• Sjöblomman

IVF mars/april

BK1986 skrev 2016-03-25 23:51:25 följande:

Första sprutan fixad! Kom dock på att vi övergår till sommartid på söndag. Hur gör ni andra med det?

För min del tas sprutan mellan 21:00-23:00 så det blir inget problem.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-26 12:14:21 följande:
    Alltså. Det är SKRÄMMANDE vad olika de säger på de olika klinikerna. Det skrämmer mig på riktigt. Säker att de inte pratat om ägglossningssprutan? Den ska du ju visserligen ta EXAKT rätt tid. Men där kanske fem minuter inte är hela världen.
    Jag ringde som sagt till kliniken angående menopur förra gången, då jag tog min första spruta på nyårsafton. Jag undrade om jag kunde ta den vid 21 den kvällen och den 20 resterande tid. Hon svarade att absolut. Och att jag kan gå ner till 19 också gången därpå om jag skulle vilja det. Nu hann vi ta den 19.15 på nyår också, så sen blev det den tiden hela tiden. Men tycker som sagt att det är helt sjukt att det kan vara så olika bud.

Fler som har erfarenheter?
    Verkligen skrämmande! Samma med blodprov/undersökningar/information. Usch inte bra alls!
  • Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-03-26 16:37:11 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett befruktat ägg. Fin påskpresent! ????

Härligt!
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-03-27 17:06:13 följande:

Hej, Hoppas jag kan hoppa in här med.

Vi gör IVF/ICSI pga manlig orsak. Då jag är 39 år så underlättar väl inte det heller.

Vi har gjort en IVF kort protokoll i Jan/feb som blev minus och nu skall vi göra FET i ostimulerad cykel på torsdag. Har 2 st blastocyster i frysen. Är så nervös över att ingen skall klara upptiningen. Är det någon som vet om det är vanligt att de inte klarar upptining?

LYCKA TILL ALLA!

Välkommen!

Har gjort 4 FET och det har alltid gått bra med upptiningen. Håller tummarna för er!
  • Sjöblomman

Regnbågsdröm! Stor kram till dig! KRAM

Var på VUL imorse, äggen var perfekta på ena sidan men för små på andra. Så det blir ett par dagar till med gonal-F och sedan ovitrelle på onsdag och plock på fredag. Insättning på måndag, 3-dagars den här gången. Vilket är nytt för oss.

• Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-03-28 18:08:35 följande:

Åh! Tiden mellan ET och testdag är tortyr! Ruvardag 2 idag, men känns som flera veckor!

Ah! Själv älskar jag ruvartiden. Känner mig gravidare än nånsin då. När är TD?
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-03-29 13:42:19 följande:
    Om jag började i söndags med gonalF, när tror du att äggplocket blir? Känner man redan effekt på hormonbehandlingen efter 3 dagar?
    Det beror på när äggen är mogna, dvs. rätt storlek. Men räkna mellan 10-14 dagar med gonal-F och sedan ägglossningsspruta och 1,5 dygn senare är det plock.
  • Sjöblomman

Jag tänker att det säkert är en massa faktorer som påverkar vilken dos man får samt hur kroppen reagerar på dosen, även om man har haft samma dos tidigare.

När det gäller VUL så tycker jag också att det är jobbigt att vara borta från jobbet. Har inte så långt, typ 2 mil, men eftersom jag är lärare blir det en massa fixande varje gång för att få tag på någon som kan ta klassen en timme eller två. De vill ju helst göra VUL på morgonen och då är det extra svårt med klassen.
    Har total öppenhet både mot chefer och kollegor så det underlättar, men de kan ju inte trolla...

• Sjöblomman
    Fame skrev 2016-03-30 17:13:19 följande:

Här väntas det fortfarande på mensen så jag kan börja spraya, pratade med kliniken som sa att vi ger det en vecka till, är det inte igång då ska de försöka dra igång det med proveratabletter. Känns som vanligt lite frustrerande men ändå himla skönt att ha en tid när jag vet jag får hjälp. Lär väl börja blöda precis då bara för att ;) 

Håller tummarna för er alla som är igång!!

Tack! Håller tummarna för dig också!
Svar på tråden IVF mars/april