Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF 2016 i Göteborg med omnejd

amalie79 skrev 2016-03-10 15:32:05 följande:

Då är de ganska lika min i färgerna. Men kanske en svart då till sambon.

Storleken är såå perfekt för korgen under vår barnvagn. Väskan är bra nu men hade nog kanske vsrit lite liten om jag flaskmatat. Men då har jag iof Alltid mycket ombyte till bebis o tröja till mig med. Har en kräkbebis. Alltid en pocketbok i väskan med då min unge slocknar som ett ljus när vagnen börjar rulla, inget vidare sällskap på bussen den :)

Ah ok, ja det återstår ju att se om det blir flaskmatning eller kanske delvis, men det går säkert att lösa :) köpte den svarta iallafall! Var på en tygaffär igår och köpte massa saker som jag ska pyssla ihop till babyhörnan, och då såg jag att de hade en massa söta märken där som man kan sy fast. Det kanske kan vara nåt :)
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-10 19:23:19 följande:

Den svarta är väl helt ok :) Vad kostar de?

149 kostar dom, helt ok :)
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-03-10 20:55:55 följande:

Sitter här och syr kläder till son och kommande bebis. Fler som syr barnkläder? :)

Nä, önskar jag kunde! Satte igång symaskinen idag för första gången på flera år, ska sy vimplar till babyhörnan.. Det gick svindåligt :P blir nog en del svordomar innan jag får till det ^^

Har du sytt mycket innan?
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-10 21:08:20 följande:

Verkligen! Stadium? :)

Japp :)
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-03-10 21:44:12 följande:

Vi sydde båtdynor till båten 2010 och när jag sen blev gravid och heltidssjukskriven 2010/2011 pga foglossning i v 8 började jag sy barnkläder. Men det är först nu senaste åren som jag gjort det mer kontinuerligt.

Här är en skörd bodys som blev klara idag :)

Oj, vad fint! Ser ut som köpta, fast finare tyger :) grymt ju!
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-11 10:06:40 följande:

Hur sover ni om nätterna?

Förutom att jag är extremt ljudkänslig (mer än vanligt) och inte klarar av sambon "snark", så har jag jätteont i höfterna. Jag har legat på sidorna sedan flera veckor tillbaka, det började ganska snabbt med att jag inte kunde ligga på rygg. Och efter foglossningen började måste jag en kudde mellan benen som stöd, men nu hjälper inte det längre. Vaknar av sån smärta som att hela höftpartiet låst sig. Usch.

Utöver det går jag ganska många gånger på toaletten ;)

Usch, det låter väldigt jobbigt! :/ hoppas verkligen det blir bättre!

Själv sover jag sådär. Inte så att jag har ont eller måste kissa så mycket längre, men vaknar lätt och ofta kan jag inte somna om, så har jag tur så är jag ledig och kan sova lite i soffan under dagen, har jag otur så jobbar jag. Sover väl bra varannan dag ungefär. På helgerna jobbar jag oftast, somnar då tidigast två på nätterna och bonussonen är nästan alltid här på helgerna, så blir väckt ganska tidigt.. Behöver jag säga att jag avskyr mitt jobb mer än vanligt?
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-11 12:44:30 följande:

Jag förstår dig, det låter väldigt jobbigt :( Men hur länge till ska du jobba?

Det beror på om jag får gravidpenning eller inte, men jag hoppas på det. Isåfall går jag 20:e maj. Ska fylla i alla papper med chefen nästa vecka och sen är det bara att hålla tummarna!
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 21:32:58 följande:

Oj stackarn! Går det över eller är det något han har fortfarande?

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.

Har ett stressigt och tungt arbete, så förhoppningsvis får jag beviljat gravidpenning från och med två månader innan. Känner redan nu att det är tufft och undrar lite om jag kommer orka 10 veckor till ens :/
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-14 22:14:07 följande:

Usch :(

Vi får hoppas sol och vår kan göra det uthärdligt, men annars får du prata med din närmsta läkare, eller börja hos Bm. Tungt och stressigt orkar ingen :(

Verkligen! Mm, har inbokat ett besök hos bm den 31/3, får ta upp alla bekymmer med henne då och se vad hon säger. Hon frågade dock sist om det var några tunga lyft på jobbet och det är det ju, så hon tyckte definitivt att jag skulle se till att få gravidpenning iallafall. Får hoppas försäkringskassan är på min sida! Nä, det är inget vidare faktiskt :/
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd