Inlägg från: Konstatera |Visa alla inlägg
  • Konstatera

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

nihka skrev 2016-05-29 19:46:35 följande:
    Vad som verkligen är märkligt är att du uttalar dig om källors märklighet utan att ens ha tittat på dem. Det går väl av bara farten för dig som vanligt!
    Jag är mycket bra på att selektivt bläddra mellan relevanta källor. Den statistik du presenterar kan omöjligt vara mycket annat än trams!

Du verkar som vanligt misslyckas med att sätta fingret på din samtid. Det du för fram är totalt irrelevant!
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-05-29 17:01:12 följande:
    Du menar att han ljuger när han påstår att det första han kommer att göra är att bryta överenskommelsen i klimatavtalet.

Det kanske inte spelar så stor roll för dig men för mig har det stor betydelse och jag tror inte att han ljuger på den punkten.

Däremot så kan jag tänka mig att hans isolationistiska syn på omvärlden främst kommer att slå mot USA, men risken för ett handelskrig med Trump som president är påtaglig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Han har sagt att det första han ska göra ett x antal gånger nu. Först sa han att USA bör omförhandla klimatavtalet men har nu ändrat sig. Trump trycker på rätt knappar och skapar därför rubriker. Han har ingen reell makt, än! Smart!

Jag tror att Trump kommer behöva anpassa sig när han väl vunnit. Precis som Obama. Du vinner inga val på realism eller rationalitet!

Sedan. Hur jag än vrider och vänder på det så har Hilary varit delaktig i att skapa vår tids största kaos IOM invasionen av Irak som indirekt lett till ex dagens flyktingsströmmar och en numer omöjlig situation i regionen.

Otroligt att folk har fortsatt förtroende för en människa med ett sådant urkasst omdöme. Men det är min värld det!
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-05-29 22:32:10 följande:
    Hm, jag trodde det var under Busch som Irak invaderades.

Får ta och repetera Irakkriget/krigen.
    Clinton satt i senaten och röstade för en invasion av Irak, vilket gav Bush-administrationen auktoritet att införa sitt snedsteg. Högst medskyldig!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-29 22:20:37 följande:
    Du är mycket bra på att snacka skit och att inte inse att en källa är inte dålig bara för att du inte ids kolla upp den.
    Dum källa. Jag har koll på grejorna. Jag lovar!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 00:06:03 följande:
    Precis så säger Trump
    lol. Oavsett vad. Analysen är fel. Clinton har inte 69% chans. Det är helt jämnt. Eftesom Tump ständigt tagit in på Clinton, är det korrekt att påstå att han är favorit. Realpolitics är en rätt bra källa faktiskt om du vill se trender. 
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 00:24:14 följande:
    Du sa det själv. Han är omdömmeslös och kommer därmed att stoppa sig själv. 

Om det är någon som sätter krokben på sig själv så är det Hilary. Hon har inte minst mejlskandalen att svara för, vilket medför en riktig rättsprocess Trump är en clown som enkom roar sig i medierna. Stor fördel!

Jag måste dock tillägga att jag blir fövånad när du påstår att Trumps tåg inte kommer leda till mer än en rebeliskt tanke. Det kommer bara blir värre och värre framöver. En effekt som till sto del bottnar i etablissemangets egna uselhet! Tyvärr! 
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 01:09:20 följande:
    Jaha. Du tror det är en poll. Hahahaha! Du har fel igen.
    Ehhhhhhhh wut? Bättre med en poll isf. Måste medge att det var lite pinsamt att du lyfte fram att Hilary har 69% chans att bli president och presenterade det som en absolut sanning. "Det här är vad amerikanerna själva tycker" lol
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 01:15:22 följande:
    Värre och värrre??? Antingen så blir man president eller så blir man det inte.

Du har naturligtvis rätt att tro att Trump blir USAs nästa president.Tomte
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt!

Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-05-30 08:04:50 följande:

Visst var det så.

Björklund ville att Sverige skulle deltaga i invasionenSkrattande

Är inte du folkpartist, Konstatera.

www.dn.se/nyheter/politik/sand-svenska-soldater-till-irak/

Hehe skön den där björken! Alltid lika vital. Jag hade inte röstat fram Björklund till amerikansk president. Det är en sak som är säker!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 22:15:57 följande:
    Vad dåligt du citerar. Jag skrev "Så här tror man fn i USA". Eller så läser du dåligt . Eller både och. Vad någon tror är aldrig en absolut sanning utan vad någon tror. Vet du ingenting? 
    Visst! Förklara nu varför du valde att lyfta fram denna superrelevanta källa?
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?