IVF mars/april
Första sprutan fixad! Kom dock på att vi övergår till sommartid på söndag. Hur gör ni andra med det?
Första sprutan fixad! Kom dock på att vi övergår till sommartid på söndag. Hur gör ni andra med det?
Det blev 5 ägg !
Nu har jag fått tillbaka ett befruktat ägg. Fin påskpresent! ????
Hej, Hoppas jag kan hoppa in här med.
Vi gör IVF/ICSI pga manlig orsak. Då jag är 39 år så underlättar väl inte det heller.
Vi har gjort en IVF kort protokoll i Jan/feb som blev minus och nu skall vi göra FET i ostimulerad cykel på torsdag. Har 2 st blastocyster i frysen. Är så nervös över att ingen skall klara upptiningen. Är det någon som vet om det är vanligt att de inte klarar upptining?
LYCKA TILL ALLA!
Regnbågsdröm! Stor kram till dig! KRAM
Var på VUL imorse, äggen var perfekta på ena sidan men för små på andra. Så det blir ett par dagar till med gonal-F och sedan ovitrelle på onsdag och plock på fredag. Insättning på måndag, 3-dagars den här gången. Vilket är nytt för oss.
Åh! Tiden mellan ET och testdag är tortyr! Ruvardag 2 idag, men känns som flera veckor!
Jag tänker att det säkert är en massa faktorer som påverkar vilken dos man får samt hur kroppen reagerar på dosen, även om man har haft samma dos tidigare.
När det gäller VUL så tycker jag också att det är jobbigt att vara borta från jobbet. Har inte så långt, typ 2 mil, men eftersom jag är lärare blir det en massa fixande varje gång för att få tag på någon som kan ta klassen en timme eller två. De vill ju helst göra VUL på morgonen och då är det extra svårt med klassen.
Har total öppenhet både mot chefer och kollegor så det underlättar, men de kan ju inte trolla...
Här väntas det fortfarande på mensen så jag kan börja spraya, pratade med kliniken som sa att vi ger det en vecka till, är det inte igång då ska de försöka dra igång det med proveratabletter. Känns som vanligt lite frustrerande men ändå himla skönt att ha en tid när jag vet jag får hjälp. Lär väl börja blöda precis då bara för att ;)
Håller tummarna för er alla som är igång!!