• celavie1

IVF mars/april

Ruvning är verkligen ingen barnlek. Jag är nu inne på dag 14 och tänkte testa på ruvardag 17 (20 dagar efter äggplock). En dag före ordinerat testdag. Usch är så nervös.....
    Progesteronet man tar är ju så förrädiskt. Man får alla möjliga graviditetssymptom och mensen kan vara frånvarande pga den. Därför är det omöjligt att gissa hur det gått. Har inte velat tjuvtesta tidigare som många gör eftersom jag tror det bara skulle göra mig mer nojjig. Nu vill jag bara att det blir söndag så jag kan få testet gjort. Vet någon hur länge man ska fortsätta med progesteronvaggisarna?

• celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 19:36:25 följande:
    Det ger mig hopp att du fick ett litet guldägg som dessutom var tredagars. Ger mig hopp inför plock imorgon och ev återföring på måndag. Jag håller alla tummar för dig och tror på Dig!
    Tack goa du! Ja det verkar som det inte alltid är mängden ägg som avgör utan kvaliteten helt enkelt. Jag har ju inte haft någon blödning så jag hoppas ju på att lilla guldägget är kvar. Kan det bara försvinna utan att man får någon blödning tro?
    Jag kommer hålla tummarna så de vitnar i morgon för att det ska gå bra för dig i morgon! Kram
  • celavie1
    Lilly2013 skrev 2016-04-21 19:54:13 följande:
    Usch ja. Jag är på dag 13 idag. Jag känner ju ingenting av progesteronet. Hade TD igår men väntar till på lördag och testa. BIM igår egentligen men det är nog crinonen som håller den borta.
    Mår nästan illa av nervositet. Jag tar lutinus och vet inte om det skiljer från crinon. Jag har en massa symptom som sagt men det kanske beror på att jag går och känner efter. Vi får se i helgen under testet..........Obestämd
    Jag hoppas du plussar på lördag. Att du inte känner något behöver inte betyda något. Ofta känner man nog inget av en graviditet så tidigt. Är nog bara olika hur man reagerar på progesteronet.
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Men!!! Det var ju fantastiska nyheter! Vad skönt och vad bra det gick. Nu hoppas vi på många befruktade ägg. Kram
  • celavie1
    Nicka skrev 2016-04-22 22:55:47 följande:

Nån som haft konstiga utslag som biverkning av Lutinus?

Tydligen kan man få de,googlade :)

Rädd att jag fått loppor eller att katten släpat in nån skit..

"Hoppas" de är en biverkning.

Sambon känner inte av nått.

Jag har inte fått några utslag tack och lov
  • celavie1
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Så ledsen för din skull. Förstår att det känns supertungt nu. Jag hoppas verkligen ni snart är igång med ett nytt försök.
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-21 21:40:14 följande:

Jag håller tummarna för dig och hoppas på det bästa

Vid misslyckat försök, hur länge dröjer blödningen egentligen? Det verkar aldrig ta slut här. Kommer det ännu mer sen när jag ska sluta med lutinus? Jag har frågat de 3 gånger om jag skulle avbryta behandlinen eftersom jag har mens men de tycker trots allt att det är meningsfullt att fortsätta. Jag har tappat all hopp nu med allt blod med finns det en liten chans att något utvecklas där så vill jag inte sabba det.

Tack ska du ha goa du. Jag vet inte hur det blir med blödning efter man slutar med lutinus. Jag skulle tro att den ökar? Fortsätt med att ta det så länge du ordineras det. Klart du ska ta tillvara på alla chanser. Fick du en eller två tillbaka?
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 09:35:27 följande:

Tre befruktade ägg!!! Av de 8 plockade var 4 mogna nog för befruktning. Av de blev 3 "fint befruktade" som labbet sa. Med andra ord ser utgångsläget ut som det gjort vid de andra två försöken också. Får väl börja inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg

Känner mig nöjd. Planerad återföring imorgon 11.15. Känns tryggt att vi får insättning dag 2. Men är fortfarande rädd att något ska hända innan dess, förstås. Så fortsätt att hålla era tummar! Vi har även som önskemål att sätta tillbaka två ägg, så hoppas verkligen att två klarar sig och att vi får en läkare som tillåter det. Vi håller våra tummar så hårt!

Sen att de ringde vid 9 istället för på avtalad tid 12-15 är en annan sak.. Lite dåligt måste jag säga, men svårt att vara irriterad för det mitt i allt, haha

Jag tycker 4 befruktade ägg låter toppen!!! Känns som det är din tur nu. Vad bra att de ringer och meddelar hur det går. Jag fick bara gå och vänta och undra i 3 dagar. De ringer bara om det går galet. Snacka om att man sprang och kollade telefonen konstant!

Nu ska du bara vara nöjd och komma i bra sinnesstämning inför återföringen. Ha en skön dag!
  • celavie1
    celavie1 skrev 2016-04-23 09:43:44 följande:

Jag tycker 4 befruktade ägg låter toppen!!! Känns som det är din tur nu. Vad bra att de ringer och meddelar hur det går. Jag fick bara gå och vänta och undra i 3 dagar. De ringer bara om det går galet. Snacka om att man sprang och kollade telefonen konstant!

Nu ska du bara vara nöjd och komma i bra sinnesstämning inför återföringen. Ha en skön dag!

Menade att det är bra med 3 befruktade ägg!! :)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 16:04:19 följande:

Ja, det är rätt illa. Men mest hänger det nog på om vi har två ägg över huvud taget känns det som. Är rädd att förlora alla. Den här väntan till insättning är så jäkla jobbig för oss, den absolut värsta med hela IVF-processen. Men det beror ju på att vi misslyckats här en gång. Det gör så ont att tänka på det.

Stort tack!

Lyckokram från mig inför i morgon!
Svar på tråden IVF mars/april