Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Milleman skrev 2016-03-19 21:22:19 följande:
    Den 24/4. Hoppas att jag slipper gå ända dit dock. Har blivit väldigt tjock sista dagarna och det är tungt :O
    Åhh va spännande, det är ju inte alls långt kvar! :)
  • Curlingmorsan

Hur har ni andra gjort, har ni tagit reda på om det är en kille eller tjej där inne i magen? Vi ska på RUL om 1 vecka och hoppas få veta då. Blir lite lättare att köpa saker då tycker jag. Men lite osäker på hur säkert det är att se könet så här tidigt? Tror jag var i v 26 eller 28 när vi kollade könet på min son. Men det är klart det är ju 9år sedan, tekniken har väl blivit bättre kanske. :)

• Curlingmorsan
    Timoteja skrev 2016-03-22 18:19:27 följande:

Idag fick jag Levaxin utskrivet för min ämnesomsättning har rubbats sen jag blev gravid och jag bildar alldeles för lite sköldkörtelhormon. Håller tummarna att min konstanta trötthet går över nu så jag orkar göra saker igen.

Jag fick höja min dos Levaxin förra veckan, från 100 till 150 mcg. Märkte skillnad på tröttheten. Fortfarande trött men inte så sjukligt trött som jag var innan. Hoppas det blir bättre för dig också! :)
  • Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-03-21 11:13:27 följande:

Här är vår lilla pojke! Han låg och myste och höll sig i örat med lilla handen ^^ fick tre bilder, så nu har vi en hel samling! Jag känner honom inte ännu, men längtar så mycket efter honom <3

Mysigt med många bilder! Vi fick inga bilder när vi var på KUB. Hoppas vi får en bild nästa vecka när vi ska på RUL. Lite verkligare för syskonen att kunna visa en bild.
  • Curlingmorsan

Igår var jag hos sjukgymnasten för min foglossning. Har blivit lite bättre men ville höra om det gick att göra något i förebyggande syfte. När jag väntade sonen hade jag sån hemsk foglossning. Men nej det fanns inget att göra i förebyggande syfte, bara försöka lindra när det kommer. Ha benen parallella, ta små steg, kudde/täcke mellan benen om man sover på sidan... Och akupunktur var bra smärtlindring sa hon. Jag som HATAR sprutor och nålar, blir svimfärdig bara av att sätta mig i stolen (så får oftast ligga ner). Men jag bestämde mig för att testa trots allt, och det var ju inte alls så hemskt som jag trodde. Förvånad! Men hon rörde inte nålarna, min sambo säger att det är när de snurrar på nålarna som det gör ont. Får se om jag överlever nästa gång. :)

På påskafton ska vi till min svärmor och på påskdagen kommer mina föräldrar hit. Dessutom tänkte vi klämma in lite konståkning, crosskörning och förhoppningsvis stenplockande i trädgården. Dränerade om i julas så hela trädgården är bara en leråker. Och det ligger massa stora stenar och skit som måste bort innan vi kan lägga på jord och så gräs. Men tänkte att det är perfekt barnarbete. :)

• Curlingmorsan

Idag var vi på RUL. Allt såg bra ut men bebis låg så BM kunde inte se de tre kärlen i hjärtat ordentligt. Så vi ska tillbaks nästa torsdag. Hoppas få några bra bilder då också för det kunde vi inte få idag. Men vi kunde se att det var en liten Sixten där inne.:)

• Curlingmorsan

Mina barn gillar inte alls namnet Sixten. Sonen tänker minsann flytta hem till sin pappa om lillebror ska heta Sixten. ;) Han har en kille i sitt fotbollslag som de relaterar till. Försöker komma på andra namn men har hittills inte hittat något jag gillar lika mycket. Har ni några tips? Mina andra barn heter Ebba och Felix.

• Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-04-01 17:06:08 följande:

Haha, ajdå, det låter allvarligt ;) tycker det här med namn är himla svårt faktiskt! Vi har två favoriter, Harry och Sam. Vi var inne på Jonathan också, Stellan, Malte. Sen vad det blir i slutändan vet man aldrig :) har ni inga fina släktnamn?

