celavie1 skrev 2016-04-07 23:05:22 följande:
Jag har inte varit inne i forumet på ett par dagar så nu har jag försökt läsa ikapp lite. Därav alla mina inlägg på rad. Jag vill tacka för allt ert stöd. Ni betyder så mycket! Jag önskar så att det ska lyckas för oss alla. Tänkte klottra det på önskekossan på RPC i Uppsala men hade ingen penna.....
Kort uppdatering från mig:
Idag fick jag infört mitt enda lilla ägg. Tänk att det befruktades och började dela sig. Vågade inte hoppas på det. Uttaget var i måndags så idag är det väl 3 dagar om jag tänker rätt. Det var 6-celligt vid införningstillfälligt (hade varit 5 celligt i morse sa de). Enligt läkaren såg det normalt ut. Så himla häftigt att se den lilla pricken! Även om det inte blir något ska jag alltid komma ihåg känslan jag fick av det lilla "skrufset" på bilden. Så värt alla stick, biverkningar och obehag.
Måste bara fråga: Om insättning är idag har jag ruvardag 1 i morgon då? Eller hur räknar man?
Har suttit här i soffan ikväll med en god kopp te och unnat mig att vara lycklig. Är rädd för att hoppas men var tvungen att få känna så ett tag. Borde väl vara bra för embryot med en lycklig livmoder :)
Godnatt alla och ta hand om er! Kram
Åh vad fint! Glad för er och embryot - hoppas så! Det är ju en kämpe, det märks ju redan nu!
De räknar olika på olika kliniker, men hos mig räknar de insättningsdag som ruvardag 1. Stor kram och lycka till!
Här sprutas det för fullt. Eller ja, andra sprutan togs igår. Är tufft, menopur gör rätt ont och är svår att få igenom huden. Igår fick jag tests tre ställen för att komma in. Men jag gillar tredje gången gillt. Jag hoppas det gäller i övrigt också