• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Fame skrev 2016-04-19 13:52:30 följande:
    Ja lite läskigt känns det allt. Inbillar mig att jag vill ha återföring rätt så snabbt, livmodern ska ju ändå vara det bästa, o är livrädd jag inte ska få nåt alls för återföring. Hade varit sån fruktansvärd antiklimax att behöva gå igenom hela proceduren utan ens ett försök..! 
    Ja, det har hänt mig. Så jag vet hur det känns. Fruktansvärt. Så jag resonerar lite som du, vill också ha tillbaka så snabbt det går. Därför jag är orolig nu när det blir tidigast dag tre.
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-19 18:39:51 följande:

Här är det glada nyheter. Har våndats över att måsta bestämma om vi ska börja nu på mensdag 1 eller om vi ska vänta till efter sommaren med vårt tredje försök. Jag känner mig verkligen inte i balans, och vi hinner inte innan sommaren om vi inväntar nästa mens.

Idag kom blödningen och jag pratade med kliniken för att höra om det inte gick skjuta på spraystarten bara några veckor - och det fick vi! Nu blir Spraystart den 9 maj (cykeldag 21) istället och jag är överlycklig. Nu hinner jag både vila upp mig OCH vi får göra försöket innan sommaren. Skönt att saker går ens väg ibland iallafall. :)

Härligt att höra vännen! Här börjar jag vi alltid på cykeldag 19 eller 21. Så det var ju jättebra att du också fick det nu Håller tummarna för Dig!
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 19:46:08 följande:

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

Fast.. Har ni redan börjat privat/självbekostat menar du? Och ska nu få gratisförsök? Så funkar det väl inte? Trodde inte jag.
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 20:26:37 följande:
    Varför skulle det inte funka så? :) Vill man betala privat under tiden du är i kön så är det upp till dig. Vår läkare som remitterade rekommenderade oss att köra privat i väntan på kön. Mitt tomglas håller på att rinna ut då jag fyller 40 i höst så jag har bråttom. Vi hade inte påbörjat vårt privata IVF när vi fick fylla i och returnera lappen till Huddinge.
    Ja, det låter ju logiskt när du säger det. Aldrig hört det bara.
  • Regnbågsdröm
    Lsaep skrev 2016-04-20 16:30:09 följande:

Hej,

Jag hoppar också in här. Jag har läst igenom hela tråden. Vilka motgångar och vilka kämpar. Statistiken säger att 75% av paren lyckas inom tre försök...

Jag är 30 år och har gjort tre ivf försök på 6 månader. Vi har manlig faktor då min man enbart har ett fåtal spermier och gör därför icsi. Vi har aldrig fått till frysen.

Nu är vi i vårt fjärde försök och börjar med sprutorna imorgon. Kör långt protokoll denna gången, de andra tre försöken har vi kört kort. Mår skit av nedregleringen. Hur snabbt mår man bättre efter att man börjat med sprutorna?

Kram

Välkommen hit!

Förhoppningsvis mår du bättre direkt när du börjar med sprutan. Det har jag gjort varje gång under mina tre försök.
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-20 18:14:28 följande:

Trots att min klinik vill trots mensen att jag ska fortsätta med läkemedlen framtill onsdag börjar jag ändå lämna hoppet för denna gång för gott. De rosa flytningarna har blivit mer röda och det är mer än igår och det finns klumpar . Jag försöker se på möjligheterna. Vad händer nu?Vad gör man? Plockar ihop sig och. ... Vi har ett embryo i frysen, kan man redan denna menscyckel återföra det? Isf vilken dag är min cykels första dag? Min mens har betett sig Jättekonstigt. Hur länge ska det egentligen hålla på med blödningen? Det borde redan avta nu , det har iofs inte riktigt brutit ut heller.

Den mens du får efter ett misslyckat försök räknas inte som en vanlig mens utan som en bortfallsblödning. Så närmaste du kan börja om efter den är efter mensen därpå. Så har i alla fall min klinik sagt.
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-20 19:37:52 följande:
    Ok har man ingen ägglossning nästa cykel då ?

Jag vet inte. Det borde man väl ha? Eller jag vet inte hur det funkar. Fråga din klinik för att vara helt säker. Men räkna med att få vänta lite innan ni kör igång igen. Det behöver egentligen både kropp och själ.
  • Regnbågsdröm

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

• Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-20 20:12:28 följande:

Hej! Hoppar in här =) Ska snart dra igång IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1! Spännande!

Välkommen stajlish, minns dig från tidigare grupper! Beklagar ditt missfall.. Var det sent? Håller tummarna för dig!
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-20 20:23:25 följande:
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
Svar på tråden IVF mars/april