Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

KillBill skrev 2016-09-27 08:03:46 följande:

Det fanns de som trodde att efterdyningar av Clintons lunginflammation skulle ställa till det men i stället var det Trumps som stod där och snörvlade. Det ledde till misstankar om att Trump går på kokain..

Hursomhelst har de amerikanska väljarna utsett Clinton till vinnare av debatten. De 27% som inte gjorde detta är förmodligen Trumps kärnväljare och de skulle inte har tyckt annorlunda även om Trump hade lämnat walkover. 

Haha. Fast det måste ju inte nödvändigtvis vara effekter av kokainmissbruk, nästäppa kan ha andra förklaringar också.

Men det är klart att man undra om det finns ett samband mellan nästäppan och det obalanserade uppträdandet.

Hursomhelst, jag skulle hellre se att man slumpmässigt valde en person, vem som helst, att ha möjlighet att trycka på kärnvapenknappen än att Trump fick den möjligheten.

Tanken på att ge en snörvlande och ålderssvag koleriker potential att på ett ögonblick sätta igång ett globalt kärnvapenkrig kan nog bara vara en tröst för personer som bär på en stark dödslängtan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-09-27 14:49:04 följande:
    Det desperata behovet av att få Trump att framstå i dålig dager:
    .
    Visst kan man undra varför han anstränger sig så till den milda grad med alla dessa lögner, men Trump är förmodligen rätt gaggig och begriper inte bättre.

Förmodligen har han svaga lungor och enligt skrikhögern här på FL är hjärnan belägen därSkrattande

Nåja, vilken utskåpning den åldrande rikemanssonen åkte på av Hillary Clinton - som enligt skrikhögerns gällaste stämma ska ha en permanent hjärnskada.

Som om skrikhögern skulle kunna skilja mellan en hjärna och ett gelehallon.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-27 13:03:57 följande:
    Haha, ja det där är ju dina favorit organisationer. Din subjektivitet är därefter. Finns gott om pollar och tidningar som gav Trump segern.

Time och CNBC är två exempel. Även Variety, Breitbart och Thehill, som håller ungefär samma kvalitativa standard som Aftonbladet och Expressen.

Mitt tips till dig är att ibland faktiskt ha lite egna åsikter. Tänk fritt och högt.
    Det borde väl i så fall vara den sortens "poll" där man får rösta om man vill, ungefär som när RFSL ordnade en partisympatiundersökning och SD blev största partiet eller som enkäterna här på FL där man kommer fram till att hälften av Familjelivs medlemmar stöder SD eller dödsstraff eller Skrattande

Själv tyckte jag att Trump verkade vara ovanligt pigg för sin ålder och att han klarade sig hyfsat första halvtimmen men allteftersom tilltog gaggigheten.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-27 16:11:20 följande:
    Jag vet inte. Däremot säger en poll med flera hundratusentals röster faktiskt en hel del. Jag tycker åtminstone inte att det ska marginaliseras mer, än en persons åsikt på en tidning.

Jag delar din uppfattning för övrigt. Jag tycker att Trump vann första 30, varav Clinton vann resterande 60.
    Tja, det dröjer ju inte så länge innan vi har ett facit.

Jag är inte säker på hur det går men tror att Clinton kommer att vinna ganska klart - fast om politiken har en variant på Murphys lag så vinner förstås Trump.
  • FDFMGA
    ”Trump har visat upprepade gånger att han saknar temperamentet, kunskapen, stabiliteten och ärligheten som USA behöver från sina presidenter”, skriver USA Today. För första gången någonsin tar USA:s största tidning ställning i ett presidentval.

Skälet till att man uppmanar läsarna att avstå från att rösta på Trump är främst Trumps instabila temperament, hans oärlighet och hans okunnighet.

Alltså exakt de egenskaper som tilltalar Trumps svenska anhängare

www.di.se/nyheter/usas-storsta-tidning-avrader-fran-trump/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-10-02 23:05:38 följande:
    Några bilder säger mer än 1000 ord..
    Mm, barn och fåglar är betydligt klokare än vissa andra.

