Flickanx2 skrev 2016-03-01 19:16:41 följande:
Nä, jag är inte någon programvärd eller så utan är med i en dokus-såpa. Det har inte så hög "status" inom tv-program och det kan jag förstå. Men vad jag har lite svårare att svälja är hur arga folk verkar bli på den karaktären som tv väljer att visa upp. Om du förstår hur jag menar? Jag ÄR ju liksom inte riktigt som jag visas i rutan alltid, och att det är lätt att glömma bort det är ju en sak men att verkligen spy ut en massa elakheter om mina barn och min man, det kan jag inte riktigt gå med på. De har inte valt att medverka i något sådant här, även om de inte är emot det på något sätt att jag gör det men jag blir så lessen när folk ger sig på dem och stör glåpord över dem när det egentligen är mig de retar sig på, av ett eller annat skäl.
Aha, en dokusåpadeltagare är något mittemellan skådespelare och programvärd. De flesta borde veta att TV vinklar även er så att vissa egenskaper framträder för att få drama och skapa konflikter. Du har valt att delta och får tåla en del, folk blir förvånansvärt engagerade i vissa karaktärer. Men det är aldrig ok att ge sig på din man och barn.