IVF mars/april
[quote76511617][quote-nick]Andje skrev 2016-04-07 11:13:15 följande:[/quote-nick]linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?
Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.[/quote]
Det gick över förväntan med befruktningen, tack för att du frågar . 7 ägg blev befruktade och då kommer vi göra återföringen på måndag. håller tummarna för att de fortsätter att utvecklas bra under helgen.
Vad skönt att veta att allt är i ordning inför återföringe . Ibland är det bara rätt bra att söka akutsjukvård och få höra att allt är bra så man kan bli lugnare. stor lycka till imorgon!