• BigJohn

Hon vill ha öppet förhållande

Anonym (orolig) skrev 2016-03-06 15:04:50 följande:

Tack alla för svar, det är alltid bra att få in olika synpunkter även om det mesta är banor jag själv funderat i. Magkänslan säger att hon inte är trött på mig och vill lämna förhållandet, inte än iaf. Jag vill inte gå in på detaljer men vi har mycket gemensamt, inte bara känslomässigt och mentalt utan även praktiskt. Däremot kan det mycket väl vara så att hon spanat in någon som triggat igång hennes nyfikenhet.

Men som Tecum skrev, vad har jag för val? Om jag säger nej kan hon lämna mig ändå, eller vara otrogen. Eller bli kär i någon annan. Kan det inte lika gärna vara så att det stärker förhållandet om jag släpper på tyglarna? Hon får leva ut sin nyfikenhet och förhoppningsvis upptäcka att gräset inte är grönare på andra sidan. Kanske en from förhoppning, men varför inte? Som jag sagt tidigare är själva sexet inget problem för mig, utan följderna.
    Men följderna kan ju komma ändå...

Den sämsta orsaken till att säga till något sånthär är att man inte tycker sig ha något alternativ.

Det känner ens partner och de tappar ofta respekt, och kvinnor som tappar respekt gör slut.

Utifrån det du skrivit skulle mitt råd bli att du säger nej till det här.

Det är skillnad om du säger utifrån att du vill ha sex också, så det är en gemensam sak, men som det är nu så kan det bara sluta illa.
  • BigJohn
    Anonym (orolig) skrev 2018-03-09 21:04:16 följande:
    Det gick sådär, kan man säga. Jag gick med på att hon skulle få ha sex med en annan och jag skulle ha samma möjlighet (fast jag egentligen inte var sugen). Villkoren var total öppenhet, bara ons och att det var någon okänd. Jag förslog att hon skulle söka via nätet för att garantera att han inte kände oss eller var från trakten. Men det gick hon inte med på, hon ville träffa honom live så att säga, för att direkt veta om hon var attraherad eller ej.

För att göra en lång historia kort, hon träffade någon, de hade sex och hon berättade. Dock inte hela sanningen visade det sig. Hon försa sig, jag blev misstänksam och ställde henne mot väggen. Och naturligtvis var det någon hon kände och hade spanat in länge. Plus att de hade haft sex flera gånger efter den första gången och att hon hade känslor för honom. Man kan aldrig lita på kvinnor...

Det blev kris förstås, hårda ord och det gick mot skilsmässa. Jag mådde jättedåligt. Men så hände två saker. Dels fick killen kalla fötter när hon började antyda att hon skulle lämna mig, en efterhängsen milf ingick inte i hans planer. Dels ville jag hämnas och reggade mig på nätet. Konstigt nog fick jag napp, eller två. En kvinna på en datingsida och en på en vanlig chat. Det hände inget sexuellt, vi bara snackade och fick bra kontakt. Jag sa som det var till dem, att min fru varit otrogen och att jag mådde dåligt.  Naturligtvis såg jag till att hustrun fick veta om mina kontakter och det tog skruv. Plötsligt var skilsmässa inte aktuellt, allt var hennes fel och hon ville ha en nystart.

Så där står vi idag, ett fredsavtal baserat på maktbalans. Vi har det bra, har sex som förr, gör saker tillsammans och visar varann kärlek och omtänksamhet. Men jag litar inte riktigt på henne och skulle inte bli förvånad om hon är eller kommer att vara otrogen i smyg. För öppet förhållande är inte på tapeten längre... 

Som kuriosa måste jag nämna att jag fick ett anonymt brev om att min fru var otrogen, strax efter att jag avslöjar henne. Skulle gärna vilja vet var det är för skvallerbytta som nödvändigtvis ska lägga sig i andras relationer. Snopet för vederbörande att vi fortfarande är ett par...
    Såg det här nu, jag svarade på TS, och hade rätt alltså.

Nej man kan inte lita på kvinnor, inte vad de säger.

Man kan lita på att kvinnor är kvinnor så till viss del är de ändå möjliga att förutsäga och därmed ha viss tillit till.
  • BigJohn
    Anonym (orolig) skrev 2018-03-10 11:41:23 följande:
    Jag tror att hon agerade mycket på impuls, mycket mer känsla än förnuft. Nu har verkligheten hunnit ifatt henne och hon inser vad det höll på att kosta. Vi har pratat mycket, hoppas att hon inte glömmer läxan.

Jag har inte tänkt utnyttja frikortet i första taget, då tappar jag mitt övertag. Kanske om jag kommer på henne med otrohet igen.
    Den här relationen kan vara en av de värsta jag hört talas om, jag ryser över att höra med vilken självklarhet den passiv-aggressiva positioneringen formuleras.

Du har ett övertag på din fru eftersom hon ljög för dig och knullade en annan man, något som du inte alls gick med på, men sa att du gjorde av taktiska skäl för att stärka din moraliska position i relationen.
Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande