• BK1986

IVF mars/april

FruA78 skrev 2016-03-07 08:15:32 följande:

Tack för listan :)

Jag har väntar också på äl. Förra månaden gav den inget utslag och idag är jag på dag 14 men inte i närheten av positivt. Tror inte det blir någon äl denna månad heller. Har aldrig haft problem med äl på 2,5 år inte ens efter missfallen. Tror att det är höstens hormonbehandlingar som ställer till det nu för mig.

Hoppas att du snart får ägglossning så nu kan sätta igång.

Okej! Men du fick mens ändå som vanligt?

Vad hade du för hormonbehandling under hösten?

Det är egentligen mensen jag väntar på, men får man ägglossning så är det ju lite lättare att förutsäga när den kommer att komma. :)
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-07 09:50:36 följande:

Tack för hjälpen med listan! Jättebra Kände på mig att du kunde det där

Haha. Ja, hyfsat. Det blev ju då en lista iallafall. ;)
  • BK1986

Listan:

Kopiera och klistra in i nytt inlägg. OBS! Använd inte citera-knappen!

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Inväntar mens för sprutstart Menopur.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande.

Försökt bli gravid i ca 6,5 år

Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

• BK1986
    FruA78 skrev 2016-03-07 19:56:30 följande:

Ja mensen kom på dag 31, brukar ha mellan dag 24-31 vanligast mellan 27-29.

Jag gjorde tre inseminationer i höstas med hormonbehandling, Letrozoltablett och ovitrellespruta. Sista försöket blev det två lika stora äggblåsor så kroppen reagerade på tabletterna. De andra gångerna en äggblåsa men de växte väldigt fort istället.

Okej då förstår jag blandad ihop trodde du skulle göra FET nu ;)

Okej! Tycker det verkar vara mycket olika hur de förhåller sig till stimulering. Jag fick Pergotime (ägglossningsstimulerande) i 6 månader förra året. Endast blodprov för att kolla så att jag hade haft ÄL och rätt höga värden. Men de gjorde liksom inget mer än så. Kollade aldrig så att bara ett ägg släppte. Mycket skumt.

Vårt första IVF här i vår resulterade i 14 ägg varav 9 mogna och endast ett befruktat. Så vi fick inga till frysen. Nu blir det ICSI denna gång. Så vi hoppas på att det går bättre. :)
  • BK1986
    Nicka skrev 2016-03-07 20:38:53 följande:

Idag har jag haft telefonmöte med läkare på gyn på sjukhuset.

Har gjort en missfallsutredning som inte visade några fel på varken mej eller min sambo,vill höra lite hur hon tänker och om de finns nått att göra för att vi inte ska få missfall.

Jag har ju lyckats bli gravid men nånting händer efter några veckor som gör att de blir missfall.

Hon skulle prata lite med vår läkare på fertilitetscentrum och föreslå att ev prova att ta blodförtunnande medicin, någon här som provat de?

Sen tyckte hon att man kan prova att ta Lutinus även om de är ett frysåterförande.

Hoppas verkligen på omslag imon!!

Natti!

Skrev det till Regnbågsdröm för någon dag sedan. På IVF-kliniken i Umeå kör de rätt ofta med Trombyl. Frågade faktiskt vår läkare om det inför vår kommande IVF men han tyckte att vi kunde vänta med det till nästa omgång. Det finns tydligen inga studier på om det faktiskt har effekt eller inte, men det verkar vara en metod som används ändå.

Vilken klinik går du på?
  • BK1986
    Nicka skrev 2016-03-08 17:03:44 följande:

Jag går på Carlanderska i Gbg och när jag själv frågat om de finns nån typ av medicinering man kan prova har dom sagt att de inte finns!? Så de verkar inte som om dom använder sej av detta..

Jag tycker de skulle vara värt att prova även om de inte finns några studier,kan tänka mej att prova de mesta för att lyckas :)

Tyvärr inget omslag i morse heller, hoppas verkligen på en gla gubbe imon!

