• Sjöblomman

IVF mars/april

zasu skrev 2016-03-08 13:37:14 följande:

Blev fyra ägg. De 3 som sågs på VUL i lördags och ett till mindre. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Hoppas på de 3 och att åtminstone 2 befruktas så att jag kan få återföra dem på torsdag. 

Håller tummarna!
  • Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-03-08 18:21:10 följande:

Har gjort ivf ett färskt försök i januari -negativt. Ett till frysen, som återfördes 20 februari. Men 29 februari kom mensen.

väntar nu på besked när vi får starta upp en ny omgång. Allt kretsar runt detta. Vi har försökt att få barn i 2år på egen hand.

Ja, det är verkligen tufft! Hoppas att ni får komma igång snart.
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-08 21:26:54 följande:
    Har lyssnat på nån pod men ett tag sen nu.
    Har Lutinus hemma,hoppas få omslag på ägglossning imon så jag kan kontakta kliniken och höra vad dom kommit fram till tillsammans med gynläkaren på sjukhuset.
    Lycka till nu!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-09 06:00:19 följande:

Men va fan! Ska de inte bli nått omslag denna månaden heller! :( :(
    En väninna sa igår att de kanske är psykologiskt,att jag väntar o hoppas så mycke. "Suck"

Vad märkligt! Har du fått göra VUL? Så att de kan se hur stor äggblåsan är?
  • Sjöblomman

Influensan börjar ge med sig, även om jag fortfarande har en hemsk hosta och rinnig näsa. :-/

Längtar efter att få börja med sprutorna, tiden går så mycket fortare då än med enbart spray.

• Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-03-09 17:52:01 följande:
    Hej igen ! Här är det fart på allas inlägg ! Inte lätt att hänga med, men jag tror att jag har hunnit läsa ändå allas inlägg och har lite koll på allas olika bakgrund. Hoppas verkligen och önskar alla här en framgångsrik aprilmånad. FruA78 jag beklagar det som hänt dig och önskar dig verkligen att allt ska gå bra med din kommande graviditet {#emotions_dlg.flower}. Men önskar detta för alla också såklart för vi har ju tyvärr alla våra jobbiga erfarenheter med graviditet önskningar.

Jag har för några år tillbaka haft ett blodpropp i benet och de har ställt mig lite frågor kring det på IVF kliniken, frågan är om jag ska få blodförtunnande medicin eller ej. Visste inte att det kunde på något sätt ha en påverkan på framgång med försöket.
    zasu skrev 2016-03-08 13:37:14 följande:

Blev fyra ägg. De 3 som sågs på VUL i lördags och ett till mindre. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Hoppas på de 3 och att åtminstone 2 befruktas så att jag kan få återföra dem på torsdag. 

Låter bra ! Vad kul för dig att det går att återföra 2 embryo ! Jag ställde frågan idag på vår privata klinik efter att ha läst era inlägg, hur de skulle ställa sig till den frågan i vårt fall. Eftersom varje återförande av embryo kostar 13000:- och frysning 4000 :- är det ju relevant tyckte jag. Utifrån ett ekonomiskt perspektiv! Annars har vi inte alls funderat på saken mer än att det verkar vara så svårt för oss att bli gravid så kanske man inte vill ta för många risker. De anser tydligen att tvillingsgraviditet är en riskfaktor men jag kommer definitivt fråga vidare.

Vart går du? Hos oss tar de inte extra betalt när de sätter in två. Det är ju väldigt liten risk/chans för tvillingar, så i vårt fall har det inte diskuterats mer än att de vill sätta in två för att öka chansen till graviditet.
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-03-09 20:41:26 följande:
    Det kommer gå superbra med sprutorna ska du se! Man får till rätta knixen när man sprutat ett tag. I början tryckte jag in dem jättesakta och då sved det. Sen kom jag på att sticka snabbare och då kändes det knappt. :)

Det är svårt att begränsa sig. Det är en sån märklig situation och allt är en känslomässig berg- och dalbana. Men det är viktigt att våga hoppas och vara glad.

Jag blev helt förstörd när det inte gick vägen. Men vet du vad - man fixar det också! Jag stängde in mig i några dagar och grät när det var tufft. Och så var jag jättetrött av all anspänning. Sen går dagarna och man mår bättre och återhämtar sig, och vips är man redo för nästa försök. Men nu ska vi hoppas att det går bra för er redan på första försöket! :)
    Ja, man vänjer sig snabbt! Och när det gäller att hoppas så har jag varit lika hoppfull varje gång, trots att vi är inne på 8e försöket. Självklart gör det ont när det inte fungerar, men det hade det gjort även om jag inte trott att det skulle gå.
    Sen är det så klart så att nu har vi så mycket rutin så det bara flyter på, jag funderar inte så mycket utan vet vad som förväntas hända i de olika stegen.

Håller tummarna för att vi alla får plus nu!
  • Sjöblomman

Regnbågsdröm! En liten fråga, när känner du av svettningar? Hela tiden, på nätter, på dan? Jag hittar inte mina anteckningar från förra behandlingen, så irriterande!

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-09 19:27:03 följande:
    Gjorde Vul på dag 10 och då såg hon några små äggblåsor.
    Förra månaden hade jag en stor, men de verkar inte ha nån betydelse.
    Ok. Vad jobbigt! Det måste fungera nu! Kram
  • Sjöblomman
    Niaa skrev 2016-03-09 21:46:47 följande:

Min resa är långt ifrån lika lång och krokig som den många av er verkar ha bakom er, men jag hoppar gärna in här om jag får :)

Jag och sambon har försökt bli gravida i lite mer än två år utan att lyckas. Orsaken var från början "oförklarlig" även om jag har svårt att tro på att någon av oss är oförklarligt barnlösa, förklaringar finns där nog - om än lite svåra att hitta.

För 14 år sedan blev jag spontant gravid. Jag var 14 och det var helt oplanerat och jag gjorde en abort. Gravid har jag alltså kunnat bli vid ett tillfälle i livet men mycket har ju hänt sedan dess. För drygt 10 år sedan opererade jag bort blindtarmen vilket kan ha lett till ärrbildning i buken (Ej bevisat dock). Under fertilitetsutredningen upptäckte man också att mitt tsh var förhöjt (har nu medicinerats med levaxin i ett år och värdena är under kontroll). På vårt första möte inför ivfstart på RMC upptäckte man på VUL en stor endocysta på ena sidan, denna har inte upptäckts under någon av alla mina andra VUL vilket är lite märkligt tycker jag.. Så helt plötsligt känns det ju som vi har massor med förklaringar till vår "oförklarliga" barnlöshet.

Vi kör långt protokoll och detta blir vårt första ivf försök. Började spraya förra veckan och kommer börja med sprutor 23/3. Äggplock förväntas bli vecka 14 om allt går som det ska. Spännande att följa en grupp där fler kör det långa protokollet, känns som dom flesta får det korta tycker jag..

Alla resor är unika och lika viktiga! <3

Tycker också det är skönt med fler som gör långa. Har själv gjort korta två gånger, men förra gången och den här blev det långa. Började spraya i fredags. När började du?
Svar på tråden IVF mars/april