) jobbar dessutom på förskola och då skulle alla namn gå bort :P

• Milleman
    Pira skrev 2016-04-03 10:32:57 följande:
    Spännande :) Vilken vecka är du i nu (eller då)? Tänkte på snittet, blir det inte tidigare? 
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Går in i vecka 38 imorgon :)
  • Milleman
    Moorii skrev 2016-04-03 11:33:29 följande:

Pira - Ska sättas igång runt 20 Juni

albedo - BF 22 september

Eili - BF 16 oktober

Moorii - BF 19 juli

Milleman - BF 24/4

Pira - Ska sättas igång runt 20 Juni

albedo - BF 22 september

Eili - BF 16 oktober

Moorii - BF 19 juli
  • Milleman

Vi var på östra en gång i v 26 tror jag pga minskade rörelser. Allt såg bra ut. Jag har moderkaka i bakvägg!

Vår luriga bebis kan fortfarande ha riktigt lugna dagar, tex igår. Vi fick provocera fram varenda rörelse. Idag höll hon på att sparka i typ 4 timmar i sträck så jag nästan blev galen haha :P

Ring antenatalen eller din barnmorska om du är orolig.

• Milleman
    Moorii skrev 2016-04-03 22:22:17 följande:
    Jaså, ojdå! Ändå skönt att veta att det kan vara så olika. Får hoppas på några aktiva dagar framöver nu då :) fyra timmar i sträck, energisk liten en! ;)
    Hon har fortfarande inte slutat. Duracellkanin :O när hon inte rör sig är det jobbigt psykiskt, men när hon rör sig hela tiden är det rätt jobbigt psykiskt. Det är ändå 3,5 kg bebis dom trycker och borrar ner sig och har sig :P
  • Milleman
    Milleman skrev 2016-04-03 22:30:32 följande:
    Hon har fortfarande inte slutat. Duracellkanin :O när hon inte rör sig är det jobbigt psykiskt, men när hon rör sig hela tiden är det rätt jobbigt psykiskt. Det är ändå 3,5 kg bebis dom trycker och borrar ner sig och har sig :P
    Menade självklart att när hon rör sig mycket är det jobbigt fysiskt :)
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 17:00:09 följande:
    Ja det hade ju vart kanon :) han e 5 nu i maj. Så har ja ett bonus barn som blir 6 i oktober.

Hur går din graviditet oså?
    Har också en kille som fyller 5 i maj :)
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 18:14:55 följande:
    Har du?:) va roligt! Vart håller ni hus?
    Vi bor i Bjurslätt :)

Jag har också haft foglossning. Sen jag plussade. Fast det var mycket värre sist med sonen. Men varit sjukskriven hela denna graviditet.
    Vägde mig idag, gått upp 17 kg. Landar väl på 20+. Börjar bli lite nervös nu :)
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 20:05:25 följande:
    Det känner ja igen, vart ligger det?:)

Åh fy, denna jävla foglossning asså.. Ja e också lite orolig för vikten, redan gått upp 19 :/ gick upp 30 me sonen.. Mådde skit pga bara det haha.
    Det ligger bortom Backaplan från stan sett. Vid Slätta damm och Hisingsparken.
  • Milleman
    HonanHöna skrev 2016-04-04 22:34:26 följande:
    Ah okej :)

Vet ni kön? Eller vill ni inte veta?
    Det blir en lillasyster :D
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd