Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-11-10 00:59:44 följande:
    Oavsett formuleringen, så kan vi hur som helst slå fast att det är riktigt pinsamt att ta del av dessa domedags reaktioner. Påminner mig en hel del om Nordkoreanernas reaktion när deras stora ledare Kim Jong Sung gick ur tiden.
    Nej, det är inte alls oavsett formulering. Pinsamt kan du använda om det.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-10 07:48:58 följande:
    Visst, men men Trump fick nästan lika många röster som Clinton. Det vill säga dokusåpan med titeln "Jag ska ge er möjlighet till hämnd för alla svek" lockade fler röster än någon räknat med.

Och nu sitter den civiliserade och förnuftiga delen av världen om funderar på vilka delar av de motstridiga budskapen i dokusåpan som fortfarande gäller.
    Ja, en punkt eller ca 100 000 röster skiljde till Clintons fördel.

Det är Trump under valkampanjen som är "den riktiga Trump". Segertalet han levererade var ett beställningsjobb. Han kommer inte att klara av att hålla den linjen länge utan grodorna kommer att hoppa ur hans mun såsom de alltid gjort.  
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-11 07:12:27 följande:

Och nu får Trump sitt gnäll om riggade val uppkört i halsen. Demonstranterna kan ju på goda grunder påstå att valet var riggat i och med att Clinton fick fler röster än Trump.

Och Trump twittrar om att media och proffsdemonstranter ligger bakom demonstrationerna. Rollen som statsman verkar han inte kunna spela särskilt väl.

Stackars USA som fått en oberäknelig clown som president.

"Tur" på sätt och vis att Trump vann. Varken han eller hans hetsigaste anhängare hade accepterat något annat än en seger. Den som kände sig rövknullad av "etablissemanget" hade känt sig än mer så. Trumf har hetsat med "Hillary Clinton wants to take your guns". Kan se hur upploppen hade avlöst varandra om Clinton hade vunnit fair and square. Nu kan istället den andel som mobiliserade sig enkom för att ge fingret kräla krypa tillbaka till sina hålor och återigen glömma allt vad politik heter för minst 4 år.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-11 12:14:01 följande:
    Det verkar vara lite si och så med acceptansen bland de mer utvecklade delarna av USA. Jag kan faktiskt förstå att kravet på ett Calexit börjar ta form i Kalifornien.

Tanken svindlar - och det här sker innan clownen ens har kommit på plats. 

www.dn.se/nyheter/usa-valet/efter-donald-trumps-seger-hoppas-de-pa-en-calexit/
    Jepp! Sign here:

https://www.change.org/p/electoral-college-electors-electoral-college-make-hillary-clinton-president-on-december-19
  • nihka

Jag tror det stannar vid en reform av valsystemet på plats inför en kommande valomgång.

• nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-11 12:14:01 följande:
    Det verkar vara lite si och så med acceptansen bland de mer utvecklade delarna av USA. Jag kan faktiskt förstå att kravet på ett Calexit börjar ta form i Kalifornien.

Tanken svindlar - och det här sker innan clownen ens har kommit på plats. 

www.dn.se/nyheter/usa-valet/efter-donald-trumps-seger-hoppas-de-pa-en-calexit/
    Hahahahaha:

"Nahid Margolies skrattar åt frågan om hon har planer på att emigrera och säger att hon i alla fall har en sak att glädja sig åt efter presidentvalet: Kalifornien röstade samma dag igenom en ny lag som gör det lagligt att röka cannabis för rekreationsbruk.

? Jag får väl bara vara stenad i fyra år, säger hon."

• nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 12:46:48 följande:
    Jag har länge sagt att USA kommer att förändras i grunden, det gör alla imperier förr eller senare, kanske blir förr än vad någon kunnat ana..., Putin måste sväva i 7:e himlen, med ett lyckorus i kroppen just nu.
    Visst. Sovietunionen föll ju på samman så varför skulle inte USA kunna göra det?
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-11-11 16:08:19 följande:
    Har du sett klippen där clintonanhängare (5 svarta unga män mot en vit äldre man)ger sig på och misshandlar trumpanhängare?

Barn blir misshandlade i skolan pga av vad deras föräldrar röstat.

Du antar saker, vilket iof inte är något omöjligt scenario, men det vi ser nu är ett hat från demokraternas sida som inte är acceptabelt.

Inte för att jag är nått större Trump - fan, men det är inte en god mot en ond sida här, så enkelt är det inte.
    Naturligtvis finns det rötägg på båda sidor, men Trump har hetsat sina anhängare i ett år nu så om de tar ut svängarna är ju bara att förvänta sig. Trump har skämtat om våldsamheter som skett på hans rallys. 
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-11 15:19:11 följande:
    Och nu några timmar senare har clownen ändrat sig och älskar i stället demonstranterna.

Stackars USA och stackars världen.

www.svd.se/trump-andrar-ton-mot-demonstranter/om/kampen-om-vita-huset
    Trump har ett digert arbete framför sig. Först måste han fråga sig själv vad han tycker om saker och ting och innan han har hunnit få iväg sina renegade tweets måste han höra sig för med sin (PR) stab om han verkligen tycker så  
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-11-11 16:14:43 följande:
    Har regeringen egen majoritet i Sverige? Nä, inte direkt, men kan göra som de vill ändån pga av DÖ som fortfarande praktiseras, iallafall med budgeten.

Men det är iof synd om oss, så kan hålla med dig på den punkten.

Riggat val, vad är det för trams, har du några som helst belägg för det?

Hade Clinton vunnit med samma förutsättning, att Trump egentligen fick fler röster, hade ni varit lika kritiska då till deras valsystem?

Tycket själv båda kandidaterna är blåsta, men tycker det ska bli intressant att se hur han hanterar presidentskapet, något världskrig är jag inte direkt orolig för.
    Du får höra med Trump. Det var han som påstod detat ända tills det var klart att han hade vunnit. Då var det väl plötsligt inte riggat längre
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?