Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-01 22:18:42 följande:
    Han vill att delstaterna själva ska avgöra. Jag har tidigare förklarat att Trump spelar ett politiskt spel. Han fiskar röstar och ljuger som en häst travar. Poängen är den att Hilary är precis likadan. Hon ska ses som den seriösa och goda kandidaten ju, vilket inte är fallet. USA har två lögnhalsar att välja mellan.

Jag menar att de gör klokt i att välja den med flest och bäst visioner för landets framtid. Det är utan tvekan Trump.

När det kommer till samkönade äktenskap kan jag tycka att Clinton är äckligare. Hon attackerar republikaner friskt för att de inte stödjer samma förslag som hon själv motverkat i över 20 år. En populist av Guds nåde. Trump är inte lika populistiskt i det att han bidragit med ting som inte många efterfrågat!
    Det är självklart äckligare att fiska röster, genom att ändra uppfattning och vilja förbjuda samkönade äktenskap än att göra tvärtom (och bli positiv till samkönade äktenskap).

Det där visionerna som du är så positiv till, gäller det deportationen av 11 miljonerna mexikanerna eller handlar det rentav om att Trump vill förbjuda muslimer från att resa in i USA?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 06:21:59 följande:
    Jo jag tycker att det är värre när en politiker motarbetar homosexuellas rättigheter som professionell karriär i decennier, än att en privatperson gör detsamma.

Ge Trump en sisådär 20 år att ändra uppfattning. Visionerna handlar främst om en sund utrikespolitik. Jag tror även att han kan göra mycket gott på hemmaplan. USA behöver en god cheerleader!
    Hillary har tagit ett steg i rätt riktning.

Donald Trump har tagit ett steg i fel riktning.

Du väljer att kritisera Hillary.

I rest my case..
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-08-02 10:08:11 följande:
    Och du väljer att försöka sopa över Clintons brister. Vilket inte är mycket bättre. Men jag antar att det är ett utslag av den västerländska iden att om en sida stämplats som ond måste den andra sidan med automatik vara god.

Jag har inte diskuterat Hillarys brister. Däremot skulle jag aldrig kunna stödja någon som driver en fundamentalistisk politik och vill förbjuda aborter, förbjuda samkönade äktenskap, förbjuda människor med vissa religioner att resa in i USA, deportera miljontals mexikaner och bygga en mur mot Mexiko.

Du å andra sidan verkar inte ha problem med att stödja någon som vill förbjuda aborter etc. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 09:30:41 följande:
    Du tycker inte att hon har varit feg? Trump har samma uppfattning som Hilary haft enda fram tills ifjol. Du tycker inte att kritiken mot Trump är orimligt hård med det i minne?

Trump har tidigare inte varit emot aborter eller samkönade äktenskap men har nu, för att vinna röster från den kristna högern, ändrat uppfattning och vill nu förbjuda kvinnor att genomgå abort och vill förvägra samkönade rätten att gifta sig. Donald Trump säger att kvinnor som genomgår abort ska straffas.

En man som är beredd att ta ifrån alla amerikanska kvinnors rätt till sina kroppar eller som vill neka alla Amerikas samkönade rätt att ingå äktenskap bara för att vinna röster har gjort sig förtjänt av all kritik som går att uppbära.

• KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 18:18:01 följande:
    Hilary är alltså den första demokraten du stödjer?
    Vad menar du? USA har sedan 2012 en president som är positiv till samkönade äktenskap. Ingen amerikansk president eller presidentkandidat har innan Barak Obama varit positiv till samkönade äktenskap.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 19:28:34 följande:
    Du avfärdar alla amerikanska presidenter fram till Obama anno 12 med de exempel du anger. Jag kan tycka att det är en aning radikalt.
    Nu är du larvig, du får det att låta som att demokraterna väldigt sent skulle ha ställt sig positiva till äktenskap mellan samkönade men så är det inte. Obama ställde sig positiv till samkönade äktenskap bara 3 år efter det att detta blev godkänt i Sverige.

När det gäller aborter så har demokraterna varit positiva till att kvinnor själv ska få besluta om detta under en lång rad av år. Demokraterna har aldrig föreslagit att man ska deportera miljontals mexikaner eller bygga en mur mot Mexiko. Detta är helt och hållet republikanen Trumps idéer.
  • KillBill

Donald Trump frågar utrikespolitisk expert tre gånger varför USA inte kan använda sina kärnvapen: video.cnbc.com/gallery/

Det känns mer och mer läskigt att Donald Trump inom ett par månader kan vara USAs president..

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-06 17:29:46 följande:

Det är ju ändå ett helt annat sorts uttalande från dig (ett mer rimligt sådant) än att rada upp en massa vinklade påståenden som sedan inte riktigt håller för granskning. 

Debatten om amerikanska presidentvalet i allmänhet och denna tråd i synnerhet behöver inte MER av förklenade one-liners.

Det punkter som Rataxes radade upp kan du läsa om i republikanernas valmanifest eller så handlar det om uttalanden från Trump. Vad tycker du exempelvis om Donald Trumps uttalande om att kvinnor som genomgår abort ska straffas?
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?