Inlägg från: TeresB |Visa alla inlägg
  • TeresB

2,5 år mellan barnen - syskonvagn eller inte

Har just fått en liten (6 v nu)

Och har sedan tidigare en son som blir 3 i vår.

Vi valde att köpa en ståbräda som har en liten sadel. Och vi är supernöjda. Men vi bor i stan. Ståbräda. Fungerar nog bara på asfalt

• TeresB
    SweetJune skrev 2016-03-04 15:55:42 följande:

Sover din son fortf middag? Min sover alltid i vagn och därför funderar jag bland annat på syskonvagn men man vet ju inte hur hans rutiner ser ut till hösten när bebis kommer. Kanske inte längre sover middag och räcker med ståbräda.

Jo det gör han iofs. Men oftast sover vi inne alt han sover på fsk.

Men jag kan varmt rek ståbräda med sits.

www.jollyroom.se/produkter/bumprider-stabrada-med-sits-gra
  • TeresB
    Mellanmjölkens land skrev 2016-03-04 20:27:03 följande:

Vi har ganska exakt 2,5 år mellan våra och yngsta är född på hösten. Jag resonerade som så att jag tvärvägrade släpa omkring en syskonvagn i snömodd Tanken var istället att bära bebisen i sjal, åtminstone när storasyskonet var med och behövde åka vagn, över vintern. När våren kom, risken för snömodd var ur världen och bebisen blivit lite tyngre skulle vi se över behovet av syskonvagn.

Våren kom, det var mer praktiskt att bära bebisen än att släpa omkring på en vagn och äldsta hade slutat sova middag ett par mån efter att bebisen kom. Vi skaffade ergonomisk sele istället för syskonvagn

Nu fungerar ju vår vagnsituation superfint för oss.. Men igår klickade kag hem en ergobaby 360 med inlägg för spädis. Har ni ngt sådant, är ni nöjda?

Jag har en babybjörn från förra men jag fick ont i ryggen av den. Selen gör ju att man är mer rörlig när man har ett äldre barn att leka med/ fixa lunch till osv.
Svar på tråden 2,5 år mellan barnen - syskonvagn eller inte