Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-08 14:30:22 följande:
    Ingen som slängt ut en bebis LOL.

Här är morsans egna ord.

www.thegatewaypundit.com/2016/08/will-media-apologize-trump-mother-crying-baby-rally-speaks/

Och du inbillar dig att jag skrivit något om att någon slängt ut någon bebis

Oavsett vad han menar och inte så får han ju ta och strama upp sin retorik. Tänk dig samma "humor" om det var det det var frågan om framför avfryningsknappen för kärnvapen. Spöke

• nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 14:43:21 följande:
    Det finns en länk lite längre upp i tråden. Där kan du se hur han uppträdde och själv avgöra om du känner förtroende för den mannen i den situationen.

För min egen del känner jag djup olust. ungefär som att möta Mr Ripley på ett tåg.
    Klart han gör. Det blir så när man inte ställer högre krav på en person som aspirerar på presidentposten till en av världens mäktigaste länder än man ställer 02:00 på sina drinking buddies när det gäller retoriken Skål
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 12:56:37 följande:
    Ja, skrikhögern i amerikansk tappning, lika tappade här som där.
    Reinfeldt gör också kopplingen mellan Trump och SD:

"Det är alltid samma typ av agenda, det blir alltid protektionism och hotet kommer alltid från utlänningar. Det är typiskt att han pratar murar, att han ska slänga ut mexikaner.

Fredrik Reinfeldt menar att Sverigedemokraterna kan härledas till samma miljö här hemma.

? SD har vuxit fram som den svenska exploatören av precis de här uppfattningarna, med ett likadant sätt att resonera."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23135304.ab
  • nihka

Konstatera skrev 2016-08-08 18:00:30 följande:
    Du länkar till en artikel med rubriken "Trump slänger ut bebis". Länka till saker som du själv kan stå för.

Visst vore det allvarligt om denna humor användes vid frågor om kärnvapen, men ... Nu var inte detta frågan!?
    Jag länkar till vad jag vill och min kommentar är vad jag står för och inte inte din viktigpettertolkning av innehållet i en hel artikel.

Att en trigger happy person kandiderar till presidentposten har allt med frågan vem man helst ser som president. Vad trodde du det här var? En pampers-baby dry-pants-tråd?  Baby
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 18:12:49 följande:
    Ja, jag tycker den kopplingen är given, inte specifikt till SD iofs men till högerpopulism i allmänhet.

Men ser man till SD så är det samma fenomen, budskapet kan vara hur lögnaktigt som helst, det gör bara anhängarna än mer engagerade, det kan var hur befängt som helst, det biter inte på anhängarna.

Jag tror personligen att man kan säga att det är internets baksida - att det skapats subkulturer som har sina egna sanningar, sina egna varianter av att ändamålet helgar medlen och att de utgår från att det de kallar PK-etablissemanget eller åsiktskorridoren är lika fri från logik, kunskap, källkritik och etik som deras egen kulturyttring.

Med SD är det ok så länge partiet bara samlar en relativt liten andel av befolkningen, det är mer skrämmande med figurer som Le Pen eller Trump som har möjlighet att få reellt inflytande eller makt.
    Känns som en mindre risk generellt förutom i länder med majoritetsvalsystem - alltså exempelvis i USA. Ett valresultat blir så...oproportionerligt
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 19:49:28 följande:
    Ja, och att valdeltagandet i USA är så lågt.
    Ja, det är ett stort demokratiskt problem var helst det förhåller sig så.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 20:51:08 följande:
    Möjligt.

Men jag har på något sätt fått för mig att han inte som du blir upphetsad av att läsa om kvinnor som misshandlats.
    Kräks
  • nihka
    ClaudiaAsiz skrev 2016-08-14 21:41:24 följande:

Donald MÅSTE vinna detta val, får krigsmaskinen Killary som bla försett IS med vapen verklig makt så kan vi i princip räkna med ett tredje världskrig, bla annat för att hon inte förstår hur viktigt det är att hålla goda relationer med andra länder..

