• celavie1

IVF mars/april

Lixom skrev 2016-04-13 06:42:30 följande:

Regnbågsdröm > jo jag tar lutinus fortfarande. Första veckan efter ET hade jag ömma bröst och lite vag molvärk 2-3 tillfällen. Men annars inget. Har du haft liknande?

Var tvungen att söka på "ivf inga symptom" och det fanns fler som inte hade haft det, men som det ändå funkat för...så jag får sluta noja och invänta testdag... måndag.

Jag är på ruvardag 5 eller 6 (beroende på hur man räknar). Jag har en del obehag från magen och ömma bröst samt ganska trött. Varierar lite från dag till dag. Jag känner mig även förstoppad på något vis. Är väl lutinus biverkningar.
  • celavie1
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 06:56:21 följande:

Fan och skit!! Vaknade nu med absolut noll symptom. Illamåendet är borta, magen känns som vanligt och brösten är inte ömma längre. Mår som vanligt helt enkelt. Precis som förra gången. Känns kört...

Förstår att du blir nervös men vänta och se lite. Ta sedan ett nytt test på TD. Eftersom du nyligen plussat kanske du inte har så mycket symptom av själva graviditeten.
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 13:11:27 följande:

En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.

Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.

Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu.

Nej vad tråkigt och få ett sådant besked. Så ledsen :(
    Är de säkra på att den måste opereras bort då? Jag trodde de tog ett test av den och utifrån testresultat beslutade om åtgärd? Kram 
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 19:09:22 följande:
    Nej de är inte säkra. De är inte ens säkra på att det är en polyp. Men eftersom jag är mitt uppe i behandlingen så var alternativet att avbryta nu och skicka mig till kvinnokliniken för kontroll. Eller fortsätta... Men vet inte vad att fortsätta egentligen innebär. Antingen att det de tror är en polyp typ försvinner (går det tror du?) eller att göra äggplock och frysa äggen för att sen kolla polypen efteråt. Läkaren bestämde att vi skulle fortsätta behandlingen och komma tillbaka på måndag och se hur det ser ut. Antar att vi får fråga mer då om allt. Nu blev ju allt så förvirrat. Spontant känner jag ju, som skrivet innan, att gå till ÄP och sen frysa är som att kasta försöket åt helvete.. För att något ska klara sig till frysen känns knappt ens som en drömvärld. Men det är ju om det går att frysa direkt kanske. Vi får se vad de säger. Känns så jävla jobbigt just nu, som att allt hopp bara försvann. Kan ju liksom inte börja hoppas på att det inte är en polyp och att den ska vara borta på måndag? Det känns ju som något helt orimligt att hoppas på.
    Jag förstår att du blir knäckt. Jag vet inte så mycket om polyper men vet att de kan ha olika karaktär och att de bör undersökas. Kan behandlas med kirurgi och mediciner tror jag. Tror även att man ibland inte behöver göra något. Men som sagt vet inte säkert.
    Om behov uppstår låter väl äggfrysning som ett gott alternativ för senare befruktning. Jag hoppas verkligen de finner på råd och ger dig lugnande besked på måndag.  Försök tänk positivt eller finn något som distraherar tankarna. Typ lyssna på ljudbok, sträckkolla på serier eller nåt. Bara skjut iväg tankarna tills på måndag.
  • celavie1
    Lillajag86 skrev 2016-04-13 22:46:24 följande:

Hej tjejer!
    Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.

Så tråkigt :( Finns inget man kan säga. Det är så tufft och orättvist 
  • celavie1
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:42:58 följande:

Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....

Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(

Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!

Det råkade jag också ut för då vi skulle starta vårt första försök. Den försvann dock vid följande mens. Det kommer ordna sig 
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-14 14:28:33 följande:

Så många tråkiga besked här :(

Här kommer tyvärr ett till....
    Vi har gjort tabben att flytta från ett län till ett annan (pga jobb) under IVF behandlingen utan att tänka på att det påverkar vår IVF.. När vi fick reda på att vi inte får vara kvar i vår klinik om vi gör flyttanmälan så drog vi ut på det så länge det gick. Vi sålde inte huset direkt osv. Men givetvis gjorde vi en eftersändning på vår post så att vi inte går miste om den. Vad gör då skatteverket? Jo de folkbokför oss nu på vår nya adress utan att fråga oss först och så med ett beslut som ska gälla med omedelbar verkan!

Pratade med vår klinik idag och de kollade på folkbokföringen och yes, det stämde, skatteverket har bytt direkt. Så blir jag nu inte gravid med denna lilla embryo (är på ruvardag 8) så måste vi påbörja en ny resa med ny väntetid hos vårt nya län!

Är så sjukt ledsen!!!

Men vilket elände! Men vi hoppas ju att du inte ska behöva börja köa igen 
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-14 19:17:53 följande:

Ang Litunus, jag har missat att ta en som vanligt kl 14, det blev kl 17:30 .vad har det för betydelse?

Samma här idag! Läste någonstans att det inte var så känsligt om man blev lite sen med rackare
  • celavie1

Många tråkiga besked i tråden idag. Själv känner jag mig bara neutral. I helgen ska min mens troligtvis komma om det inte tagit sig. Vet inte hur jag kommer reagera om jag ser rött. Kanske bara lägger mig ned och drar täcket över huvudet. Brösten är ömma som sjutton men jag tycker magen inte molar som den gjorde tidigare. Är rädd för att det ska betyda något. Kanske bara finns makaroner därinne.....

• celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-14 22:34:48 följande:

Det är knepigt det där med symptom. Man letar och känner efter hela tiden. Svårt att slappna av. Håller tummarna och hoppas allt jag kan på att det får gå bra och att det gror en liten en hos dig. <3

Tack! Vad gullig du är. Kram
Svar på tråden IVF mars/april