Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-24 02:05:57 följande:
    Finns helt klart bättre kandidater än dessa två. Libertarian Party kan du dock släppa. Samtidigt är det inte riktigt en fråga om pest eller kolera i min värld. Hilary Clinton är förmodligen demokraternas värsta kandidat i partiets historia, samtidigt som jag anser att Trump är republikanernas sundaste kandidat på många år. Betydligt mer sund än Bush-klanen och mormonen Mitt Romney. Trump kommer bedriva klassiskt mittenpolitik, vilket jag inte tror är särskilt skadligt.

Är det klassisk mittenpolitik att bygga en mur mot Mexiko och att vägra muslimer inträde till USA?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-24 11:24:23 följande:
    Nej det är det inte. Muren kan dock ses som en klassisk mittenkompromiss. Alla länder har gränskontroller. En mur sänder helt klart ut en mer radikal signal, men vi lever också i en mer radikal värld.

Om muren hjälper till att minska inflödet av illegala invandrare och ett minskat inflöde av droger som motverkar kriget mot droger, så tycker jag nog att det kan ses som en rätt sund mittenlösning.

Trump står dock fortfarande - i en republikansk kontext - likväl ganska långt åt vänster. Skulle nog påstå att han och Hilary är rätt likvärdiga på en politisk skala vad avser ekonomi, sjukvård och utbildning. Båda har dock extrema inslag.
    På vilket sätt är Hilary extrem? Ge några exempel.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-24 11:43:14 följande:
    Hennes idkande av imperialism är extrem. Hon är även extremt korrumperad. Det är inte bra när en amerikansk presidentkampanj till stor del finansieras av länder som SA, Brunei, Förenade Arabemiraten och Qatar.

Har även ett track record på extremt korkade voteringar. Invasion av Iraq, insats i Lybien etc. Detta har skapat en kaotisk region som drabbat miljontals människor till det sämre. Det är rätt extremt att lägga fundamenten för den flyktingskavalkad som pågår, och sedan själv kandidera till presidentposten som om att ingenting hänt. Detta normaltillstånd som råder inom amerikansk politik är extremt och bör stoppas.
    Du radar upp en massa republikansk propaganda. Kan du ge exempel på något med Hilarys politik som är extremt?
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-07-24 11:50:40 följande:
    Du radar upp en massa republikansk propaganda. Kan du ge exempel på något med Hilarys politik som är extremt?
    Jag förstår fortfarande inte vad som är extremt med Hilarys politik, hon avser väl i princip att fortsätta driva den utrikespolitik som USA har drivit de senaste åren (en politik som också republikanska presidenter drev innan henne och Obama).
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 12:12:45 följande:
    Min poäng är att det normaltillstånd som råder är extremt ... Illa. Tillåt mig fråga. Tycker du att världen har blivit en bättre plats under Hilary Clintons inblandning de senaste åren?

Inte ens Trump är särskilt extrem om du besitter ett politiskt djup.
    Du kan inte skylla kriget i Syrien eller i Ukraina på USA.

Det är extremt att vilja bygga en mur mot Mexiko, det är extremt att vilja deportera 11 miljoner papperslösa mexikanare (där många har barn som är amerikanska medborgare), det är extremt att vägra att släppa in muslimer i USA, det är extremt att tala om den mexikanska befolkningen som narkotikasmugglare och våldtäktsmän o.s.v.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:35:42 följande:
    Ukraina, nej, men nog har USA del i Syrien kriget. Glöm inte bort att USA aktivt ville störta Assad, vilket innefattade träning och stor support till landets rebellgrupper. USA gav således IS både luft och mandat att härja fritt i området. Har du hört något så korkat? Bush/Cheney hade åtminstone den goda smaken att göra något helhjärtat innan de påbörjade sin avveckling, om än urbota dumt initiativ till att börja med.

Hilary var även för USAs inblandning i Irak och Lybien. USAs närvaro i MÖ har förvärrat och på många vis fördärvat regionens framtid. Jag vill se en annan inriktning. Jag vill se inbördeskrig i regionen, inte amerikansk imperialism. Endast då kan Islam genomföra sin mycket behövliga liberalisering. Samma resa som kristendomen gjort. USA förhindrar detta.

Massdeporteringar har skett innan i USA under Eisenhower. Naturligtvis är volymen på tok för stor, men att tala om det är inte särskilt extremt. Vi snackar alltså om illegala invandrare här. Det är snarare extremt att omfamna illegala invandrare som Hilary Clinton gör.

Han sa för övrigt "some mexicans" är våldtäktsmän och bärare av narkotika. Inte särskilt extremt uttalande då det är helt sant. Precis på samma sätt som att vissa svenskar är våldtäktsmän och langare. Isf är svensk media minst lika extrem som Donald Trump. Sluta upp med att ha dubbla måttstockar!
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!

Jag citerar.

"Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet"

"Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än."

LOL
    Här är länken till Washington Post som återger vad Trump sa: www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/07/08/donald-trumps-false-comments-connecting-mexican-immigrants-and-crime/
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-26 13:56:13 följande:
    Ingen hemlighet att Clinton är en del av korruptionen inom amerikansk politik. Företagare backar inte en politiker utan att förvänta sig något i gengäld. Det här är befogad kritik mot Hilary Clinton.

Enda anledningen till att rösta på Clinton stavas Trump. Det är ett stort problem och kommer även bli hennes fall.

Här är en annan nazist!

mobile.twitter.com/Snowden/status/703733273504018432
    Föga förvånade. Snowden är lika mycket för Ryssland som han är för Trump.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?