Folklige Trump drar i värsta fall ett sarkastiskt skämt som media medvetet väljer att misstolka, det är ljusår ifrån den kriminelle och notoriskt ljugande Hillarys förehavanden.

Nu är jag förvisso övertygad om att Trump kommer att vinna precis som jag var övertygad om att England skulle lämna EU så jag är inte orolig.

Den kommunistiska propaganda-apparaten(media) har ingen makt längre över folket, tack och lov.

Tack kära internet, du är det bästa som hänt demokratin någonsin.

Vad kan man göra mer än att skaka medlidsamt på huvudet.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-14 23:58:08 följande:
    Claudia har dock en del valida poänger.

Ex

"Folklige Trump drar i värsta fall ett sarkastiskt skämt som media medvetet väljer att misstolka, det är ljusår ifrån den kriminelle och notoriskt ljugande Hillarys förehavanden"

Jag tycker att det är ovanligt klarsynt. Det handlar inte om att media hatar Trump. Tvärtom. De älskar honom. Media är bara intresserade av pengar. En icke kontroversiell Trump genererar inte detta.
    Suffering har som vanligt ingen poäng mer än att illustrera hur det ser ut uppe i huvudet på en konspirationsteoretiker av stora mått med en enorm hang-up på mig och en rad andra personer, främst kvinnor, som säger emot honom och därmed är "ansvariga" för att hen blir bannad . Alla "vänsterextremister". Förstås. "Vänsterextremister"  blir alla som säger emot honom per automatik möjligen med undantag av Clinton. Möjligen. Patetiskt är bara förnamnet.

Det är en seriös politikers ansvar att uttrycka sig i största möjliga mån så att man inte kan bli missförstådd, istället som Trump gör ständigt leka med elden verbalt just i hopp om att att kunna plocka några syndispoäng bland de få kontroversiella uttalanden han faktiskt inte står bakom för dagen. Herre Gud, karln är ju vuxen. Han får ju lära sig att prata ordentligt nån gång!
  • nihka
    Serendipty skrev 2016-08-15 01:10:48 följande:
    Äntligen har jag listat ut vem du är "Nihka". Att du inte är någon vanlig debattör har nog många fattat sedan länge. Den underliggande känslan har alltid varit att du är en vänsterextremist uti fingerspetsarna, och då också av den aggressiva sorten som föraktar demokrati och som inte tvekar en sekund att ta till våld och andra antidemokratiska metoder för att föra fram din vedervärdiga agenda.

Här på FL använder du ofta dessa vänsterextrema metoder, bla genom att massanmäla meningsmotståndare.

Du är den ökände vänsterextremisten och AFA-medlemmen Annika Hansson www.facebook.com/nika.moi, känd som Nika.moi på nätet och jag är inte förvånad över att finna dig omnämnd i diverse brottsmål.

Annika Lundmark, 770812-1921 (Afa)
    Lundmark har varit aktiv i Afa sedan åtminstone 2009 och bedöms idag vara en drivande aktör i nätverkets innersta krets. Hon bedöms ha en central roll vad gäller samverkan med andra autonoma aktörer, så väl nationellt som internationellt, och solidaritetsyttringar (t.ex. kampanjen ?Free Joel?). Lundmark har tidigare misstänkts för misshandel, våldsamt upplopp, brott mot allmän ordning, hot- och våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och brott mot knivlagen. Lundmark har dokumenterats tillsammans med RF- och Afa-aktivister i samband med flera manifestationer, t.ex. mot SvP i Stockholm den 14 september 2013 och den 30 augusti 2014 samt den antirasistiska demonstrationen i Kärrtorp 15 december 2013.

Listan kan göras lång gällande dina brottsliga gärningar Annika. Denna tråd behandlar då du och 14 andra AFA-anhängare åtalades för våldsamt upplopp i Kungsträdgården 2014:
    www.flashback.org/t2633596

Tänker Familjeliv även i fortsättningen vara en plattform för ökända vänsterextremister där de oförtrutet kan sprida sin propaganda? Nihka är trots allt en av de få personer som SÄPO har kontinuerlig koll på.
    Vad kan man göra mer än att skaka MYCKET medlidsamt på huvudet.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?