IVF mars/april
Blev fyra ägg. De 3 som sågs på VUL i lördags och ett till mindre. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Hoppas på de 3 och att åtminstone 2 befruktas så att jag kan få återföra dem på torsdag.
Blev fyra ägg. De 3 som sågs på VUL i lördags och ett till mindre. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Hoppas på de 3 och att åtminstone 2 befruktas så att jag kan få återföra dem på torsdag.
Har gjort ivf ett färskt försök i januari -negativt. Ett till frysen, som återfördes 20 februari. Men 29 februari kom mensen.
väntar nu på besked när vi får starta upp en ny omgång. Allt kretsar runt detta. Vi har försökt att få barn i 2år på egen hand.
Men va fan! Ska de inte bli nått omslag denna månaden heller! :( :(
En väninna sa igår att de kanske är psykologiskt,att jag väntar o hoppas så mycke. "Suck"
Influensan börjar ge med sig, även om jag fortfarande har en hemsk hosta och rinnig näsa. :-/
Längtar efter att få börja med sprutorna, tiden går så mycket fortare då än med enbart spray.
Regnbågsdröm! En liten fråga, när känner du av svettningar? Hela tiden, på nätter, på dan? Jag hittar inte mina anteckningar från förra behandlingen, så irriterande!
Min resa är långt ifrån lika lång och krokig som den många av er verkar ha bakom er, men jag hoppar gärna in här om jag får :)
Jag och sambon har försökt bli gravida i lite mer än två år utan att lyckas. Orsaken var från början "oförklarlig" även om jag har svårt att tro på att någon av oss är oförklarligt barnlösa, förklaringar finns där nog - om än lite svåra att hitta.
För 14 år sedan blev jag spontant gravid. Jag var 14 och det var helt oplanerat och jag gjorde en abort. Gravid har jag alltså kunnat bli vid ett tillfälle i livet men mycket har ju hänt sedan dess. För drygt 10 år sedan opererade jag bort blindtarmen vilket kan ha lett till ärrbildning i buken (Ej bevisat dock). Under fertilitetsutredningen upptäckte man också att mitt tsh var förhöjt (har nu medicinerats med levaxin i ett år och värdena är under kontroll). På vårt första möte inför ivfstart på RMC upptäckte man på VUL en stor endocysta på ena sidan, denna har inte upptäckts under någon av alla mina andra VUL vilket är lite märkligt tycker jag.. Så helt plötsligt känns det ju som vi har massor med förklaringar till vår "oförklarliga" barnlöshet.
Vi kör långt protokoll och detta blir vårt första ivf försök. Började spraya förra veckan och kommer börja med sprutor 23/3. Äggplock förväntas bli vecka 14 om allt går som det ska. Spännande att följa en grupp där fler kör det långa protokollet, känns som dom flesta får det korta tycker jag..