• linoa131

IVF mars/april

[quote76511617][quote-nick]Andje skrev 2016-04-07 11:13:15 följande:[/quote-nick]linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?

Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.[/quote]

Det gick över förväntan med befruktningen, tack för att du frågar . 7 ägg blev befruktade och då kommer vi göra återföringen på måndag. håller tummarna för att de fortsätter att utvecklas bra under helgen.

Vad skönt att veta att allt är i ordning inför återföringe . Ibland är det bara rätt bra att söka akutsjukvård och få höra att allt är bra så man kan bli lugnare. stor lycka till imorgon!

• linoa131
    Andje skrev 2016-04-07 11:13:15 följande:

linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?

Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.

Det gick över förväntan med befruktningen, tack för att du frågar . 7 ägg blev befruktade och då kommer vi göra återföringen på måndag. håller tummarna för att de fortsätter att utvecklas bra under helgen.

Vad skönt att veta att allt är i ordning inför återföringe . Ibland är det bara rätt bra att söka akutsjukvård och få höra att allt är bra så man kan bli lugnare. stor lycka till imorgon!
  • linoa131
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Åh nej det var trist. hur kan det ha blivit så? Gjorde de ICSI ?stor kram, hitta ditt sätt att ladda om batterierna.
  • linoa131
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:32:08 följande:

Vet inte. Sköterskan kunde inte svara på varför. De gjorde ICSI eftersom bara ett blev befruktat förra gången. Känns så jävla surt. Och som att det aldrig kommer att gå vägen.

Ge inte upp! Någon gång ska det gå, men det tar så mycket energi och smärta med alla behandlingar. Ta hand om dig
  • linoa131

]Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart 26 mars Gonal-F. Äggplock 6/4. Återförande 11/4.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet.

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.[/quote]

• linoa131

En fråga. Dagen efter ägguttaget fick vi veta hur många ägg som befruktades. De på kliniken ville odla dem över helgen, då blir återföringen dag 5. Vad kan jag förbereda mig på inför måndag? Brukardet några som dör? Hur går det till sedan?

• linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 15:33:35 följande:

Det är omöjligt att förbereda sig. Det blir liksom som det blir hur mycket man än försöker att förbereda sig. Det går inte att säga heller hur det kommer att gå för dina ägg. Det händer att de inte klarar sig. Det hände oss när vi skulle ha insättning dag 3. Men förmodligen är det ju bra kvalitet på dina ägg om kliniken valt att odla de längre, så då måste de ju tänkt att de ser ut att vara sådana som klarar sig. Stort lycka till!

Tack för ditt svar. Helgen känns long . Kliniken borde höra av sig om det händer något eller hur?
  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-08 15:47:04 följande:

Det går inte riktigt att förbereda sig på något speciellt besked utan det är bara att hoppas att det är ett trevligt besked.

Om det blir några bra befruktade så lär ni få tillbaka ett och så resten i frysen. Min läkare säger att det är alltid liiite bättre statistik nationellt på färska embryo (just då det finns risk att vissa frysta inte klarar upptinningen) men att det är egentligen väldig liten skillnad på färsk och fryst. Jag håller alla tummar för er!

Tack. Det är svårt att hitta statistik på nätet eller från läkarna om hur chansen att lyckas serait ut tycker jag. bara en dag kvar nu. Annars brukar jag inte se så framemot måndagar hihi.
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-09 08:36:12 följande:

Ja det borde de göra. Men saker kan ju hända precis hela tiden. Så går ju inte att säga. Och läste att du eftersökte statistik på nätet, gör inte det! Statistik säger egentligen ingenting. Jag hade läst så mycket om allt inför vårt första försök och det stod ingenstans om att äggen ibland slutar dela sig och att det inte blir insättning. Jag trodde inte ens att det kunde hända, eftersom jag aldrig läst om det. Så läs inte för mycket, alla är vi individer och våra ägg fungerar olika. Hur många har du att "spela med" så att säga?

Ja jag söker otroligtmmycket på nätet fast jag vet att det inte är så bra. Tyvärr är det svårt att hålla sig när man sitter i ovisshet. ..jag önskar så mycket att jag kunde ha en aning om vilken sort besked som väntar oss på måndag så man på något sätt förbereder sig för det värsta. . Och sen vill vi ju vara hoppfulla och så söker jag en massa om blastocytodling osv.men du har rätt, det är en fälla. Jag har dålig tålamod så tar tag i allt möjligt som svar på mina frågor. Vi hade 7 ägg somblev bbefruktade i torsdags.
Svar på tråden IVF mars/april