• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Emmet1976 skrev 2016-04-27 19:31:32 följande:
    Vi jagar febrilt efter och du håller stafettpinnen stadigt. Mot seger för team IVF april. :D
    Kunde inte sagt det bättre själv! Nu jäklar är det vår tur! #teamIVFapril
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-27 19:18:41 följande:
    Ha ha vad söta ni är! Ni ligger ju mig hack i häl här. Hoppas och håller tummarna för att det ska gå bra för alla i tråden. Ni förtjänar det så. Själv ska jag på ultraljud den 18 maj för att se om jag bär på något hjärta som pickar eller om det bara är luft. Denna väntan i IVF...... Långt kvar innan man kan börja hoppas på lycklig utgång.
    Och jag tror på din hjälte, så mycket <3 Den har redan bevisat att den är en stark en!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-27 19:59:52 följande:
    Självklart!! Hihi! Ni har väl värmt upp och stretchat för nu kör vi!!Cool
    Hihih yeeah!
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-04-27 21:16:34 följande:

Är på ruvardag 6. Men inga symtomer. Känns kört på nåt vis. Hoppas jag har fel

Känner man något så tidigt så är det troligtvis ändå symptom och biverkningar från progresteronet man tar. En graviditet ska man inte känna av, det verkar orimligt. Tar du något progesteron? I så fall är det ju ömma bröst och sånt som folk brukar få. Men det säger ju ingenting om huruvida man sen är gravid eller inte.

#TeamIVFapril - bästa teamet! Hoppas på storvinst!
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-04-28 08:35:59 följande:
    Jag tar lutinus. Du har nog rätt. Men man vill ju så gärna få ett litet litet positivt tecken, Jag vet ju att jag blir känslig för dofter och får ömma bröst. Fick MF förra sommaren. Men det är bara att bita ihop. Kanske sluta googla på tidiga symptomer
    Gör det, jag tror bara det gör en förvirrad. Sen kan ju mycket av det man får fram i googlingarna vara sådant som inte alls nämns att det lika gärna kan bero på progresteronet. Så försök slappna av! Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-04-28 12:39:09 följande:
    Tack för ditt svar! Jag hoppas de har nåt ess kvar.. mitt landsting finansierar bara via denna klinik så får bli privat annars och det är ju tyvärr så dyrt så hade velat testa de där tre man får först.. suck. Men går det inte så går det ju inte. 

Tyvärr har jag ingen förstående chef utan han vill att man ska ansöka om ledighet innan schemat läggs på jobbet och vi har redan schema lagt till och med september. Finns ju INGEN som gör nåt inom vården som får kallelser med 5 månaders varsel..! Så kan inte vara kvar där. Han vill att jag ska berätta för hela arbetsgruppen (vi är ca 20-25 pers en vanlig dag) och förklara varje gång jag måste vara borta för att "motivera dem att täcka upp" för mig. Vi har några trevliga men också några riktigt störiga okänsliga individer som jag inte alls vill ska veta vad som händer i min livmoder. Så jag byter hellre jobb.. Fast jag älskar arbetet som sådant. Men det håller inte under en ivf där man inte kan prestera på topp. 

Ska tänka mer på att man får bli ledsen, försöker alltid vara duktig o stark men det är svårt just nu! Kram o tack igen!
    Det där med din chef är under all kritik. Du kan fan anmäla honom för det där. Du ska inte behöva berätta för hela arbetsplatsen. Jag har gjort det, men det var mitt eget val och vi är bara 10 pers. Min chef är rätt lynnig och svår i vanliga fall, men det här har han tagit bra. Och semester/ledighet ska du inte heller ansöka om, eftersom det inte är det du ska ta ut. Du sjukskriver dig när du behöver vara borta. Så det så! Inte mer med det. Han får skylla sig själv om han inte kan ta att han får veta på ett ungefär när du är borta. Då kan du lika gärna skita i att säga någonting och bara sjukanmäla dig istället. Fasen vad arg jag blir, idiotchef! Ta fan inte det där!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-28 15:14:09 följande:
    Ja! Hemskt! Läkarbesöken har jag fått ta tjänstledigt, hela dagar sjukskriven.
    Tjejer jag blir helt paff. Jag ska aldrig mer kalla min chef för en idiot igen. Herregud. Era är ju helt sjuka. Värsta jag hört
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-04-28 15:53:54 följande:
    Sjukskriver man sej när man man är borta för ivf? Det hade jag ingen aning om. Jag har plockat ut semester varje gång. Det var ju bra att veta, det ska jag göra nästa gång.
    Jag gör det. Jag tänker verkligen inte ta ut någon semester när jag ligger på ett operationsbord. Det är inte semester, det är medicinskt och för mig är det mer likt ett sjukdomstillstånd än någon semester. Sen är det ju så att om man vill ha betalt blir det ju semester. Jag får ju karensdagar så länge dagarna inte är i följd. Men det struntar jag i. Slösar inte semesterdagar på detta, inte en chans.
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-04-28 16:42:36 följande:
    Jag har inte ens tänkt på att det räknas som sjukdom. Sist var jag borta i 2 veckor, dels för att det är 35 mil bort, och så en  vecka för att ta det lugnt efteråt. Så jag messade min chef nu  o sa att han får ändra det, man har ju rätt till 5 dagars sjukskrivning så det vill jag ha istället. Kan man spara sina semesterdagar så.
    Ja, jag har väldigt svårt att tro att du inte skulle få det. För mig har det varit självklart och för min chef också. Han sa att han beviljar mig semester om jag inte vill förlora pengar på det, men jag ville inte göra så. Så jag har skrivit mig sjuk varje gång. Men är å andra sidan borta typ en vecka totalt. Sen har jag varit hemma lite pga att jag mått psykiskt kasst också.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-28 22:28:13 följande:
    Där jag går, Sophiahemmet, säger de fram till VUL där man sett hjärtslag. Men det är nog väldigt olika.
    Vi som har Crinone tar den i 15 dagar, oavsett om graviditet visas eller ej
Svar på tråden IVF mars/april