• ivfbullen

Igår fick jag en till blödning men denna gången var den röd och inte rosa. Hoppas på nidblödning men tycker det är lite sent på en 5 dagars blastocyst. Idag är jag på ruvardag 7.

• ivfbullen

Så många tråkiga besked här :(

Här kommer tyvärr ett till....
    Vi har gjort tabben att flytta från ett län till ett annan (pga jobb) under IVF behandlingen utan att tänka på att det påverkar vår IVF.. När vi fick reda på att vi inte får vara kvar i vår klinik om vi gör flyttanmälan så drog vi ut på det så länge det gick. Vi sålde inte huset direkt osv. Men givetvis gjorde vi en eftersändning på vår post så att vi inte går miste om den. Vad gör då skatteverket? Jo de folkbokför oss nu på vår nya adress utan att fråga oss först och så med ett beslut som ska gälla med omedelbar verkan!

Pratade med vår klinik idag och de kollade på folkbokföringen och yes, det stämde, skatteverket har bytt direkt. Så blir jag nu inte gravid med denna lilla embryo (är på ruvardag 8) så måste vi påbörja en ny resa med ny väntetid hos vårt nya län!

Är så sjukt ledsen!!!

• ivfbullen

Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta.

• ivfbullen

Och det som känns ännu konstigare är att jag fick negativt tidigare i veckan när jag fick en rosa fläck på pappret...

• ivfbullen
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-16 08:23:36 följande:
    Hoppas på det bästa, förstås. Håller tummarna!

Sen tycker jag att det är dumt att ni är "busiga". Jag får sexförbud två veckor efter uttag från min klinik. Sen är det kanske olika från olika kliniker, uppenbarligen. Men egentligen tycker jag att det säger sig själv att man inte ska ha sex första tiden.
    Tack!
    Tänka sig att det är skillnad från klinik till klinik. Vi fick endast sexförbud 3 dagar efter äggplock. Sedan var det fritt fram. Vi frågade specifikt om det då vi har ett aktivt sexliv.
  • ivfbullen
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-16 09:12:34 följande:
    Okej. Men då förstår jag inte varför det var så "busigt"? Det lät ju liksom som att ni gjorde något ni inte fick, därför jag reagerade också.
    Ja förlåt fel ordval istället för att skriva kort och gott vi blev kåta. ????????????
    Nu får vi nog bara vänta och se vad som sker på testdagen. Läste biverkningarna på Femanest och där står bl.a. om att man kan få blödningar. Vet inte om det är så i mitt fall. Bara vänta tydligen.... :/
  • ivfbullen
    ivfbullen skrev 2016-04-16 09:43:49 följande:
    Ja förlåt fel ordval istället för att skriva kort och gott vi blev kåta. ????????????
    Nu får vi nog bara vänta och se vad som sker på testdagen. Läste biverkningarna på Femanest och där står bl.a. om att man kan få blödningar. Vet inte om det är så i mitt fall. Bara vänta tydligen.... :/
    Oooo dumma telefon. La in tre skrattande smileys och det blev en massa frågetecken ??? Hoppas du inte tog det som ett kaxigt svar.
  • ivfbullen

Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
    Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra. 
    Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3

Svar på tråden IVF mars/april