FDFMGA skrev 2016-08-21 21:35:06 följande:
Nja. Jag använder mig av tre av de fyra storbankerna. En av dem förvaltar en liten summa privatkapital, en annan petar min arbetsgivare in tjänstepensionspengar i och den tredje har jag en del lån i.
Självklart känner jag mig mest ofri i förhållande till den bank jag står i skuld till. Precis som Trump måste vara mer bunden till Goldman Sachs och kinesiska banker än Hillary Clinton.
Henne kallade du Goldman Sachs, mer relevant att du kallar Trump för detta.
Visst kan en usel affärsman vara en bra president, men det är ju knappast en merit att Trump har förvaltat pappas pengar så illa.
Men alltså. Du förstår inte. Goldman Sachs har ju gett pengar till Hilary Clinton, specifikt för att hon ska bli president. Detta sker alltså just nu. De ger pengar för att hon ska kunna ha råd att kandidera.
Du måste fråga dig själv. Varför får hon pengar? Hon är en politiker som satsar på en politisk karriär. Varför ha samröre med Goldman Sachs då för? Om hon hade ägt ett fastighetsbolag som vill utveckla sin affärsverksamhet, hade jag förstått om hon hade haft samröre med Goldman Sachs. Men nu togs denna kontakt under hennes karriär som politiker.
När tog Trump och hans kompanjoner lån av Goldman Sachs, och hur mycket pengar rör det sig om? Vad är det för en jäkla skitartikel som inte nämner denna högst vitala information? Tog de ett lån i år under Trumps kampanj så är det helt klart en skandal. Om lånet dateras bak 10 år är det knappast särskilt uppseendeväckande.