Sjöblomman skrev 2016-03-07 20:42:53 följande:
Vissa får inte ens blödning så på "min" klinik tar de blodprov för att kolla att man är nedreglerad. De gör säkert olika bara.
Vi hade gjort två "hela" IVF och 2 FET när vi satte in två, dvs på 3e hela försöket.
Förstår att det blir lite extra när det är sista gratis. Vi har bara gått privat men det är bra att gratisförsöken finns.
Jaha okej. Ja, det verkar ju fungera olika på olika kliniker. Men nu ringde jag ju i alla fall och frågade om den kortare synarela-tiden. Så känns nog rätt lugnt ändå. I och med att jag gjort två försök innan också, så vet jag ju hur det "ska" kännas. Så jag vet nog om jag blivit nedreglerad så att säga
Ja, lite extra press kanske man känner i och med att det är sista gratisförsöket. Men man är ju pressad varje gång egentligen. Men det är klart att det vore skönt att slippa betala, det ska man ju inte sticka under stolen med.
Men vi får ta det som det kommer.
Hur kommer det sig att ni körde privat direkt? För vår del fanns inga alternativ förutom landstinget, då vi är ett samkönat par och därför behöver donerade spermier också. Det görs inte med IVF på privata kliniker i Sverige tyvärr.