• Sjöblomman

IVF mars/april

Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 14:21:07 följande:
    Exakt så jag menar. Och min fertila ålder är definitivt över 40. De ser chockade ut varje gång jag särar på benen, för att förklara det extra tydligt

Vi kan tyvärr inte kräva det innan. Då det beror helt på läkare om de "går emot" vad de vanligen bestämt. Skulle vi får två tillbaka är vi ju "ett undantag" med tanke på att det "bara" är vår andra insättning. Men vi hoppas! Men jag hoppas mest på insättning över huvud taget. Men finns det två ägg så blir jag väldigt ledsen om de inte ger det ägget chansen inuti mig också, för till någon frys vet nog läkaren lika väl som jag att det aldrig kommer klara sig. Lever två ägg imorgon så hoppas jag att jag får båda. Om det så kan öka chanserna minimalt så är den lilla chansen värt allt. Blir det två eller ett barn kvittar mig. Har väldigt svårt att tro att min kropp skulle klara en IVF till om några år om vi väl lyckas nu. Så två barn skulle vara mer än välkomna hit också. Men sådär långt fram kan man ju knappt tänka. Nu hoppas jag på insättning imorgon. Håller allt jag kan för det!
    Ja! Jag hoppas verkligen att de gör ett undantag! Tråkigt att det ska hänga på vilken läkare ni får, det är tillräckligt mycket att oroa sig för ändå.

Lycka till nu!
  • Sjöblomman
    celavie1 skrev 2016-04-24 10:47:52 följande:

Testdag idag! Vaknade superkissnödig redan kl 03.30. Gick upp gjorde testet och lade det bredvid sambon i sängen. Sade till honom att han fick titta först. Jag vågade inte. Han var helt yrvaken men lyckade tillslut uttyda GRAVID 2-3 på stickan!!!!
    Helt otroligt, kan ni fatta!? Mitt lilla ynka ägg har blivit kvar i gamla mig!
    Sedan låg jag och sambon klarvakna i chock och stirrade ut i mörkret. Vi är ju medvetna om att mycket kan hända än. Missfall och sådant men just nu är vi så glada att vi klarat detta. Då innebär det ju att vi kan bli gravida i allafall.

Underbart!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-04-24 11:27:30 följande:

Har idag gjort testet som visade negativt :(
    Känner sån fruktansvärd sorg och hopplöshet nu...

Stor kram!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:56:11 följande:

JAG RUVAR!!!! Så fantastiskt lycklig. Ett litet hjälteembryo ska nu få gro inuti mig. Nu kan vi inte göra annat än att hoppas att den utvecklas som den ska.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara ett ägg tillbaka. Den ena hade delat sig för lite, den andra för snabbt. Men den jag nu bär på var fyrcellig och fin! Vi är väldigt glada och hoppfulla nu! Håll gärna tummarna för oss <3

Och Celavie1, så oerhört lycklig för er! Vilken historia! Stort grattis och all lycka!

Toppen!

Vad betyder det att den delat sig för fort?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 12:30:17 följande:
    Tack!

Att den inte är som den ska, typ. De ska ju dela sig i en viss takt, men den där hade delat sig för fort. Det betyder väl egentligen inte mer än att den inte är tillräckligt bra. De sa väl egentligen redan nu att de resterande två med stor sannolikhet inte kommer till frysen. Men det har aldrig varit något vi trott heller. Vi är glada för vårt lilla embryo som såg ut som den skulle göra Men det här är verkligen bevis på att alla ägg är unika!
    Ja verkligen! Det är det som är så fantastiskt!
    När är TD?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 12:46:22 följande:
    9/5 Så första steget är att hålla tummarna fram tills dess!

Hur går det för dig?
    Ok.

Hur menar du?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 19:49:13 följande:
    Undrar som det står, hur det går för dig med allt. Hur du mår, typ? <3
    Ah tack!
    Var lite seg, blev inte mycket sömn i natt.

Som jag skrev förra söndagen så började det blöda då, kroppen var jättemärklig med bruna blödningar och på onsdagen kom det ut världens klump precis som vid MF. Jag tror att jag hade fått plus om jag testat tidigare men att det var ett tidigt missfall, för sedan började det blöda som bara den. TD var just onsdag.

Jag var så klart jätteledsen och riktigt nere eftersom det känns extra hårt att passera 14/6 som var BF innan vi fick missfall, hade känts lättare om jag varit gravid igen.

Hur som helst, min man har skämt bort mig i helgen. Vi bodde på Grand Hotel från fredag, åt gott, gick på deras SPA med massage och sedan var vi på bal på kvällen. Det var underbart och jag fick tillbaka gnistan igen. Vilket behövs om man ska orka!

Nästa steg är läkarbesök om 1,5 vecka för att lägga en plan inför hösten. Står i landstingskön nu också.

Sorry för långt inlägg, men tack för att du bryr dig!
  • Sjöblomman

Det är nästan så jag börjar ångra att vi ska vänta till i höst. Men samtidigt vet jag att det är vad min kropp behöver.

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 14:08:53 följande:
    Det där med din chef är under all kritik. Du kan fan anmäla honom för det där. Du ska inte behöva berätta för hela arbetsplatsen. Jag har gjort det, men det var mitt eget val och vi är bara 10 pers. Min chef är rätt lynnig och svår i vanliga fall, men det här har han tagit bra. Och semester/ledighet ska du inte heller ansöka om, eftersom det inte är det du ska ta ut. Du sjukskriver dig när du behöver vara borta. Så det så! Inte mer med det. Han får skylla sig själv om han inte kan ta att han får veta på ett ungefär när du är borta. Då kan du lika gärna skita i att säga någonting och bara sjukanmäla dig istället. Fasen vad arg jag blir, idiotchef! Ta fan inte det där!
    Min förra chef var lika idiotisk! Jag berättade för dem i förtroende och den ena vägrade betala ut för mina sjukskrivningar. Det gick högt upp i organisationen och de tog in två advokater som skulle bevisa att jag inte fick vara sjukskriven för IVF.
    Suck alltså! Jag var helt förstörd, mitt i ruvningen och så ledsen! Dock lät jag dem inte hållas utan stred för min sak, vilket lönade sig då de kom fram till att jag hade rätt. Dock var det sjukt jobbigt att gå igenom!
  • Sjöblomman
    Fame skrev 2016-04-28 14:32:47 följande:
    Att de har mage!! Ta in advokater för det.. och IVF är ju en rätt kort tid dessutom, inte som ett halvårs heltidssjukskrivning direkt. Fy sjutton vilka rikspuckon!

Kan väl iofs tillägga att de dragit mina komptimmar för mina frånvarodagar här. Så det har jag ju vackert fått betala själv med tid som skulle varit ledighet efter nattpass.. Så jag kanske hamnar i samma sits som du :/ 
    Ja! Hemskt! Läkarbesöken har jag fått ta tjänstledigt, hela dagar sjukskriven.
Svar på tråden IVF mars/april