Harry är fint, det har jag funderat på också. :)
    Nej inga fina släktnamn som vi vill ha som tilltalsnamn tyvärr. Vi tänkte han skulle heta Hjalmar och Rune i andranamn efter våra farföräldrar (säger man så?). Gillar namnet Ebbe också, men det funkar ju inte när storasyster heter Ebba. :)
  • Curlingmorsan

När jag var gravid med barn nr 1 så hade vi Ebba som enda tjejnamn. Killnamn var vi inte överens om. Min dåvarande man ville Felix. Jag tyckte det var ett kattnamn och förknippat med ketchup. ;) Men han tjatade. Det blev en Ebba. :) Men med barn nr 2 så hade jag vant mig vid Felix, och det var enda namnet vi hade. Blev en Felix. :)

• Curlingmorsan

Milleman - BF 24/4

Pira - Ska sättas igång runt 20 Juni

Moorii - BF 19 juli

Curlingmorsan - BF 29 augusti

albedo - BF 22 september

Eili - BF 16 oktober

• Curlingmorsan

Vi var i Varberg idag och tittade till vår husvagn. På vägen hem tog vi en sväng förbi Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

• Curlingmorsan
    Pira skrev 2016-04-05 16:19:53 följande:

Ja snarkandet eller minsta ljud, det klarar inte jag av heller. Men om det var det som var problemet, eller inte kunna sova för sovandet, så ja. Men gaah blir tokig. Läste också att det var farligare att ligga på höger sida som gravid men det finns ju inga vetenskapliga studier så. Men det spelar ingen roll, jag får svårt att andas och då sitter jag hellre upp.

Förstår att han har att tänka på! Inte kul med bilbränder :(

Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
    Oj jag sover alltid på höger sida.... :(
  • Curlingmorsan
    Milleman skrev 2016-04-13 14:16:32 följande:

Idag kom vår Tuva till världen!!! :D

Stort grattis! Hoppas ni båda mår bra!
  • Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-05-16 21:52:07 följande:

Hur går det för alla här?

Jag vantrivs nåt enormt med att gå hemma och skulle verkligen behöva aktivera mig, utan att röra på mig för mycket då. Någon som har lust och tid att hitta på saker? Nio veckor kvar på onsdag, då jag går in i vecka 32. Kan tiden gå långsammare?

Just nu mår jag helt ok. Men from nästa vecka är det slut på att ta Primperan, så då lär kräkningarna komma tillbaks igen. :( Ska träffa läkaren på torsdag och gissar att jag kommer bli helt sjukskriven igen. Så även om jag också kommer vara hemma så kommer jag inte kunna hitta på saker. :(

Idag var jag på Aurorasamtal på förlossningen i Varberg. Kändes jättebra att få berätta hur jag upplevt mina tidigare förlossningar och varför jag är nervös/rädd. Hon tog mig på allvar och tyckte att en igångsättning hade varit det bästa. Men hon kunde inte boka en tid utan jag ska få träffa en läkare i början på juli. Hoppas hon är av samma åsikt. Blev även runtvisad på förlossningen och BB. Oj va fint och fräscht det var! Fanns ett dubbelrum på BB, annars bara familjerum. För mig kvittar det då sambon måste åka hem till resten av barnen och hundarna. Har inga problem att dela rum, men klart det hade varit skönt att få ett helt eget rum och få tid att vila och lära känna bebis i lugn och ro.
  • Curlingmorsan
    Moorii skrev 2016-05-17 21:54:16 följande:
    Jaså, varför får du inte ta det mer? :/ tråkigt att du inte kommer kunna göra så mycket!

När hade du bf? Skönt att de lyssnade på dig! Låter ju fantastiskt med bb. Hoppas det är likadant på östra sjukhuset! Blir mitt och mannens första gemensamma barn, och han kommer bo kvar med mig, så hade helt klart varit skönt med ett familjerum!
    Man ska inte ta Primperan i slutet av graviditeten. Är inte bra för bebis tydligen. Och jag kräks hellre än att riskerar något.

Det är första gemensamma för mig och min sambo också. Men det funkar inte rent praktiskt för oss att han ska stanna kvar. Om det inte händer en helg när vi är barnfria och vet om det innan så vi kan lämna in hundarna på pensionat. Men den chansen känns inte så stor. :) Och helt ärligt så kan det vara skönt att få sova utan hans snarkningar en natt eller två. ;)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd