Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-11-05 14:12:09 följande:
    Jaha, det har man. Nej, Hillary Clinton har inte lärt sig, vilket ex Lybien är ett alldeles strålande exempel på som helt och hållet var hennes egna komposition.
    Herre gud, du kan inte ens få till att skriva namnet på landet rätt och så vill du att man ska ta ta innehållet i dina inlägg på allvar. Kolla upp innan du postar!!!
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-05 15:16:19 följande:
    Born on american soil är en av kriterierna under luddiga "natural born citizen". Jag har redan poängterat att det finns en del olika tolkningar om vad detta faktiskt innebär.

Det här är rätt signifikativt för att debattera med dig. Jag påstår att det finns mer dirt på Hillary Clinton, än vad det finns på Trump, varpå du i nästa inlägg börjar diskutera amerikanska konstitutionen.

Lika relevant som alltid haha
    Du kommer med det ena felaktiga påståendet efter det andra och ber andra läsa på Förvånad

Nej "born on american soil"  står INTE i konstitutionen och är INTE ETT av kriterierna. Så fel IGEN!  Det finns till och med domstolsutlåtande om detta som jag också länkat till.

Kolla upp dina fakta före du postar!!! Hur många gånger ska man behöva upprepa detta?
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-11-05 15:10:13 följande:
    Jag lägger inte mycket tid på dessa inlägg. 
    Det märks!

Trump kör med samma taktik. Han spyr ur sig något och blir sur när någon poängterar att det han säger inte är sant.
  • nihka
    Bara TVÅ dagar kvar nu tills det är klart att Hillary Clinton blir USAs nästa president.
  • nihka

Undrar om Cher, Madonna och Beyonce röstat på Hillary Clinton här i tråden Glad

• nihka
    Konservativ skrev 2016-11-05 14:26:06 följande:

Vad har Clinton gjort som är så bra att hon blir en bra president? Jag menar de politiska saker hon genomfört. Som senator eller utrikesminister.

Hillary Clinton har drivit/driver ett antal frågor som exempelvis inom områdena köpa och bära vapen, HBTQ, abort, papperslösa, flyktingar, förnyelsebar energi, donationer till politiska organisationer, sjukvårdsreformer, familjefrågor, föräldraledighet, studentlån, löneskillnader mellan män och kvinnor, skattepolitik, minimilön, beskattning av kapitalinkomster, förmögenhetsskatt, avdragsmöjligheter och frihandelsavtal.

Hennes arbete för utsatta barn och förbättrad hälsovård har gett henne en hedersdoktortitel i medicin vid Göteborgs universitet - Salgrenska.

Genomföra för landet kan hon ju knappast göra före hon innehar presidentposten och sedan ska ju Senaten också övertygas.
  • nihka
    Katy Perry fortsätter att stötta Clintons kampanj:

"Perry öppnade sedan med "Roar", som har blivit som ett ledmotiv för Clintons kampanj, skriver Charlotte Observer. Katy Perry har tidigare kampanjat för Clinton, bland annat genom att bära en t-shirt med texten "nasty woman", som betyder ungefär "elak kvinna" som Trump kallade Clinton under en debatt, vilket Clintonkampanjen snabbt plockade upp och gjorde till sitt eget.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-06/perry-upptradde-for-clinton
  • nihka
    Wantasy skrev 2016-11-06 09:38:43 följande:

Clinton

Hahahaha! Ja, Clinton svarade att hon skulle attackera Iran när hon 2008 fick frågan vad hon skulle göra om Iran attackerade Israel med kärnvapen.

Tror fler än Clinton skulle reagera om någon började fälla atombomber här och där.

Jag fick censurera bort det värsta trumfiga språket så det citerade inlägget blev lite kort Glad
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-11-06 12:24:08 följande:
    Tycker du.

Själv anser jag att din sagoberättelse är präglad av önsketänkande samt den intellektuella nivå som är utmärkande för skrikhögern.

Jag känner ingen som vurmar för Clinton, snarare handlar det väl om att väga ett medelmåttigt eller dåligt alternativmot ett katastrofalt. Detsamma kan du finna i den här tråden om du väljer att ta dig bort från din sagoberättelse och läsa inläggen.

Jag tror för övrigt att det är detsamma för de flesta borgerliga väljare, Trump ses som en katastrof, ja med undantag för skrikhögern och sverigedemokrater förstås; de vurmar ju i för det mesta för allsköns stollerier, inklusive tokskallen TrumpSkrattande
    Jag känner faktiskt inte heller någon som vurmar för Clinton. Att hon är den bästa av de två kandidaterna är helt klart, men något amerikanskt svar på Anna Lindh är hon INTE.

Det intressanta är inte bara vad hon lyckas med utan vad hon banar väg för. Hur nästa president efter henne ser ut känns mindre skrämmande än hur arvet efter Trump skulle se ut. Huvva!
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?