Imponerande att han gjorde så stora förluster ett år att han slapp betala skatt i 18 år som kvittning.Skrattande
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-10-04 17:31:33 följande:
    Det enda vi kommer att få höra om Donald Duck Trump i framtiden, efter att han förlorat president-valet i höst, är alla rättegångar han kommer att tvingas delta i, som åtalad för skattebrott...
    Vet inte om han verkligen kommer att bli åtalad för skattebrott, gissar i så fall mer på att han åtalas för att han fifflat med medel ur den trumpska välgörenhetsfonden.

Hursomhelst tycker jag att det är hejdlöst underhållande att han gjorde så enorma förlustaffärer.

Det kan bli ett nytt kriterium för framgång hos skrikhögern, den som satsar på förlustaktier och får kvitta delar av förlusten mot eventuella vinster kan ur ett skrikhögerperspektiv tituleras privatekonomiskt orakel, etcetera, etceteraSkrattande
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-10-05 14:23:01 följande:
    Med tanke på att Trump nu är inne på sin 7:e konkurs, så lär det bli dyrt för USA:s medborgare i framtiden.
    Och ska ingen betala skatt i USA, likt D Trump själv, ja då lär skutan USA sjunka snabbare än Titanic.

Det är möjligt att han slipper åtal, men förlorar han valet, då lär det finnas många som kommer att jaga han med blåslampa och göra livet mer än surt för denne skattesmitare.., om inte annat så kan det bli tal om lagändringar, så att fifflare av typen Trump åker dit.

Och en sak är säker, det att fler och fler inser att Trump är en riktigt usel affärsman, och aldrig varit nåt annat, det är jag helt övertygad om.
    Jag tycker att det verkar ha vänt lite opinionsmässigt i USA så risken att landet får en fullständigt oberäknelig och oerhört lättstött klåpare till president har säkert minskat.

Men det är ju så få som röstar i USA så osvuret är bäst, skriver jag när precis befolkningen i Colombia röstat nej till ett fredsavtal med Farc-greillan, det vill säga en tredjedel valde att rösta och hälften av dem röstade nej.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-10-05 21:15:20 följande:
    Du glömde läxa upp världsmedborgare för att ha använt öknamn Glad
    Fanns ingen anledning, Kung Markatta.

Jag använder själv öknamn eller smeknamn som någon av öknamnsivrarna kallade det numer. Iofs bara i något enstaka fall och då i konsekvensens namn riktat mot någon som själv har den ovanan.

Dessutom är det en viss skillnad mellan att kalla Trump för Donald Duck Trump och Clinton för Goldman Sachs,

Duck kan man väl, här närmast beskriva som ett gående epitet. Mot bakgrund av Trumps fixering vid en viss kroppsdel och hur storleken på den hänger ihop med händernas storlek samt att Trump har så små händer skulle jag väl själv snarast förorda Donald Dick som stående epitet.

www.google.se/search&espv=2&biw=1440&bih=826&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwie_fOhuMTPAhWCWywKHZkvBzUQ_AUIBigB
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-06 11:09:27 följande:
    Bill fick nog inte komma till kvällen efter detta får man förmoda:

www.washingtontimes.com/news/2016/oct/5/bill-.../

Av någon outgrundlig anledningen började alltså fd presidenten Bill Clinton att, under ett valmöte, argumenterera EMOT Obama och demokraterna med samma argument som Trump och republikanerna använder.

Det gäller den totalt misslyckade Obama-care-reformen.

.
    Journaliten undrar lite med glimten i ögat om detta handlar om att Bill medvetet sabbar frugans valkampanj för att han inte vill bli utsedd till "first husband" och behöva stå under sin fru (även utanför huset).
    Tror vare sig Hillary Clinton eller Bill Clinton bryr sig om vad Washington Times skriver, liksom för övrigt alla som inte är sektanstrukna.

Men det är lite gulligt att du tydligen fantiserar om Clintonfamiljens sexualliv.

Skrikhögern har onekligen en förpubertal framtoning stundtals.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?