Hon vill ha öppet förhållande
Tack alla för svar, det är alltid bra att få in olika synpunkter även om det mesta är banor jag själv funderat i. Magkänslan säger att hon inte är trött på mig och vill lämna förhållandet, inte än iaf. Jag vill inte gå in på detaljer men vi har mycket gemensamt, inte bara känslomässigt och mentalt utan även praktiskt. Däremot kan det mycket väl vara så att hon spanat in någon som triggat igång hennes nyfikenhet.
Men som Tecum skrev, vad har jag för val? Om jag säger nej kan hon lämna mig ändå, eller vara otrogen. Eller bli kär i någon annan. Kan det inte lika gärna vara så att det stärker förhållandet om jag släpper på tyglarna? Hon får leva ut sin nyfikenhet och förhoppningsvis upptäcka att gräset inte är grönare på andra sidan. Kanske en from förhoppning, men varför inte? Som jag sagt tidigare är själva sexet inget problem för mig, utan följderna.
Men följderna kan ju komma ändå...
Det känner ens partner och de tappar ofta respekt, och kvinnor som tappar respekt gör slut.
Utifrån det du skrivit skulle mitt råd bli att du säger nej till det här.
Det är skillnad om du säger utifrån att du vill ha sex också, så det är en gemensam sak, men som det är nu så kan det bara sluta illa.