IVF mars/april
Stort lycka till! Det går bra ska du se!
Dags att uppdatera listan lite kanske? Och påminna varandra var vi ligger i processen (läs, jag är glömsk, haha)
Stort lycka till! Det går bra ska du se!
Dags att uppdatera listan lite kanske? Och påminna varandra var vi ligger i processen (läs, jag är glömsk, haha)
Idag loggade jag ut och tog bort min Facebook-app. Orkar inte med alla som blir gravida hela tiden. Jag menar allvar när jag säger att det är 15 stycken hittills i år som blivit gravida. FEMTON. Gör ont in till själen varje gång. Orkar inte se det mer.
Längtar så efter att vi också ska lyckas. Gör så ont att tänka att det aldrig kommer gå. Vill så gärna och är så rädd för att misslyckas nu även tredje gången. Vill inte det. Känslig av synarelan också.. Så allting blir väl ännu värre. Men just nu är det fan tufft.
Välkommen lillajag86, klart du får hoppa i! Önskar dig all lycka till. Vi ligger i fas tror jag, fast jag började direkt med sprutorna igår då vi har kort protokoll. Det är endast andra dagen och jag är redan trött på sprutorna. det svider och det gör ont . Däoch så har jag 2 istället för 1 eftersom jag behöver blodförtunnande. dessutom ringde kliniken mig idag och bad mig att lämna ett till blodprov imorgon. Jag vet att jag/vi har velat dethär jättelänge och att det är dumt att gnälla. Det har varit tufft det senaste med massa sjukvård och smärta och sprutor med min operation och jag börjar få skräck. vet inte om det kan redan ha effekt efter 2 dagar med FSH med min humör. Jag vaknade på jättebra humör och var det hela dagen tills kvällen kom. Nu är jag jättenere och har tänkt på småsaker som har hänt under helgen och blev jätteirriterad över de nu...
9 april är TD. Det går upp och ner. Ibland känner jag mig gravid, ibland inte. Har precis blivit frisk från bihåleinflammationen, så nu har jag mer ork och fokus på att känna efter. Progesteronet ger ju gravsymtom också tyvärr.
Hej! Det är för att då hamnar äggplocket mest troligt en söndag, och då brukar de ha stängt. :) Så enkelt är det.
Spännande att vara igång! :)
Håller tummarna för dig BK1986 och de andra kommer säkert att växa de mef .
hoppasääven att mensen kommer snart för dig Regnbågsdröm men det verkar som att de har en lösning för det i annat fall.
För min del blir det ultraljud på fredag och på måndag och jag är på dag 4 i behandlingen. känner inte så mycket i magen. Jag som vanligtvis har fruktansvärda ägglossningar, just nu känner jag inget. Bara äggledaren som spökar. hoppas att den inte håller på att stänga sig redan .
Tack =)
Jag är trött på sprutorna jag också. Vill inte heller gnälla eftersom jag verkligen vill det här. Första dagen lyckades jag träffa ett blodkärl så jag fick ett stort blåmärke och det sved länge efteråt. Andra dagen gick det hyfsat bra men sved lite. Sen tredje sprutan som jag tog igår sved inte men gjorde väldigt ont, hade lust att dra ut sprutan men ville inte behöva "göra om" :( Och min sambo sa "gör det så ont?" Svarade med att ge honom en spruta och sa "du kan ju testa själv"
Jag har som sagt inte känt så mycket mer än en liten stund igår i magen, det försvann dock snabbt. Idag har jag haft lite ont i huvudet hela dagen, vet inte om det är en biverkning eller bara för att jag börjat jobba igen efter helgen.
Man har rätt att gnälla och vara ledsen/arg. Det är en tuff resa vi går igenom.
Jag tycker inte om att ta sprutorna, tycker inte att själva stickandet gör ont men bara tanken på att köra in en nål in i sig själv får det att "låsa sig". Sen att det svider och gör ont när man sprutar in gör inte saken bättre :(
Så. Nu är ägglossningssprutan tagen och det är bara att vänta till plocket.
Liten uppdatering från mig. Vi gjorde första äggutplocket i måndags, gick väldigt bra och faktiskt väldigt smärtfritt då jag hade byggt upp att det skulle göra väldigt ont.. Vi fick ut 13 ägg och igår fick vi samtal att 8st hade blivit befruktade.. Så nu hoppas vi att de små vill överleva tills på lördag då det är dags för insättning..
Och så får man säkert inte träna efter insättningen så man kan inte ens koppla av genom lite löpning . .. det är det värt ändå! För egen del fortsätter jag träna så långt det inte gör ont eller att någon säger att jag inte ska. Ikväll tyckte jag att jag började känna i magen så vi får se! Oavsett resultatet på vår ivf lär det inte bli någon bra tid på göteborgsvarvet iår hehe...