IVF mars/april
Får jag också vara med här? Vi ska påbörja syskonförsök vid nästa mens om 3 veckor. Har en dotter på 15 månader som blev till genom ICSI så nu hoppas vi på en till :) Jag ska spruta menopur precis som förra gången.
Får jag också vara med här? Vi ska påbörja syskonförsök vid nästa mens om 3 veckor. Har en dotter på 15 månader som blev till genom ICSI så nu hoppas vi på en till :) Jag ska spruta menopur precis som förra gången.
Någon mer som sprutar med Orgalutran? Usch vilken spruta alltså! Tjock, trubbig nål och det sviiiiider efter den och kliar som attan. Men det går över som tur är.
Krånglar fan ALLTID med läkemedlen. Några fler här som brukar ha problem med att få tag på synarela? Här är det helt jäkla sjukt, de beställer hem och grejar men finns aldrig och så tar det evigheter när de väl hittat. Den här gången känner jag mig dock förvånansvärt lugn. Jag var smart nog att hämta ut en extra som jag fått på recept förra gången men inte behövt. Så jag har haft den hemma länge. Det är bara 30 doser, men räcker ju ett tag om det skulle krisa så att jag inte får ut skiten på Apoteket imorgon. Ska ju börja spraya på söndag.
En liten uppdatering såhär på morgonen. Hoppad allt är bra med er alla här inne <3
Hej!
Hur gör man för att komma med i tråden, jag har aldrig svarat i en tråd tidigare förutom igår och jag tror inte det gick så bra....
Vi har försökt få barn på egen hand i 3.5 år. Det är vår första IVF och min mens kom i morse. Jag är 26 år och bor i Östergötland.
Tog blodprov i morse och de ringde nyss. Har sprayat i två veckor och ska börja med sprutorna ikväll, så det blir påskägg.
Dåligt resultat på ultraljudet. Endast 9 äggblåsor som inte hade växt till ordentligt trots 9 dagar med sprutor. Förhoppningarna är låga...
Nu har vi fått en ny plan inför frysåterförande :)
På dag 3 -7 skall jag äta Letrozol
Sen kommer förhoppningsvis omslag på ägglossningssticka dag 13 +
Dag 16-18 ultraljud
Och då äggblåsan är ca 22mm och slemhinnan är tillräckligt tjock skall jag ta Ovitrelle sprutan.
Längtar efter mensen nu!! :)
9 äggblåsor är bra, men det handlar ju om att äggen ska mogna också. Det kommer säkert att vara tillräckligt hur som helst.
Så tråkigt att påskstängt påverkar. Där jag går har de öppet över påsk, så det känns skönt.
Spruta 2 idag, det går så fort när man väl får börja med sprutorna. VUL på torsdag.