Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

FDFMGA skrev 2016-07-20 22:07:09 följande:
    Kärringen är alltså Hillary Clinton.

Är det någon slags namnmagi som gör att ni i skrikhögern har så svårt att kalla folk vid deras namn.

Håll tummarna. 

Själv undrar jag en smula var ni håller dem, i mun eller någon lite mer undanskymd platsSkrattande
    Ytterligare en SDare som vurmar för Trump och ger det kvinnliga motståndet nedsättande benämning - ger en liten indikation på hur man vill att det ska se ut i Sverige...

Tänk dig SD under kvinnlig ledning. En "kärring" isf Åkesson. Skulle innebära slutet för partiet. Hahahahaha!
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-24 01:56:55 följande:
    Klockren analys som vanligt nhika. Typ.

Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet. Jag antar att ni vill stigmatisera svenskar som väljer att tänka fritt!

Jag låter dig leva vidare i din svart vita värld.
    Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än.

"Ni" Å man får tacka! The royal we, no doubt

Jaså - att stödja SD och/eller Trump är att tänka fritt  
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-24 02:13:47 följande:
    så kan jag även konstatera att Trump i mångt och mycket tenderar att vara en gnällig gammal gubbe.
    När jag tycker någon är "en gnällig gammal gubbe" så vill jag inte att han ska leda en av världens mest inflytelserika länder - till skillnad mot dig. Men det är jag det.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-24 11:06:31 följande:
    Jag är väldigt självkritisk och medveten om vem jag är. Jag stödjer inte SD. I fråga om det amerikanska valet stödjer jag inte Trump till 100%, men jag anser likväl att han är en sundare kandidat än Clinton. Finns numer bara två kandidater att välja på. Ingen av dem är Jesus!

Jag har aldrig uppskattat din svart vita världsbild, då jag anser det vara skadligt att så tvångsmässigt försöka kategorisera människor i olika fack. Världen består av gråskalor. Naturligtvis är det möjligt att föredra Trump före H Clinton, och samtidigt inte rösta SD här i Sverige.
    Nu beter du dig dig så där creepy igen och pratar om mig och dina hemkokta teorier om min mentala status isf att hålla dig till sakfrågan, vilket förstås inte är min mentala status.

Jodå, du stödjer SD precis som du stödjer Trump. Man behöver inte rösta på ett parti för att stödja det.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 01:52:07 följande:
    Jag utgår från vad du har skrivit här i diverse debatter. Du är väldigt svart och vit.

Sverige och USA är inte samma land
    "Clinton har inte tagit ett enda sunt eller beslut av godo.
    Hilary Clinton är en gammal moderat kärring
    Hilay är en gammal privligerad kärring
    rätt usel som politiker.
    Trump  erbjuder något nytt och fräscht.
    Jäkligt imponerad av Trump. Han är utan tvekan en av de största politiska talanger, som jag beskådat
    Skicklig politiker
    Yes. Nu håller vi tummarna att han slår kärringen mot hösten!

Hilary Clinton är förmodligen demokraternas värsta kandidat i partiets historia, samtidigt som jag anser att Trump är republikanernas sundaste kandidat på många år"
    "trams! 
    Det du för fram är totalt irrelevant!
    ZzzZZZzZz
    Dags att vakna nu.
    Jag låter dig leva vidare i din svart vita värld."
    I rest my case.

• nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 12:06:49 följande:
    Kul att du tar dig tid till att rycka några meningar ur sitt sammanhang. Skillnad mellan att ta ställning för en kandidat i ett race om två, och att som du dra paralleller till SD i en diskussion om något helt annat. Du verkar vara besatt.
    Du får ju stå för dina svartvita åsikter:
    "Clinton har inte tagit ett enda sunt eller beslut av godo.
    Hilary Clinton är en gammal moderat kärring
    Hilay är en gammal privligerad kärring
    rätt usel som politiker.

Trump erbjuder något nytt och fräscht.
    Jäkligt imponerad av Trump. Han är utan tvekan en av de största politiska talanger, som jag beskådat
    Skicklig politiker

Yes. Nu håller vi tummarna att han slår kärringen mot hösten!

Hilary Clinton är förmodligen demokraternas värsta kandidat i partiets historia, samtidigt som jag anser att Trump är republikanernas sundaste kandidat på många år"

Slut citat.
    Tre av 35 inlägg skrivna av mig i den här tråden innehåller paralleler till SD. Trump är ju populär bland åkessonarna. Du får lägga känslorna åt sidan och sluta kalla den som drar paralleller till ett parti du håller högt med en preseidentkandidat du håller högt för besatt.  Dessa ständiga personanalyser. Jag är inte förvånad, men jag får påminna om att JAG inte kandiderar för någon politisk topposition varken i USA eller någon annanstans, så du behöver inte kommentera mig och i synnehet inte något som har med mitt psyke att göra, men det är ändå en intressant observation att du på något plan betydelsemässigt placerar mig där uppe med dem
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-25 14:45:18 följande:
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
    Vilken läskig syn.
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-25 14:45:18 följande:
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
    Vilken läskig syn.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!ramma

Jag citerar.

"Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet"

"Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än."

LOL
    Dementera på du.

Dina resonemang talar för sig själva och även ditt ständiga name calling av politiker du inte stödjer och kommentarer om människor mentala status som inte håller med dig.

Det är ju inte konstigt om Trumps följare färgas av Trumps sätt att uttala sig eller att han är så populär bland personer som attraheras av SDs "rättframma" retorik. Trumps syn på mexikanare har stora likheter med SDs syn på muslimer och förstås Trumps egen syn på muslimer, och naturligtvis tycker de som håller med honom att det inte är en extrem syn.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-28 17:48:15 följande:
    Dra inte på den stora trumman kära du.

Och ja. Jag vet bättre än fd rektorn på försvarshögskolan.
    Jag skulle tro att en fd rektor på försvarshögskolan är mer insatt i försvarsfrågor än de flesta, så jag skulle inte slå på stora trumman där.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?