• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Emmet1976 skrev 2016-04-25 19:26:14 följande:
    Tack för svar! Jag är nämligen bortrest utomlands utan min sambo dagarna runt TD och vill ju helst inte vänta till tre dagar efter TD då jag är hemma igen. Vill att vi ska uppleva den lyckan/dela sorgen samtidigt.
    Men jag får helt enkelt vänta, låter klokast... :)

Men oj vad ivrig jag är och livrädd varje gång jag går på toa och även när jag har mensliknande känningar. Är på RD 6 bara.
    Då förstår jag dig helt. Vilka ruvardag skulle du behöva testa på för att din sambo skulle kunna vara med? Självklart är det här något ni ska göra tillsammans då det ju är en process ni går igenom båda två. Måste han vara iväg? Jag tänker att det kanske inte är jättebra av honom att åka iväg runt TD oavsett. Du kan ju börja blöda innan och då är det dumt att du är ensam.

Förstår nervositeten. Är själv bara på RD 2, men vet hur det är. De mensliknande känningarna är heller inget konstigt, då de kan komma av progresteronet som du troligen tar? Man får ju en massa gravidsympton av det, så egentligen är det inte heller någon mening att känna efter för mycket. Man kan inte styra vad embryot bestämmer sig för ändå.
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-25 19:26:51 följande:

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

Tack vännen! Åh se där - på något vis följer vi varandra igen Härligt att ni får börja snart igen!
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-25 19:40:54 följande:
    Jag är boven i dramat och reser bort. Tyvärr är resan ett måste och jag får hoppas att det inte blir blödningar. (Skulle det uppstå så vet jag att det finns högkvalitativ vård i närheten och försäkringspapper är redan nerpackat.)

RD 13 skulle jag vilja testa på, men jag får spara på det till RS 18 när jag är hemma igen.

Måste bara säga att jag är så glad över att detta forum finns och all denna hjälpsamhet och stöd...
    Massa kramar!
    Oh. Fast alltså, är du verkligen säker på att du ska åka iväg? Har du gjort försök innan detta? Jag kan säga att vi omöjligt hade kunnat vara utan varandra den dagen jag började blöda och insåg att resan var över. Man behöver varandra i det. Det är faktiskt så. Jag tycker du ska överväga hur viktigt det där "måstet" är. Jag säger det i all välmening. Sen väljer du såklart själv. Men ett råd från en medsyster är att ställa in resan. Annars skulle jag testat RD 13. Så går det inte att hoppa resan, så testa innan. Så hade jag gjort. Så ni kan göra det tillsammans. Ni är två om den här resan, glöm inte det. <3
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-25 20:20:48 följande:
    Kan inte skjuta upp resan, tyvärr :(
    Dock är jag van vid misslyckanden efter alla Pergo-kurer i kombination med Progesteron så att få blödningar och sitta och stirra apatiskt inne på toaletten av hopplöshet när blodet visar sig, har blivit en vana. I början var det tårar, men efter ett tag blev jag van... Har dock inga ivf:er bakom mig.

Jag vågar inte hoppas på plus, fast därinne finns hoppet ändå, och har garderat mig med att påbörja IVF redan i slutet av maj/början av juni.
    Okej. Och din sambo känner att han också klarar av att ta ett eventuellt negativt besked själv om du inte är där? Som sagt, man är ju liksom två om det..
    Men ja, fortsätt hoppas på positivt! Förhoppningen är ju att det ska bli så. Såklart. Men testa ni dag 13 tillsammans om ni vill det. Stort lycka till och massa kramar!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-25 22:34:41 följande:

Stort grattis celavie1! Är så glad för er skull! <3

Och grattis till er också Regnbågsdröm! Vad skönt att det gick så bra. <3

Tack vännen! Hoppas så att det ska gå vägen den här gången, tredje gången gillt <3
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-26 06:41:46 följande:

Ja, lustigt nog:) Härligt för dig att det gick vägen med äggplock och befruktning!

Ja det känns verkligen fantastiskt. Det var ju verkligen på håret att vi fick avbryta, så hade aldrig trott att det skulle gå såhär långt. Så nu får vi verkligen hoppas att den lille hjälten inuti mig växer till sig rätt och fäster där den ska. Hoppas hoppas!
    Och hoppas att det går bättre för er under ert nästa försök nu! <3
  • Regnbågsdröm

Haft "stickningar" i mina nedre regioner på morgonen Kan inte riktigt förklara, men är liksom i könet det drar till, inte i magen. Är på ruvardag 4 nu. Någon annan ruvar som varit med om liknande? Minns inte att jag kände så sist jag ruvade. Troligen en biverkning av Crinone, men ingen jag märkt av innan. Men antar väl att det är normalt?

Hoppas ni alla har det bra! <3

• Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-27 09:05:25 följande:
    Jag hade några stick runt de dagarna. Äggfästning kanske? Det sker ju runt dag sex efter befruktning.
    Oj, är det så? Jag är ju på dag 6 efter befruktning :-O Man kan ju alltid hoppas på det bästa. Just nu känner jag att jag inte kan göra annat än att tänka att embryot mår bra, tills motsatsen bevisats. Har du gjort tidigare försök där embryot fäst? Svårt att hålla koll på var alla ligger i processen och hur det gått, mitt minne är rätt kasst. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-27 15:50:21 följande:
    Men har du inte koll på alla i tråden? ;) Skämt å sido, detta är mitt första ivf-försök. :)
    Jag har däremot snart googlat sönder Google och där har jag i flera trådar och bloggar läst om detta där det sedan blivit ett litet underverk.
    Fint! Ibland har Google rätt, ibland är det livsfarligt dumt. Men hoppas på det förstnämnda den här gången
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-27 18:38:32 följande:
    Ja, ibland är det klokast att stänga ner vissa trådar som handlar om IVF för att man inte ska bli helt deppig. Kram från hönan som är på ruvardag 8
    Ja faktiskt. Men jag försöker ta allt med en nypa salt också. Man får förlika sig med tanken under ruvningen att man ingenting får veta. Jag tycker trots allt att ruvarperioden är så avslappnande i jämförelse med övriga delar av IVF-processen. Jag trivs i mina grupper här, men Google i övrigt när man söker på specifika grejer är egentligen bada dumt och förvirrar mest.

Kram och lycka till till dig. Vink vink från mitt embryo till ditt
Svar på tråden IVF mars/april