Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

nihka skrev 2016-10-31 19:29:04 följande:
    Från det ena till det andra så köpte jag förklaringen som MM gav i filmen och det var att många som vill rösta på Trump vill det för att använda sin röst som en anger-management tool. Och läget efter ruset lagt sig beskrev han som "now you're fucked".

Skönt att Clinton fortfarande håller ledningen.
    Mm, pantad och såld brukade man säga när jag växte upp.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-31 19:58:47 följande:
    Undrar just hur dålig förlorare Trump är. Skulle han kunna dra sig ur i elfte timmen för att slippa bli besegrad? Fast ha ett annat svepskäl förstås.
    Nej, han har ju redan garderat sig. Vid en förlust är det dels valfusk och dels massmedias fel.

Och allvarligare - hans sympatisörer tror honom: Risken är att såren efter den här valkampanjen inte kommer att läka på länge länge, oavsett utgång. Men vinner Clinton begränsas skadorna till USA, vinner Trump så gissar jag att USA:s tid som ekonomisk stormakt snart är förbi och det kommer inte att vara en smärtfri utveckling för oss övriga.

Jag är inte lika säker som du på att han kommer att förlora.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-11-01 16:50:33 följande:
    Du tycker inte att han har en poäng i att amerikansk massmedia är emot honom?

Du tycker att amerikanska mediehus är objektiva i sin granskning av båda kandidaterna?

Om Clinton vinner har vi till en början en president som är under utredning av FBI och som potentiellt sätt riskerar åtal. Jag tror inte att FBI öppnade upp undersökningen av Clintons hanterade av säkerhetsklassat material utan anledning.

Så såväl du som Trump är motståndare till pressfrihet.

Hörde på nyheterna att Erdogan låtit gripa chefredaktören och ett antal journalister på en oberoende turkisk tidning, och sen har vi ju Putin också.

Nej, jag anser inte att staten ska bestämma vad tidningar skriver.
  • FDFMGA
    Galleria skrev 2016-11-01 18:59:33 följande:
    Du verkar vara ovanligt korkad.
    Häxan och krigsförbrytaren Clinton stöds av eliten och i praktiken all massmedia är partisk.

Vi kan bara hoppas på att Trump tar hem valet och med en värld med män som han och Putin kan världen gå i rätt riktning.
    Konstatera skrev 2016-11-01 19:04:11 följande:
    Nej. Du är inte emot pressfrihet enkom pga att du tycker att mediehus ska försöka ge läsarna en så pass sanningsenlig och rättvis bild som möjligt av olika händelser. Aftonbladet såväl som Avpixlat får producera precis vad de vill och ha vilka åsikter de vill, men det innebär inte att kritiken ska utebli.

Det är rätt uppenbart att den största delen av amerikansk media behandlat Trump sällsynt illa samtidigt som de inte varit särskilt kritiska mot Clinton. Så vad är fel i det Trump säger? Givetvis kan det ha eventuell påverkan i valets utgång.

Du verkar förespråka en utveckling av Trump TV och liknande initiativ.
    Nja, jag är så till den milda grad korkad att jag inte tror på häxor, inte heller att Clinton har dömts som krigsförbrytare.

Men det är alltid intressant med synpunkter från personer som anser att pressen behöver styras. Det visar att en demokratisk grundprincip - den om en fri och oberoende press - inte omfattar oss alla.

Hursomhelst, så är det min uppfattning att presscensur inte hör hemma i en demokrati.

• FDFMGA
    Konservativ skrev 2016-11-01 21:31:25 följande:
    Att kritisera medierna är inte det samma som att förespråka censur.
    Nej, inte så länge man nöjer sig med att i vanlig ordning gnälla om världens orättvisor i allmänhet och i synnerhet de som drabbar Trump.

Men det är en smula tröttsamt att konstatera att Trump spelar på just de ständigt förfördelades önskan till revansch.

Samtidigt som det är obehagligt att se hur den rysk statlig kontrollerad media så tydligt tar ställning för Putinvännen Trump.

Eller som Putin uttryckte det att Trump representerar den enkla människan, den som är trött på eliten.

Ungefär samma budskap som det FL:s putinister trumpetar utSkrattande
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-11-02 02:01:05 följande:
    Du är mycket bra på att undvika att svara på frågor. Klart som tusan att RT tar ställning för Trump då ryssarna behandlas som skit av amerikansk etablissemang. Ryssarna får skulden för det mesta, om vi nu ska tro demokraterna. Men du är ju en av dessa personer som förespråkar den utveckling som skett de senaste åren. Dvs kritisera aldrig tidningar och tv-kanaler, om du inte vill anklagas för att vara emot pressfriheten. Varför gnäller du om RT? Är du en stor supporter av Erdogan månne?

Nja, jag kanske inte är så bra på att identifiera frågor ur påståenden, så jag är osäker på vad det var för fråga jag undvek.

Erdogan har ju precis som du åsikter om hur pressen ska fungera, men till skillnad från dig har han också medel att se till att journalister som inte rapar hans sanningar fängslas.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-11-03 23:33:04 följande:
    Kvinnan var dessutom bara 13 år när våldtäkten ska ha skett.
    Mm, det är intressant att reflektera över vad man anser vara viktigt. Vissa anser att anklagelser om slarv med mail är betydligt allvarligare än anklagelser om våldtäkt mot barn, det gör inte jag.

Däremot konstaterar jag att det åtminstone finns ett område där Trump är konsekvent. Han har ju förklarat att han har rätt till de "fittor" han vill ha och barn har ju också kön - så det är klart att han ansåg sig ha rätten att våldta ett barn.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-04 10:58:25 följande:
    Fast är du förvånad? Vi lever i landet där det godtas att metallrörsviftande rassar som hotar och hatar och sparkar på fyllon är att jämställa med, eller är mindre allvarligt än att köpa Toblerone på fel kort.
    Nej, inte alls förvånad.

Och till Trumps och Åkessons försvar som "ledar-wannabes" så måste man ju konstatera att världen bevisligen sett sämre verkliga ledare: Caligula och Idi Amin till exempel.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-11-04 17:04:16 följande:

Konstatera skrev 2016-11-01 16:50:33 följande:
    Du tycker att amerikanska mediehus är objektiva i sin granskning av båda kandidaterna?
    Det är banalt att inbilla sig att det finns objektivitet inom journalistiken eller i skildringen av åsikter överhuvudtaget, inte sällan så till den milda grad banalt att den som efterlyser objektivitet tror sig vara talesperson för denna objektivitet.

Du anser i ditt svar till Dorian att Sahlins fadäser är värre än Ekeroths, det gör förmodligen inte Dorian, tja åtminstone anser inte jag att de ens är jämförbara.

Men det är ju bara uttryck för våra åsikter och såväl din uppfattning att det Sahlin gjort är mycket värre som min att det vore som att jämföra pest med förkylning att jämställa deras handlingar är annat än subjektiva åsikter.

Min uppfattning är väl annars att amerikanska medier är alldeles för överslätande mot en figur som Trump. 
  • FDFMGA
    Tow2Mater skrev 2016-11-04 21:15:36 följande:
    Sonens lågstadieskola röstade 54% for Trump och 46% för Hillary idag ;)
    Herregud. Inte visste jag att kunskapsproblemen på lågstadiet var så dramatiskt stora.

Men man får hoppas att skolan inte är representativ för lågstadiebarn i allmänhet.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?