IVF mars/april
Tack. Det som känns värst är att nu blev det såhär trots att de gjorde ICSI. Ska försöka hitta ett sätt att ta mig upp igen. Men nu känns det hopplöst.Tack. <3
Tack. Det som känns värst är att nu blev det såhär trots att de gjorde ICSI. Ska försöka hitta ett sätt att ta mig upp igen. Men nu känns det hopplöst.Tack. <3
Hjärtskärande läsning i den här tråden, men det är verkligen en stor samling starka kvinnor här inne, och jag önskar er inget annat än det bästa!
Sitter ensam på hotellet (50 mil hemifrån) och väntar på tlf från kliniken. Det är bara hoppet kvar nu. Ska jag få stanna och göra ET på måndag, eller blir det den långa resan hem? Vågar inte ens jämföra mitt andra försök med det första, jag menar det händer ju så olika saker i kroppen, och bara för att jag hade två finfina ägg sist, så är det ju inte säkert att de nya två är lika fina den här gången? Dessutom var jag så pumpad med adrenalin vid första försöket, bara pga att jag vågade sticka sprutor i mig själv. Nu känns det mer som att tiden rinner ifrån en.
Jag, min tok, har börjat så smått att sticka på en babykofta, bara för att det känns bra för mig. Gör det som känns bra, sa kliniken...
Ja verkligen,vi har mycket gemensamt Grattis i efterskott! Då har du testdag dagen före mig då antar jag. Vi får hoppas att vi får våra bästa 40-årspresent nånsin. Jag hade min första testdag på min 39-årsdag efter första IVF:en och då fick jag världens sämsta födelsedagspresent, hoppas verkligen att denna födelsedag blir bättre
Är det din första IVF? Du kanske har skrivit det men det är så himla många i tråden att hålla reda på.
Gjorde mitt första äggplock igår. Fick lugnande innan, vilket jag tror gjorde mig extra känslosam för bröt ihop två gånger där. Började gråta inne på äggplocket, och det var inte för att det gjorde ont (kändes en del men ändå överkomlig smärta). Tror mer jag började gråta av att allting blev för mycket helt enkelt.
Sen bröt jag ihop efteråt när jag fick höra att vi "bara" fick sju ägg. Jag hade ju 22 äggblåsor i bra storlek så blev väldigt besviken och ledsen när jag fick höra antalet ägg. Som jag skrivit innan så gör vi IVF med PGD vilket innebär att äggen ska analyseras för att se om de är friska eller inte (det är 50% risk på varje ägg att det är sjukt). Detta gör att mycket av mitt hopp försvann igår. För nu ska äggen först vara mogna, sen klara befruktning, sen dela sig och så dessutom vara friska och av bra kvalité.
Antar att jag inte kan göra så mycket mer än att försöka koppla bort alla tankar under helgen och hoppas på positiva besked i nästa vecka. Skulle det finnas något friskt ägg av bra kvalité så blir det återföring på onsdag.
Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.
Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!
Hur räknar man ut när mensen ska komma då man haft hormonstimulering. Räknar man lutealfasens längd från äggplock?
För mig var det prick så. ÄL/ÄP + 15 dagar (min vanliga lutealfas). Men en del får inte mens förrän de slutar med Lutinus. Så det är olika.
Tack! :)
Nu har jag varit ute på en solig långprommis, samlat tankarna och bestämt mig för att jobba aktivt med att få ner min BMI (som ligger på 26) inför tredje ivf. Hittade en träningstidning med 10-veckors kom-i-form-kosthållsplan som jag har tro på att jag kan greja.
Det är säkert så att man måste vänta in kroppen, men blir 44 i juni, så det är verkligen en stressfaktor. Antar att det dyker upp en ny tråd som jag kan hänga i. Lycka till alla här inne! Klem från Norge :)
Jag tycker precis som ni att det är jobbigt att se och höra om andras babylycka men i helgen blev jag faktiskt full i skratt när jag pratade med en äldre bekant. Vi pratade om att jag fyllt 40 år och känslorna kring det. Plats i livet och så. Då utbrister hon att "ja jag blev mormor vid 40 år"!
Själva tanken att jag hade kunnat vara mormor känns så konstig. Jag som känner mig så ung ;)
Jag och Lutinus går inte ihop. Jag har ont i magen (som träningsvärk i nedre delen av magen), ont i brösten, trött och kladdig i trosorna. Känns jobbigare än sprutorna och sprayen. Hur känner ni andra?
Stort grattis Utflykt i verkligheten! Du är ett steg närmare målet. Nu håller vi tummarna