Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 19:09:22 följande:
Nej de är inte säkra. De är inte ens säkra på att det är en polyp. Men eftersom jag är mitt uppe i behandlingen så var alternativet att avbryta nu och skicka mig till kvinnokliniken för kontroll. Eller fortsätta... Men vet inte vad att fortsätta egentligen innebär. Antingen att det de tror är en polyp typ försvinner (går det tror du?) eller att göra äggplock och frysa äggen för att sen kolla polypen efteråt. Läkaren bestämde att vi skulle fortsätta behandlingen och komma tillbaka på måndag och se hur det ser ut. Antar att vi får fråga mer då om allt. Nu blev ju allt så förvirrat. Spontant känner jag ju, som skrivet innan, att gå till ÄP och sen frysa är som att kasta försöket åt helvete.. För att något ska klara sig till frysen känns knappt ens som en drömvärld. Men det är ju om det går att frysa direkt kanske. Vi får se vad de säger. Känns så jävla jobbigt just nu, som att allt hopp bara försvann. Kan ju liksom inte börja hoppas på att det inte är en polyp och att den ska vara borta på måndag? Det känns ju som något helt orimligt att hoppas på.
Jag förstår att du blir knäckt. Jag vet inte så mycket om polyper men vet att de kan ha olika karaktär och att de bör undersökas. Kan behandlas med kirurgi och mediciner tror jag. Tror även att man ibland inte behöver göra något. Men som sagt vet inte säkert.
Om behov uppstår låter väl äggfrysning som ett gott alternativ för senare befruktning. Jag hoppas verkligen de finner på råd och ger dig lugnande besked på måndag. Försök tänk positivt eller finn något som distraherar tankarna. Typ lyssna på ljudbok, sträckkolla på serier eller nåt. Bara skjut iväg tankarna tills på måndag.