IVF mars/april
Jobbigt att blöda såpass och då inte kunna ha tampong, eller kan man ha det ändå i och med Lutinus? Känns som det inte är så klokt då den kanske suger åt sig progesteronet.
Kram tillbaka!
Hej. Angående progesteron i form av crinone som vi diskuterat här innan. Jag ska bara ta 15 dagar, oavsett resultat, vilket många här reagerade på. Då jag har fler Crinone hemma efter ett tidigare försök, så gjorde även det att jag ville fråga om man kan fortsatta. Jag har nu frågat min klinik om det. Jag ska endast ta det i 15 dagar oavsett resultat som ordinerat. Så, nu vet alla det Man ska lyda sin klinik känner jag, och nu har jag ju uttryckligen frågat.
Enbart två ägg som klarat befruktningen pga att spermierna var så dåliga. Återföring imorgon om de har delat sig som de ska.
Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.
Misstänker att det även är kört för mig! ;(
Kan vara mensen på gång. Kommer lite färgad flytning.
Om vi ska göra ett nytt färskförsök när gör man det tidigast? Vid nästa mens?
Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.
Hej!
Har haft det tufft efter vårt senaste försök, därav noll inlägg från mig. Jag lämnar gruppen för ett tag då vi nu fått veta att vårt nästa försök sker först i aug.
Nu ska vi njuta av livet och varandra. Vi gifter oss om 10 dagar!
Önskar alla lycka till och grattis till era plus! Kram till er!
Jag fick tyvärr MA som upptäcktes på det tidiga ultraljudet i vecka 9. Känns tomt och bottenlöst men om jag känner mig själv så kommer vi nog testa igen då jag hämtat mig. Då blir det privat eftersom jag nu är 40 år. Vore skönt och hänga med er då i någon tråd. Hoppas ni får en fin sommar!
Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.
Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!
Hej
Jag ska börja min tredje ivf , sep ,( lång protokoll med menupor och gonal tillsammans),
Har ni nån typs eller erfarenhet? Jag behöver pratar med nån som är eller varit i samma situation,
IVF med start i september 2016, heter den