Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

FDFMGA skrev 2016-11-07 14:05:27 följande:
    Intet nytt under solen.

Varje gång en SD-Frida här på FL har skrivit om vem av oss PK-ister som borde hängas som landsförrädare, vilka som borde bli gruppvåldtagna eller vilka som bara borde avrättas så är det samma visa.

Något av skrikhögerns knivskarpa intellekt drabbas av moralisk upprördhet över att svaren till Fridorna inte är så finkänsliga som de borde vara.

Till skrikhögerns försvar kan man väl tillägga att skygglapparna är fastvuxna så ur deras perspektiv trakasseras Fridorna, ungefär som jag gjorde tidigare i tråden när Frida hotade mig.
    Ja, vem orkar vara artig mot någon som med jämna mellanrum uttrycker att man borde bli gruppvåldtagen och avrättad.

Dock oklart i vilken ordning hen tänker sig det hela.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-09 05:44:05 följande:
    Ser ut som du hade fel dessvärre.

Intressant hur man förhåller sig till katastrofer av olika slag. Det här blir en intellektuell, ekonomisk och politisk katastrof och man kan väl bara hoppas att konsekvenserna i möjligaste mån begränsas till USA.

Blir att gå till banken idag och byta från aktier till guld.

Demokrati som dokusåpa är ingen höjdare.
    Mycket dessvärre. Har följt i natt. Bara ett mirakel i Pennsylvania kan hålla katastrofen borta.

Annars, en tyst minut.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-09 06:18:49 följande:

Haha, vad var det jag sa!

Återigen har jag bevisat att jag har fingret på samtiden genom att calla Trump som president redan under 2015. Även gott att kunna casha ut.

Vad hände med polisen. Clinton var inte ens nära i slutändan.

Det här är en vinst för demokratin. Det här är en vinst för alla oss fria och tänkande människor.

Underbart

Missnöjesröstarna levererade segern till Trump och du förutsåg det.

It takes one to know one.
  • nihka
    Wolt skrev 2016-11-09 08:12:34 följande:
    Man borde high-five-bashat horan i huvudet med en stol.
    Jepp. Känner igen Trumpretoriken.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-09 08:10:48 följande:

Roligt att Clinton vägrar erkänna sig själv besegrad. Hon gör alltså precis det som många menade Trump skulle göra vid en förlust.

Pinsamt

Vadå precis samma???

Man väntar väl tills det är klart. Trump skulle ju bestrida valresultatat. Det har inte Clinton sagt, men Trump kan ju gärna gör det .
  • nihka
    linkann skrev 2016-11-09 10:37:56 följande:
    Man ska inte vara för säker på sin sak, det har jag tänkt för varje dag du räknat ner.
    Nu måste vi se framåt och hoppas på det bästa.
    Ja, det är säkert många som höll på Clinton som ångrar idag att de inte gick och röstade. 
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-09 23:27:40 följande:
    Inte missnöjd. Men jag kan tänka. Du behöver inte vara avundsjuk.

Det här var ett missnöjesval redan från ruta ett. Två historiskt hatade kandidater, men Clinton var trots allt än mer hatad hatad och egentligen inte älskad av någon medan Trump hade sina 25-30% som älskade honom. Redan där kunde jag konstatera att opinionsinstituten och bettingsidorna missade oerhört vital information. Skillnaden var den att Trump kunde altra större engagemang på gräsrots nivå.

Detta är sannerligen en historisk seger. Vid vissa tidpunkter hade Trump media, demokrater och republikaner emot sig. Men han vann ändå. Fantastiskt!
    Om Clinton är mer hatad än Trump så är det ju konstigt att Clinton fick FLER röster än Trump.

Ja, vi får se om Trump klarar av att städa upp sin akt och lära sig något om politik och senaten och få något gjort. Det räcker inte med att vara en bufflig mångmiljonär i folklig keps. Eller så gör det. Hemska tanke.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-10 00:03:47 följande:
    Hillary Clinton och demokraterna har en större väljarkrets. Det var betydligt fler demokrater som inte röstade på Hillary, än vad det var republikaner som inte röstade på Donald.

Clinton hade vunnit om hon inte var så ogillad av de egna. Clinton hade även vunnit om hon fick fler att gå och rösta.

Detta val avgjordes mycket tidigt. Clinton låg sämre till än Trump i förtroendemätningar. Det faktum att Clinton helt saknar karisma och en retorik som uppmanar till engagemang omöjliggjorde att hon kunde vinna detta val betryggande på samma sätt som Obama.
    Det ändrar inte det faktum att FLER människor röstade på Clinton än på Trump. De som röstade på Clinton var alltså fler i antal än de som röstade på Trump.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-10 00:08:11 följande:

Varför agerar ni likt paranoida kärringar?

"Paranoida kärringar". Du låter mer och mer lik Trump. Du gillar ju honom så varför inte försöka efterlikna honom! Logiskt.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-10 00:56:30 följande:
    Visst är det så, då jag antar att alla röster är räknade nu. Men det är ju systemet. Det är alltid lätt att gnälla i efterhand.

Trump har dock uppenbarligen ett bredare stöd över hela landet, medan demokraternas stöd är rätt centrerat till särskilda folkrika delstater.

Men jag håller med dig. Ändra systemet.
    Att rätta dig när du har fel är inte att gnälla.

Clinton fick fler röster än Trump. Så är det bara. Nej, Trump har inte ett bredare stöd. Möjligen har han ett jämnare stöd. Det behövs bara en liten övervikt för att vinna i en stat och det var mycket jämt i många stater som Trump vann i. En av de stora skillnaderna låg i att Trump fick ett större stöd på landsbygden och Clinton ett större stöd i städerna.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?