• Flickanx2

Men varför bli så ARG???

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Jag råkar vara med i ett tv-program och det vet väl alla egentligen att allt man ser på tv inte stämmer överrens med verkligheten alltid? Eller har jag fel? Visst, jag kan köpa att det kan vara lätt att vaggas in i den världen som visas upp i tv-rutan men för sjutton gubbar, tro inte på allt ni ser!!! Snälla jag ber er... för det finns faktiskt en riktig person bakom den karaktären ni ser där och det är en människa av kött och blod, precis som alla andra. Ja, jag kan förstå att det är priset man får betala många gånger för att man är med i sådanahär galej och dyligt men det finns väl trots det en gräns för vad man får slänga ur sig för elaka kommentarer? Eller har jag fel? Om jag har det så sväljer jag bara och låter det rinna av mig, även om jag ljuger om jag säger att det inte påverkar mig. För det gör det, oavsett om det är något jag skulle ha tänkt på innan etc, etc...

Hur tänker du? Är det ok att skriva vad som helst, även om den offentliga personens nära och anhöriga (typ barn och familj)? Vad tycker du? Jag känner att det nästan har gått lite överstyr med att det verkar vara tillåtet att vara hur dum som helst mot någon bara för att denne någon är med i tv-rutan. Tur det finns folk som fortfarande har lite sunt förnuft kvar och inser att det är just vad det är: tv och inget annat. Och tur att det fortfarande finns folk som ställer upp på att vara med i tv, så att alla de andra som är så bittra kan få något som de kan få utlopp för sina inre aggressioner. Tack för att ni ville läsa och hoppas att det kanske gav en något annan bild av hur det känns när man får så mycket skit om allt som inte hör till tv-serien.

• Svar på tråden Men varför bli så ARG???
  • Tecum

Hmm, kan du precisera lite, talar du om skådespelare eller programledare? Det är väl ingen normal person som blir arg på en skådespelares rollfigur och tar ut det på personen bakom? Men om skådespelare visar sig i media mest varje dag och strör kommentarer om allt och inget omkring sig får de tåla mothugg.

Programledare är en annan sak, där tror man iaf att personen är sig själv. Men det är inte ok att dra igång något drev och absolut inte att blanda in familjen.

• Flickanx2

Nä, jag är inte någon programvärd eller så utan är med i en dokus-såpa. Det har inte så hög "status" inom tv-program och det kan jag förstå. Men vad jag har lite svårare att svälja är hur arga folk verkar bli på den karaktären som tv väljer att visa upp. Om du förstår hur jag menar? Jag ÄR ju liksom inte riktigt som jag visas i rutan alltid, och att det är lätt att glömma bort det är ju en sak men att verkligen spy ut en massa elakheter om mina barn och min man, det kan jag inte riktigt gå med på. De har inte valt att medverka i något sådant här, även om de inte är emot det på något sätt att jag gör det men jag blir så lessen när folk ger sig på dem och stör glåpord över dem när det egentligen är mig de retar sig på, av ett eller annat skäl.

• Tecum
    Flickanx2 skrev 2016-03-01 19:16:41 följande:
    Nä, jag är inte någon programvärd eller så utan är med i en dokus-såpa. Det har inte så hög "status" inom tv-program och det kan jag förstå. Men vad jag har lite svårare att svälja är hur arga folk verkar bli på den karaktären som tv väljer att visa upp. Om du förstår hur jag menar? Jag ÄR ju liksom inte riktigt som jag visas i rutan alltid, och att det är lätt att glömma bort det är ju en sak men att verkligen spy ut en massa elakheter om mina barn och min man, det kan jag inte riktigt gå med på. De har inte valt att medverka i något sådant här, även om de inte är emot det på något sätt att jag gör det men jag blir så lessen när folk ger sig på dem och stör glåpord över dem när det egentligen är mig de retar sig på, av ett eller annat skäl.
    Aha, en dokusåpadeltagare är något mittemellan skådespelare och programvärd. De flesta borde veta att TV vinklar även er så att vissa egenskaper framträder för att få drama och skapa konflikter. Du har valt att delta och får tåla en del, folk blir förvånansvärt engagerade i vissa karaktärer. Men det är aldrig ok att ge sig på din man och barn.
Svar på tråden Men varför bli så ARG???