IVF mars/april
Har mött lite samma problem med min sambo när vi planerade inför ivf med läkaren och insåg att äggplocket hamnar precis när han skulle åka. Flygbiljetterna är beställda sedan i höstas och något han sett mycket framemot. Vi pratade mycket om vad vi hade som alternativ men till slut tyckte han att ivf var det vi mest har väntat på och också kämpat för att kunna göra. Nu är det min och min sambos egen situation och val så ser helt klart annorlunda ut för dig vad ni ska välja. För oss är det också första ivf, och vi (mest jag dock) har verkligen kämpat med allt och alla sen i somras för att få saker att hända så jag hade blivit väldigt besviken om han hade valt att åka. Det var ändå en självklarhet för honom att stanna och ta ivfet. Bara lite besviken att det blev så "dålig " timming. I mitt fall är det också det att jag har blivit opererad via titthålsundersökning precis, de har fixat till en äggledare som lämnades kvar och jag är livrädd. både för att sammanväxningarna ska komma tillbaka och förstöra igen graviditetschanserna, men även att det skulle bli befruktning på egenhand och leder till utomkvedshavandeskap. .. Därför är det så livsviktigt för oss att genomföra ivf så fort det går.