Anonym (Skild och gift) skrev 2018-03-09 22:47:54 följande:
Du skrev MILF? Så det finns barn med inblandade?
Så det var alltså viktigare att knulla än att tänka på att det kanske skulle bryta upp familjen?
TS det var många som sa till dig att hon redan spanat in någon och vill vara otrogen utan att typ känna att hon varit just otrogen. Dom hade rätt! Du gav henne helt enkelt ett frikort att vara otrogen!?
Ja du, ska jag vara helt ärlig så är chansen att hon ska vara otrogen igen större än att hon inte kommer att vara det.
Inte ofta jag kallar mannen i en relation för dörrmatta men i ditt fall är du nog det. (Jag var själv en i mitt tidigare liv...)
Lyssan på dig själv människa. Hon var redo att skilja sig från dig (och era barn?) men eftersom älskaren fick kalla fötter så sprang hon tillbaka till dig. Så du är med andra ord hennes andra val!? Tycker du det är okej?
Jag skulle tipsa dig om att lada ner en spion app på hennes telefon eller eran gemensamma dator. Jag vet att det är olagligt men det är köra för fort också.
Själv kom jag på min ex fru med hjälp av spion app på datorn. (Bara att googla på dom apparna.) I bästa fall upptäcker du att det inte finns något att vara orolig för. I sämsta fall (eller bästa kanske) så får du svar på det din magkänsla redan vet...
Sen vet jag att ni varit tillsammas länge med mycket gemensamt. Tro mig grabben, det hade jag också! Vi har även barn ihope och hade flera fastigheter som vi ägde ihop... Jag till och med bytte land för henne!
Föresten min ex fru ville också ha tillbaka mig när jag träffade en snyggare, yngre och mer framgångsrikare kvinna. Men aldrig! Vem vill leva med en lögnare? Inte jag iallafall.
Lycka till i livet!
Ja vi har barn.
Du skriver inget som jag själv inte tänkt. Men frågan är vad alternativet varit. Om jag sagt tvärt nej hade resultatet blivit en sur fru och antingen otrohet eller separation, kanske bägge. Nu har jag varit "the bigger person" och hon fick chansen men sumpade den. Intrycket är också att gräset inte var grönare på andra sidan och att hon värderar vår relation högre nu.
Det där med andrahandsval är intressant, enligt dig så innebär det alltså att alla som någon gång blivit dumpade men träffat en ny lever med sitt "andrahandsval"? Då är vi många...
Vi är ett bra team och hon har mer att förlora på en skilsmässa än vad jag har, ekonomiskt sett. Inte oväsentligt för kvinnor. Dessutom har jag "ett upp" på henne om jag skulle träffa någon speciell...