IVF mars/april
Tack <3 Håller tummarna för dig med! <3
Tack <3 Håller tummarna för dig med! <3
Välkommen Mollan81! Grattis till det fina embryot och håller tummarna för att den stannar :)
Jag testade på ruvardag 4 negativt och sedan plus på ruvardag 9. Testade nu igen ruvardag 11 och den visar positivt.
Jag kör med stimulerad FET och tar östrogen tabletter Fermanest och vaggisarna Lutinus. Ska göra det fram till gravidvecka 12 om vi nu lyckas hålla kvar i denna bönan. Sist jag var gravid tjuvtestade jag ca 8 dagar efter ovitrelle sprutan om jag minns rätt och fick positivt. Tyvärr fick vi MA längre fram
Ja, jag har aldrig velat sticka mig, jag får skräck för bara tanken av det. Jag gillar såklart inte heller när han gör det men man måste ju. Ibland får man bara anpassa sig. Jag kan inte hålla honom vid mig varenda kväll för att ge mig sprutan. Ibland behöver han också fly verkligen för att återhämta sig och orka med mer.den sprutan ska jag jag ta under hela graviditeten om det skulle lyckas. Och det gör jag med glädje om det är priset för att få ett efterlängtat barn.
Nu verkar min mens börja redan. Så tog den resan slut för mig. Det blev kort eftersom jag bara är på dag 11 men kanske är bättre så. Jag slapp undra länge i onödan.
Är du säker? Många har ju haft menskänningar har jag läst här i tråden, men det blev plus några dagar senare.
Håller alla tummar och tår (och tassar) här hemma att det är andra positiva känningar du har.
Emmet1976,celavie,liksom och ivfbullen, och alla andra, tack för eran uppmuntran och tröstande ord som värmer i den tuffa stunden. Blodet kommer bara mer ochmer tyvärr.
Emmet1976 jag hoppas din plock gick bra, ivfbullen, jag är jätteledsen att läsa ditt inlägg . Liksom jag önskar dig all bästa med din graviditet, och all möjliga framgång till alla här. justnu kkänner jag mig tom,ingen ork, ingen lust. får bara fokusera på turen att ha en så underbar sambo. Lycka till allihopa
Tusen tack alla som lider med oss alla som kommit med tråkiga besked.
Regnbågsdröm; stort grattis till din nyhet! Hela gruppen behövde lite mer positivt här <3
Jag vet inte mer vad jag ska tro hur det ligger till för oss. Fick inga blödningar på natten och inte på morgonen heller. Nu har det börjat komma igen så jag är i någon sorts limbo-mode. Jag har inte ork att orka bry mig mer.
Det får bli som det blir.
EN morgon fick jag iallafall vakna helt lycklig för det positiva graviditetstestet igår. Idag kom bruna flytningar, rosa flytningar, nu mer och mer. Antar det är kört för mig med.. . Har gråtit massor nu.
Hejar på er som är vid äggplock & ET.
Lider med alla andra som fått blödning...
Kram.
Ja, nåt konstigt känns det som när så många får omväxlande "besked"....... Åh vad jag önskar alla, och mig själv, lyckan att det ska gå bra....
Linoa131 & ivfbullen >, känns som jag nu får väldigt likadant. Ganska mycket mörkrosa flytningar hela dagen idag. Det är skitsvårt att pendla mellan nån slags hopp som hänger kvar, och känslan samtidigt av att allt är över denna gång...
Ska fortsätta med lutinus, för min klinik sa att det ändå kan gå väl...
Celavie1 > håller så med om dina ord...
Tack alla för att ni finns här, oavsett "var" vi befinner oss...
Så har jag gråtit och sovit. Vaknade och blodet var borta. Får se om den kommer igång igen.
Tänker inte ta Fermanest och Lutinus ikväll med tanke på att jag fick "Inte Gravid" tidigare idag. Kliniken vill ändå att jag ska testa imorgon så imorgon gör jag det med Clearblues digitala bara för att de vill det. Vet ju redan svaret... inte bara på svenska utan även på finska...
Tack till er alla som har hört av sig! <3
Önskar alla lycka till vidare på denna IVF-resa.
Får se om jag kommer att orka skriva här mer. Kommer att fortsätta blogga ett tag till, kanske jag tittar till här för att se hur det går för er andra <3