Förstår det. Vår läkare var helt öppen med att det är lite en grej som han använder sig av men som det inte finns studier på. Men du kan väl alltid kolla med dem? :)
  • BK1986
    Nicka skrev 2016-03-09 06:00:19 följande:

Men va fan! Ska de inte bli nått omslag denna månaden heller! :( :(

En väninna sa igår att de kanske är psykologiskt,att jag väntar o hoppas så mycke. "Suck"

Det är så jobbigt att gå och hoppas och vänta. Imorse funkade inte mitt digitala ÄL-test. Första gången det hänt faktiskt! Så nu hat jag ingen aning resten av helgen (vi åker bort). Men det är samtidigt skönt. Det blir när det blir med mensen.

Hur var det, skulle ni göra FET? Om du inte får omslag denna månad heller så får du höra med kliniken om du får göra ett stimulerat FET.
  • BK1986
    linoa131 skrev 2016-03-09 18:15:08 följande:

Stackars dig med förkylningen. Jag har också en hemsk hosta sen 2 veckor tillbaka. Som tur är kom det 1 vecka efter min titthålsundersökning ! Hade varit en annan femma att hosta på det sättet med den smärtan!

Idag var vi på Nordic IVF och fick lite handledning hur man använder alla medeciner. Jag förstod bättre vad alla pennor och sprutor och grejer handlade om och hur de var doserade. Blev lugnare också med hur allt skulle gå tillväga och sjuksköterskan var trevlig. De första hormonspruta som jag ska ta är faktiskt på 112.5 som Regnbågsdrömmen frågade. Jag blandade ihop med Ovitrelle som vi hade samma dosering, som egentligen är ägglossningssprutan. Inte så lätt !

Annars var sjuksköterskan positiv och uppmuntrande vilket kändes roligt. Trots att det lätt sådär kul med så många sprutor att ta varje dag. Det kommer göra ont tror jag. Och sen trots att jag försöker hålla tillbaka så har jag trots allt börjat hoppas och tro på att det kanske kommer att lyckas...  Besvikelsen kommer inte vara rolig om jag hoppas på för mycket. Hur gör ni andra för att begränsa er ?

Så nu är det bara att vänta 3 veckor ! Tiden går inte fort!

Det kommer gå superbra med sprutorna ska du se! Man får till rätta knixen när man sprutat ett tag. I början tryckte jag in dem jättesakta och då sved det. Sen kom jag på att sticka snabbare och då kändes det knappt. :)

Det är svårt att begränsa sig. Det är en sån märklig situation och allt är en känslomässig berg- och dalbana. Men det är viktigt att våga hoppas och vara glad.

Jag blev helt förstörd när det inte gick vägen. Men vet du vad - man fixar det också! Jag stängde in mig i några dagar och grät när det var tufft. Och så var jag jättetrött av all anspänning. Sen går dagarna och man mår bättre och återhämtar sig, och vips är man redo för nästa försök. Men nu ska vi hoppas att det går bra för er redan på första försöket! :)
  • BK1986
    linoa131 skrev 2016-03-10 19:00:15 följande:

Det är nog som ni säger, viktigt att våga hoppas ändå... För min del har jag hoppats ändå i nästan 1 år med vetenskapen att det var ungefär 0 chans att det skulle lyckas... Ändå väntar man med spänning i slutet av månaden och tom kunde känna gravidtecken.. Hemskt. Och samtidigt skönt att det finns plats för hopp kanske? Men nu är det några steg närmare målet när det kommer faktiskt finnas ett embryo på plats. Det känner jag igen som du säger också BK1986 att även förkrossningskänslan gå över med tiden så länge man kan blinka framåt.

Tack för spruttipsen ! Det är min partner som kommer att ge sprutorna till mig så jag ska säga till att han kan spruta fort.

Bara en parentes: stick in nålen fort - spruta sakta. Man får inte trycka in innehållet för fort. :)
  • BK1986

Här är den listan som finns just nu. Fyll gärna på med erat eget namn och status.

Listan:

Kopiera och klistra in i nytt inlägg. OBS! Använd inte citera-knappen!

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Inväntar mens för sprutstart Menopur.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Svar på tråden IVF mars/april