Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Flash Gordon skrev 2016-10-06 11:09:27 följande:
    Bill fick nog inte komma till kvällen efter detta får man förmoda:

Hur går det?

Finns det något konsensus inom skrikhögern om huruvida Bill Clinton fick komma tillSkrattande

Intressant för övrigt att du kommit så långt i dina sängkammarspaningar att du är så familjär med Bill Clinton att du kallar honom Bill.

Skrikhögern - gossrörelsen som gav fönstertittarsjukan en ny innebördSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    anonymus99 skrev 2016-10-07 13:09:47 följande:
    DONALD THRUMP ANY TIME....OCH SVERIGE.....JIMMIE ÅKESSON SÅ KLART. DAX FÖR EN FÖRÄNDRING..
    Haha, Åkesson som president i Sverige.

Är det månne så att SD-svansens forskningsavdelning kommit fram till att kungahuset inte har svenska anor och därför vill införa republikSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-10-08 13:46:26 följande:

Många ledande republikaner tar avstånd från Donald Trumps kvinnofientliga kommentarer och flera drar nu helt tillbaka sitt stöd för Donald Trump.

www.sydsvenskan.se/2016-10-08/partikamrater-t...

Hm, "grab them by the pussy".

Känns igen från debatten om festivaler i somras.

Trump, mannen som gav tafsandet ett politiskt ansikte. Jag gissar att den sortens hederskultur gör att motståndarna tycker än mer illa om Trump medan anhängarna anser att han har rätt till de "fittor" han känner lust till.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-08 15:19:07 följande:
    Trump fungerar inte mer än som uppviglare åt människor som gillar väsen för väsens skull.

Tänk dig om Obama sagt "grab them by the pussy". Det har jag väldigt svårt att föreställa mig och likadant att Clinton skulle kläcka ur sig något motsvarande sexistiskt.
    Otänkbart.

Men Trump har ju en helt annan målgrupp än Clinton eller Obama.

Alltså - en vanlig politiker skulle vara körd - men frågan är om inte Trumps anhängare tycker att man ska kunna ta kvinnor på fittan om man så vill - åtminstone om man är en framgångsrik man.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-08 15:41:25 följande:
    Jo, och någon ska väl föra fittgrabbarnas talan också.
    Nej, en del av dem får väl inte komma till och kan därför beundra och vilja identifiera sig med någon som tar vad han vill - medan andra ser det som självklart att kvinnor är underordnade män på alla plan.

Jag befarar att internet har inneburit att en inte obetydlig del av mänskligheten är på väg tillbaka till apstadiet.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-08 23:33:47 följande:
    Det roligaste med detta är att bevittna efterspelet. Män, tonvis av män som förargas över att Trump sa som han sa. Snacka om hyckleri. Det Trump tycker är inte värre kvinnoförtryck, än att bevittna random p-rulle.

Du kan låtsas vara Jesus gullepojke om du vill, men du lurar ingen.:D
    Jag lurar ingen. Jag har aldrig tagit någon kvinna mellan benen mot hennes vilja.

Att du jämställer detta med att kolla på porr säger inget om mig men oerhört mycket om dig.

Hursomhelst. Nej, jag tror inte att så värst många av Trumps anhängare tar avstånd från sexuella kränkningar om det är "rätt" person som kränker - men för civiliserade människor framstår han som än mer frånstötande.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-10-14 11:24:17 följande:
    Oj oj oj, nu är det nog helt kört för Trump, för när t.o.m Evangelisterna säger sig inte längre kunna stödja/rösta på han, ja då är han verkligen illa ute.
    Utan deras stöd så finns inte minsta chans han kan bli vald till USA:s nästa president.
    Ja herregud.

Tyckte det var lite kul när Norm Ornstein från American Enterprise Institute förklarade att det är anmärkningsvärt att ett stort parti nominerat en sociopat till presidentkandidat.
  • FDFMGA
    Tow2Mater skrev 2016-10-14 18:23:28 följande:
    Oavsett vad du vill kalla folk för, nominerade partiet enligt vad folk röstade på. Vilket de faktist 'ska' göra.
    Haha, var det för svårt att förstå det jag skrev eller tror du månne att jag är Norm Ornstein från American Enterprise Institute.

Det är jag inteSkrattande
    FDFMGA skrev 2016-10-14 11:38:35 följande:
    Ja herregud.

Tyckte det var lite kul när Norm Ornstein från American Enterprise Institute förklarade att det är anmärkningsvärt att ett stort parti nominerat en sociopat till presidentkandidat.
    Kanske underlättar med en länk: Mannen som kallar Trump för sociopat fyra minuter in i sändningen är inte jagSkrattande

www.tv4play.se/program/nyheterna
  • FDFMGA
    Tow2Mater skrev 2016-10-14 19:10:47 följande:
    Det lät som du höll med.
    Nja, jag är inte så mycket för den sortens diagnoser, inte så mycket att jag skulle komma på det på egen hand.

Jag kan inte ens bedöma hur många av de här kriterierna som stämmer väl på Trump. Den första har han ju gett prov på. Och den andra. Liksom sannolikt den tredje och den fjärde. Den femte tangeras ju av hans återkommande tafsande. Den sjätte sitter som den smäck han ofta bär, precis som den sjunde.

Bryter eller trotsar ofta lagen och sociala normer. Ljuger och bedrar ofta andra. Är impulsiva och planerar inte för framtiden. Är likgiltiga inför andras säkerhet. Är benägna att ta till våld och aggressivitet. Är oansvariga och kan inte fullfölja ekonomiska åtaganden. Känner inte ånger eller skuld.
  • FDFMGA
    Tow2Mater skrev 2016-10-14 21:30:19 följande:
    Låter ju som ungefär 90% av de svenska män beskrivna av sina fruar/sambos/flickvänner här på FL...
    Beror kanske på vad som väcker ditt intresse
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?