IVF mars/april
Emmet1976 skrev 2016-04-29 06:44:05 följande:
Rakt av utan att minska gradvis? När jag körde med Crinone i samband med Pergotimekur, sa min läkare att jag skulle fortsätta under första tredjedelen av min graviditet för att minska missfallsrisken. Det tyckte jag lät logiskt. Jag har personligen dålig erfarenhet av standardupplägg för läkemedelskurer och kräver alltid en extra kontroll innan jag upphör. (Har dålig erfarenhet av när min far ombads sluta med sitt waran efter stabdardperioden och då strax efter fick en stroke). Vi är människor som reagerar olika och inga robotar, oavsett vad läkarna vill tro.
Nu var det sagt. ;) Trevlig fredag.
Här sprack precis solen upp!
Jag håller med dig om att det är dumt, men samtidigt är det ju så att om man inte gått till graviditet innan så vet ju inte läkarna hur min kropp klarar det själv. Tanken är ju ändå att kroppen själv ska tillverka progesteron vid en graviditet.
Men jag har helt klart tänkt tanken att fortsätta, då jag har Crinone hemma från första försöket som aldrig kom till ruvning. Men skulle aldrig göra något bara på känsla. Säger sjukvården att man inte ska, då litar man ju på det. Hade det varit så att det verkligen var så att man ökade chansen till att inte få missfall, då hade väl alla tagit det i början? Jag vet inte, men det känns ändå någonstans som att sjukvården väl måste göra vad de tror på. Verkar orimligt annars?