IVF mars/april
Nu ruvar jag!
2 av 4 blev befrukade. Har fått två fina 4-celliga embryon återförda. Måtte ett av de trivas och stanna kvar. Nu börjar den jobbiga väntan.
Nu ruvar jag!
2 av 4 blev befrukade. Har fått två fina 4-celliga embryon återförda. Måtte ett av de trivas och stanna kvar. Nu börjar den jobbiga väntan.
Inget omslag idag heller :( känns som om de blir en ny jäkla lång väntan tills nästa månad "suck"
Pratat med Carlanderska, sköterskan vill att jag fortsätter och testa fre,lör och söndag.
Kommer de inte nått omslag blir de troligen ett stimulerat försök.
Passade även på att fråga om vår läkare pratat nått om att ta blodförtunnande och att ta typ Lutinus men de visste sköterskan inget om.
Fick även svar på min fråga om att sätta tillbaka två, tydligen är de så att om man får tillbaka en 5-6 dagars blastocyst så finns de en liten risk/chans till att de blir enäggstvillingar, därför tar man inte risken att de skulle kunna bli fler än två. Detta visste jag inte, tydligen är risken/chansen inte så stor om man får tillbaka på dag 2 el 3.
Har alltid fått 5-6 dagars.
Hoppas hoppas så på omslag imon!!
Fick mens idag. Så det verkar fungera som det ska i alla fall.
Ja det håller jag med om. Lugnare också att förbereda signär man kan få svar från alla som har erfarenhet av detta. Det verkar ändå som att trots att vissa har lång protokoll och andra kort att vi på något sätt kommer ha insättning vid samma period lite grann.
Igår ringde sjuksköterskan mig för att tala om att jag skulle lägga till ytterligare en spruta i samband med ivf behandlingen och det är blodförtunnande medecin. Efter vårt sista besök skulle hon prata med läkaren om min blodpropp som jag har haft för några år sedan, verkar som att de tyckte att jag behövde det.
Bra att mensen kom sjöblomman! (För en gångs skull ????). Innebär detta att du har blivit nedreglerad och kan börja spruta om 3 dagar? När blir din insättning? (Försöker hänga med på era långa protokoll )
Hej alla, hoppas att det går framåt på era olika nivåer. För min del är det nedräkning till mensen som jag ser framemot vilket är väldigt ovanligt. 13 dagar är det. Borde gå fort nu. Litesynd att det borde komma pprecis när det är helg ochd å kan man inte ringa kliniken. .
Jag läste precis en artikel om hur skratt och skrattterapi kkunde påverka att ägget fäster. Iaf stod det mycket om stressens negativa effekt på ivfets framgån. har ni oockså hört talas om det? Jag har ett jobb somgör mig vväldigt stressadvissa ggånger så det oroar mig lite när så mycket står på spel. hur gör ni?är det meningsfullt att ta ledig ?
Ägglossningen kom inte denna månad heller :( så inget återförande :( så pissigt!!
Vår läkare på Carlanderska ringde igår och vi diskuterade lite vad hon kommit fram till.
De blir inget försök med blodförtunnande eller annan medicinering.
Ev så blir de nån form av stimulerat försök nästa månad ev med pergotime.
Nu är de bara att vänta igen, mens om nån vecka..