BK1986 skrev 2016-03-30 10:13:52 följande:
Det blev tre ultraljud för mig förra gången också. Tycker det är lite konstigt att det inte växt mer eftersom jag tagit en högre dos denna gång för att kickstarta igång allt. Fick ta 225 enheter Menopur de tre första dagarna för att sedan sänka till 150. Förra gången hade jag 150 som ökades till 225.
Har redan ett inplanerat UL på fredag morgon och så antar jag att det blir ett på måndag också. Det är lite surt då jag har 8 mil enkel väg för att göra ultraljud, så jag får sjukskriva mig några timmar varje gång.
Ja, det kan tyckas konstigt. Men kroppen fungerar ju verkligen precis som den vill. Jag ser det trots allt som något bra att det kan bli olika. För min del tänker jag att det kanske kan bli bättre än sist då trots allt, om vi har tur. Jag tar ju liksom redan maxdos, så de kan ju inte justera något längre. Men hoppas att det går bättre den här gången ändå. Som sagt, kroppen verkar ju bestämma lite själv hur den vill göra. Jag håller tummarna att de ska växa till sig för dig nu. Fick du höja dosen igen eller hur gjorde dem nu? Låter ju som att de kanske ska köra på 225 hela tiden och inte sänka ner efter några dagar.
Jag känner igen det där. Vi har 17 mil enkel resa till vår klinik, så vi får också ta ledigt för varje ultraljud. Första försöket gjorde vi två ultraljud på hemmaplan som faxade över resultatet, men vi kände oss aldrig bekväma och trygga med den barnmorskan. Så nu åker vi varje gång istället. Har berättat för chefen på jobbet, så det ordnar sig liksom ändå. Har du också berättat så det inte blir extra krångel?