• ivfbullen

IVF mars/april

linoa131 skrev 2016-04-08 15:27:02 följande:

En fråga. Dagen efter ägguttaget fick vi veta hur många ägg som befruktades. De på kliniken ville odla dem över helgen, då blir återföringen dag 5. Vad kan jag förbereda mig på inför måndag? Brukardet några som dör? Hur går det till sedan?

Det går inte riktigt att förbereda sig på något speciellt besked utan det är bara att hoppas att det är ett trevligt besked.
    Om det blir några bra befruktade så lär ni få tillbaka ett och så resten i frysen. Min läkare säger att det är alltid liiite bättre statistik nationellt på färska embryo (just då det finns risk att vissa frysta inte klarar upptinningen) men att det är egentligen väldig liten skillnad på färsk och fryst. Jag håller alla tummar för er!

• ivfbullen

Det känns som att ALLA runtomkring en blir gravida när man kämpar med IVF. Sen kan det också vara åldern som spelar roll. I mitt fall, jag är 29 år, så är det många vänner som får barn nu. Ännu fler som också ska ha i juli som just var den månad jag skulle få min bebis om jag inte hade fått MA.
    Jag hoppas verkligen jag är gravid när den 5:e juli kommer.... det var vår beräknad födelsedag :/ 
    Tror att det kommer att kännas lättare att överleva dagen om man har en liten en i magen.

• ivfbullen

Ooo vad spännande att läsa alla era inlägg!! Håller alla tummar och tår för oss alla!
    Här har vi testdag 20 april! OM 10 DAGAR!!! Wäääää vad många dagar det är!! 

• ivfbullen
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 14:08:35 följande:
    Samma för oss! 20/4. Vilken dag satte du in? Visst var det så att du också går på Sophiahemmet.
    ooo vad kul! Nej jag går inte på Sophiahemmet.
    Satte in nu i onsdags den 6:e april. En blastocyst på 5 dagar :) Och du?
  • ivfbullen
    Helena 672 skrev 2016-04-11 09:07:46 följande:

Testdag för mig idag. Det blev som väntat negativt. Hade ju en liten blödning på BIM i torsdags, sen fortsatte det blöda mer, varje dag tills idag. Det känns jättetungt nu. Vi får se om vi orkar dra igång ny behandling nästa cykel eller om vi ska avvakta ett tag.

Lycka till ni andra som kämpar!

Så himla tråkigt. Skickar dig många styrkekramar <3 <3 <3
  • ivfbullen
    Nicka skrev 2016-04-11 10:06:11 följande:
    Har varit o kollat så allt är ok för morgondagens Fet.
    Nu väntar jag på att Carlanderska ska ringa med förhoppnings bra besked!
    Hoppas dom ringer snart, har jobbat natt så är grymt trött nu o vill gå å lägga mej.
    Vad härligt!! Håller tummarna <3
  • ivfbullen

Nu är jag livrädd, 5:e ruvardag och jag fick nyss en liten liten rosa flytning. Är livrädd. Har skrivit mer om det på min blogg nu. Någon som haft samma ruvardag 5? Googlar runt för fullt. Är så rädd! Hoppar mellan att känna mig lugn till att plötsligt bli hysterisk rädd och sedan lite positiv för att sen bara bli gråtfärdig.... :( 

• ivfbullen
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:21:45 följande:

Ser jag i syne?!?!! Har inte testdag förrän på lördag men kunde inte låta bli att tjuvstarta!

Du ser inte i syne! Jag ser en något suddig streck men visst finns den där!! Wohoooo grattis!!!! Hjärta
Svar på tråden IVF mars/april