• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Sjöblomman skrev 2016-04-18 11:17:55 följande:
    Toppen! Härligt med goda nyheter!

Ja, men om det inte skulle bli insättning så fryser de säkert direkt och gör insättning när det är dags.
    Men vi hoppas att insättning blir på måndag och att de klarar sig fint tills dess!
    Tack vännen!

Nej, problemet är att de inte fryser direkt. De fryser bara på dag 5. Det gör mig ju också extremt orolig, för det känns som att det absolut inte kommer gå. Men ja, ska försöka tänka ett steg i taget nu och hoppas på det bästa på fredag.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-18 13:35:11 följande:
    Ok, men då håller vi tummarna för att det löser sig bra ändå!
    Tack snälla, ja det hoppas vi på. Kan inte göra annat.
  • Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-18 16:57:14 följande:

EN morgon fick jag iallafall vakna helt lycklig för det positiva graviditetstestet igår. Idag kom bruna flytningar, rosa flytningar, nu mer och mer. Antar det är kört för mig med.. . Har gråtit massor nu.

Hejar på er som är vid äggplock & ET.

Lider med alla andra som fått blödning...

Kram.

Fan, lider med dig <3
    Jag förstår inte det här. Känns som att det är flera här den senaste tiden som fått positiva test, men sedan börjat blöda och så har resan tagit slut..? Hemskt.. Jag förstår det inte. Testar ni väldigt tidigt? Eller är det här på riktigt värsta otursgruppen?

Ska vi uppdatera listan lite? Vill någon lägga in och redigera min lite? Lägga till ÄP 22 april. (Byt ut där det står vecka 16 då eller vad fasen det stod innan)
  • Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-18 16:58:42 följande:

Regnbågsdröm >Vad bra att du får göra äggplock, hejar på dig

Tack fina du! <3
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-18 17:45:09 följande:

Regnbågsdröm: vad skönt, grattis! Även om det inte blir återinföring direkt, så slipper du iallafall att göra om hormonbehandlingen. Glad för din skull:)

Till er andra som fått negativa besked: stor kram!

Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3

Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-18 19:10:56 följande:
    I den här snåriga och hemska processen får man vara glad så länge man inte totalt kör in i väggen. Inget verkat gå enkelt, inga garantier fås och man riskerar att krossas mentalt. Vi alla här borde ha medalj (och en bebis).
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • Regnbågsdröm
    Lilly2013 skrev 2016-04-18 20:20:55 följande:

Usch va många tråkigheter. Det här är sjukt påfrestande för psyket.

Har varit väldigt lugn denna ruvningen ända till igår. Känner ju fortfarande ingenting och har ju som sagt varit gravid många gånger innan. Idag såg jag att det kommit nått brunt kornigt i crinonen och nått lite ljust ljust rosa. Jätte nervös direkt. Har ju testdag redan på onsdag men vill inte veta. Kommer nog inte testa för än till helgen.

Konstigt har blivit väldigt lätt gravid av mig själv men kroppen verkar inte vilja ta åt sig vid ivf.

Varför gör du IVF om du många gånger blivit gravid "av dig själv"?
  • Regnbågsdröm
    Lilly2013 skrev 2016-04-18 20:55:10 följande:

[quote=76547626][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 20:40:14 följande:[/quote-nick]Varför gör du IVF om du många gånger blivit gravid "av dig själv"?[/

Får missfall så de vill bara sätta in de bästa befruktade äggen. Har haft 6 missfall på 2 1/2 år

Då förstår jag. Tufft.
    Håller tummarna för dig nu!
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-04-19 01:16:00 följande:

Ni som vet.. 

Hur gör de om man gör ÄP på tex en torsdag? Blir ju återföring rätt sent om man ska vänta till efter helgen då, eller kan de göra återföring även på helger? Vet att i Linköping gör de tydligen inte plock på helgen vilket på sätt och vis är skönt för min del (har fått beviljat att få det gjort i lätt narkos) men det oroar mig oxå lite, tänk om äggen är perfekta just då? Hur har det varit där ni gjort?

Vi har fått återföring på en lördag. Igår fick vi veta att de även gör på söndagar "om de måste", men där skriver de dag 3 måndag och kallar i så fall in akut som jag förstod det. Men på vår klinik är lördagen en vanlig dag för insättning. Men sen behöver det ju inte vara så på alla kliniker. Den här gången kommer vi få eventuell insättning på måndagen. Känns läskigt att odla tre dagar istället för två.
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-19 06:55:04 följande:

Jag förstår, i vår sists kan man inte annat än hålla alla tummar och tår och vänta på det bästa:)

Jo, jag mår ok tack. Går runt och hoppas och väntar på att mensen ska komma (har aldrig velat det så mycket i hela mitt liv, konstig känsla). Har haft lätt mensvärk till och från sedan jag slutade med hormonerna, så hoppas verkligen att den kommer i veckan så jag kan ladda om på nytt!

Kram

Jag håller tummarna för att din mens kommer snart så att ni kan ta nya tag! Stor kram!
Svar på tråden IVF mars/april