Utflykt i verkligheten skrev 2016-03-09 09:20:09 följande:
Kan inte det inte vara ägget som fäste? Det är många kvinnor som har känt hugg/stick när ägget har fäst. Även en liten blödning är inte ovanligt.
Tyvärr, man börjar inte producera hCG förrän efter att ägget fäst. I så fall hade hon inte plussat än :( Sen fäster ägget mer eller mindre direkt (alltså de närmaste dagarna) efter återförandet när det är en blastocyst.
Johansson85 skrev 2016-03-09 10:09:25 följande:
Vet inte vad jag ska tro. Bölder lite idag med. Sen har jag jätte ont i huvudet och mår inget vidare svettas och fryser men inte ont i magen..
Det här är mycket lättare sagt än gjort, jag vet av egen erfarenhet, men försök att inte analysera för mycket. Du kan tyvärr inte veta om det går vägen eller inte ännu, och du mår inte ett dugg bättre av att oroa dig. Du blir inte mer förberedd för ett tråkigt besked, utan tvärtom tömmer du din ork på att oroa dig redan långt innan du vet att det ens är värt att oroa sig för.
Det finns många blödningar som är helt ofarliga under graviditet. Så kan du släppa oron en liten stund - gör det. Tills motsatsen bevisats är du gravid.