Juvederm/Restylane under amning?
Någon som vet vad som gäller? Har googlat men inte hittar något vettigt svar:)
Någon som vet vad som gäller? Har googlat men inte hittar något vettigt svar:)
Du har helt rätt. Japp jag har tyvärr använt Hyalase tom. Inte alls roligt att behöva men tur att det finns. Min erfarenhet, efter 5 år i "branschen" är att läppar har mindre risk att "fylla" än tex fylla ut kinder eller skulptera ansiktet, då det är lättare att missa att fillern lägger sig i ett kärl. Botox försvinner inom två dygn, visst, men tas upp av blodet och kanske kan passera ut i mjölken(?) Den risken skulle jag inte våga. Jag arbetar parallellt med en läkare som jag bollar väldigt mkt.
Du verkar insatt och kunna din sak, absolut, men du har något vasst i din ton... Och jag förstår inte riktigt vart du vill komma?
hej kollega (?)
Inte meningen att hoppa på dig. Jag vill bara upplysa andra att filler är förenat med högre risker än Botox - inte att ifrågasätta din medicinska kompetens. Hos oss gör inte Botox eller filler på gravida eller ammande, inte ens små områden pga ovanstående. Nu för tiden är försvisso kärlemboli sällsynt tack vare cannulatekniken. Använder man cannula istället för vass kanyl minimeras ju risken för emboli otroligt mycket då cannulan inte perforerar vävnaden utan flyttar undan vävnad/blodkärl samt att man samtidigt kan dissekera ärrvävnad i området.